Keissi: Fazer
Fazer – Suomen makeimman verkkokaupan menestysresepti
Fazer Store tuo rakastetun brändin Online Exclusive -tuotteet ja valikoidut makuelämykset niin kuluttajien kuin yritysten ulottuville yli maarajojen. Tuloksen taktinen digimarkkinointiosaaminen on auttanut kasvattamaan verkkokaupan suosion ennätyslukemiin.
Pilotista bisnekseksi
Vuonna 2018 lanseerattu Fazer Store sai alkunsa rohkeasta kokeilusta – Fazer halusi tarjota asiakkailleen perinteiset kanavarajat ylittäviä ja henkilökohtaisia makuelämyksiä helposti kotiovelle.
Yhtiö päätti etsiä verkkokauppansa digimarkkinointiin kumppanin, jonka avulla uudenlaisen konseptin myynti saataisiin vauhdilla käyntiin. Tehtävään valittiin Tulos, ja onnistuneiden kokeilujen jälkeen yhteistyöstä tuli jatkuvaa.
Fazerin moniosaajatiimin luovuus ja digitaalinen kyvykkyys sekä Tuloksen markkinoinnin työkalupakki on resepti, jonka avulla kauppa käy.
Tuloksen rooli
Tulos huolehtii maksetun mainonnan performanssin maksimaalisesta tehokkuudesta Fazerin tavoitetason mukaisesti. Markkinointikanavat ovat Facebook, LinkedIn, Twitter sekä ohjelmallinen ostaminen, ja työkaluina muun muassa Google Ads -hakusanamainonta. Lisäksi Tulos on osallistunut analytiikan ja mittaristojen kehittämiseen. Fazerin tukena on Tuloksen koko osaaminen niin operatiivisessa kuin strategisessa digimarkkinoinnissa yli kanavarajojen.
Tiivistä yhteistyötä ja laadukasta dataa
Asetettuja mittareita seurataan aktiivisesti, minkä lisäksi taktiikoita hiotaan ja testataan aina pienimpiä yksityiskohtia myöten. Ajan tasalla pysyminen on Fazer Storelle tärkeää, sillä esimerkiksi sesongit ja juhlapäivät ovat verkkokaupalle keskeisiä. Sen lisäksi, että tulokset käydään läpi yhteisissä kuukausipalavereissa, Tuloksen ja Fazerin tiimit ovat jatkuvassa vuorovaikutuksessa etäsovellusten ja pikaviestimien välityksellä. Reaaliaikaisen projektinjohdon ohella tilannekuvaa parantaa Googlen Data Studio, jota Tulos on kehittänyt vastaamaan asiakkaidensa tarpeisiin mahdollisimman hyvin. Data Studion avulla lukuisista eri lähteistä kerätty tieto on aina ajan tasalla, hyödyllisessä muodossa ja tarvitsijoidensa saatavilla. Oikeat lähtökohdat toimenpiteiden suunnitteluun ja päätöksentekoon saadaan yhdistämällä myynnin ja markkinoinnin reaaliaikainen data.
Astu Fazer Storeen: https://fi.fazer.com
“Tulos on meille tehokkain kumppani. Emme ole katuneet valintaamme. Heidän avullaan jokainen investointimme digimarkkinointiin on maksanut itsensä moninkertaisesti takaisin. Yhteistyössämme arvostan avoimuutta ja aktiivisuutta. Uskon Fazer Storen suosion jatkavan kasvuaan, ja tavoitteemme on vahvistaa asemaamme kansainvälisillä markkinoilla. Luotan siihen, että Tulos ylittää odotukset nyt ja tulevaisuudessa.”
Olli Lehtonen, Senior Digital Marketing Manager, Fazer
“Fazer on arvostettu brändi, jonka tuotteisiin liittyy suuria tunteita. On hienoa olla osa tätä tarinaa sekä työskennellä heidän osaavan tiiminsä kanssa. Me Tuloksella olemme sitoutuneet rakentamaan Fazer Storen menestystä yhdessä.”
Eetu Bergman, Client Director & Strategist
Tutustu myös näihin
Keissi: M-Brain – globaalin B2B-markkinan haltuunotto