Keissi: M-Brain – globaalin B2B-markkinan haltuunotto
M-Brain – globaalin B2B-markkinan haltuunotto
11 maassa toimiva M-Brain on johtava kilpailija- ja markkinatietopalveluiden tuottaja sekä arvostettu tietokumppani. Yhtiö valitsi globaalin B2B-markkinan haltuunottoon Tuloksen – sivustokävijöiden ja laadukkaiden liidien määrän kasvu ei pysähtynyt edes vuonna 2020.
Kokonaisuus haltuun
Seuranta-, analyysi-, konsultointi- ja teknologiaratkaisuja tarjoava M-Brain on kasvanut 23 toimintavuotensa aikana alansa johtavaksi toimijaksi. Yhtiö palvelee asiakasyritystensä liiketoimintatarpeita toimialasta, liiketoiminnan tyypistä tai kielirajoista riippumatta, mikä tekee kohderyhmän tavoittamisesta verkossa haastavaa.
– Vuonna 2019 verkkonäkyvyytemme tilanne oli sekava, mikä johtui paitsi nopeasta kansainvälisestä kasvusta, myös lukuisista yritysostoista. Halusimme paikallisen kumppanin, joka pystyisi ottamaan globaalisti haltuun sekä verkkosivuston näkyvyyden että hakusanamainonnan kehittämisen. Tulos vakuutti meidät osaamisellaan. He tekivät meille perusteellisen hakusana-auditoinnin, josta saimme heti konkreettisia ideoita. Yhteistyö aloitettiin avainsanojen päivityksellä, kertoo M-Brainin Marketing & Communications Specialist Essi Kaipiainen.
Tuloksen rooli
Nykyisellään M-Brainin ja Tuloksen yhteistyö kattaa hakusanamainonnan ja -display-mainonnan, sekä monipuolista koulutusta ja konsultointia. Lisäksi Tulos auttaa M-Brainia verkkosivuston uudistuksessa – jokainen kieliversio ja kohdemarkkina tuo uudet haasteensa, jotka digimarkkinoinnin on pystyttävä taklaamaan. Yksittäisiin projekteihin on sisältynyt myös uuden palvelun lanseeraukseen liittyvä markkinointi Facebookissa,LinkedInissä ja Google Adsilla.
Dataohjautuvuus tuo tuloksia
M-Brainin digimarkkinointi on tehokasta, sillä se on dataohjautuvaa ja suunnitelmallista. Näkyvyyden kasvattaminen kilpaillulla erikoisalalla ja globaalissa markkinassa edellyttää avainsanojen ja verkkosisältöjen jatkuvaa seurantaa ja kehittämistä. Kehitystoimenpiteet päätetään kuukausipalavereissa, joissa analysoidaan raportit sekä käydään läpi muut ajankohtaiset asiat. Tekemisen perusta on luotettava mittaristo, jonka avulla toimenpiteet ja resurssit osataan kohdistaa oikein. Työn alla on myös on Google Ads-integraatio M-Brainin CRM-järjestelmään, jonka ansiosta analytiikkaa ja raportointia päästään jatkossa hyödyntämään myynnissä entistäkin paremmin.
Sivuston liikenteen kasvu
+150 %
Liidien määrän kasvu
+25%
“Johdonmukainen ja analyyttinen tekeminen mahdollistaa paitsi hyvät tulokset, myös resurssien tehokkaamman käytön. Opimme nopeasti sen, mikä toimii ja mikä ei. Yhteistyö Tuloksen kanssa on helppoa – jatkuvan palvelun ohella saamme apua myös nopeisiin tarpeisiin. He ovat ottaneet haastavan toimialamme kansainvälisen verkkomarkkinoinnin hienosti haltuun.”
Essi Kaipiainen, Marketing & Communications Specialist, M-Brain Oy
“Luottamuksellinen ja läheinen yhteistyö tuo tuloksia. Hyvin toimivan tiimimme ansiosta olemme päässeet viimeisten 1.5 vuoden aikana pitkälle.”
Eeva-Lotta Viinikka, Team Lead and Paid Search & Social Media Consultant
Tutustu myös näihin
Keissi: Lumme Energia – rohkea uudistaja valloittaa sähkömarkkinaa
Lumme Energia – rohkea uudistaja valloittaa sähkömarkkinaa
Keissi: M-Brain – globaalin B2B-markkinan haltuunotto