Case MTV

Tulos MTV:n digipalveluja kehittämässä:

Sydämellä sisällöt ja laadukkaat kohtaamiset

Monipuolinen mediatalo MTV on sitoutunut viihdyttämään jokaista suomalaista, ajasta ja paikasta riippumatta. Jotta kuluttajat voisivat saada jatkuvasti parempia sisältöjä ja mainostajat tavoittaa kohderyhmänsä entistä tehokkaammin, tarvitaan niin verkkonäkyvyyttä, löydettävyyttä kuin asiakastuntemusta. Siksi MTV:n valinta käyttäjätutkimuksen, hakukoneoptimoinnin ja sisällöntuotannon sparraajaksi on Tulos.

MTVuutiset.fi, mtv.fi, sähköpostipalvelu Luukku.com sekä elokuviin, urheiluun ja sarjoihin keskittyvä C More luovat kohtaamisia kuluttajiensa kanssa ympäri vuorokauden lukuisissa digitaalisissa ympäristöissä. Yhtiön digitiimit perustavat päätöksensä tietoon, keskiössä lisäarvon tuottaminen niin kuluttajille kuin mainostajille. Digipalveluissa on tärkeintä, että kuluttajat kohtaavat juuri heitä kiinnostavan sisällön mahdollisimman vähällä vaivalla. Samaan aikaan mainonta on pystyttävä kohdentamaan oikealle kohderyhmälle.

Tarvitsemme monipuolista, syvällistä ja ajantasaista ymmärrystä hakukoneoptimoinnista sekä käyttäjätutkimuksesta. Nyt saamme kaiken tämän yhdeltä ja sitoutuneelta toimittajalta.

– Tarvitsemme monipuolista, syvällistä ja ajantasaista ymmärrystä hakukoneoptimoinnista sekä käyttäjätutkimuksesta. Nyt saamme kaiken tämän yhdeltä ja sitoutuneelta toimittajalta, kertoo MTV:n digitaalisten palvelujen kehityksestä osaltaan vastaava Business IT Manager Merja Multas.

Lähemmäs ihmistä

Yhteistyö MTV:n ja Tuloksen välillä aloitettiin muutamia vuosia sitten toteuttamalla käyttäjätutkimuksia, joissa yhtiön palveluja tarkasteltiin kokonaisvaltaisesti. Yhteistyötä laajennettiin pian myöhemmin myös hakukoneoptimoinnin saralle.

– Halusimme kehittää ymmärrystä ja käytännön osaamista niin käyttäjätestauksen kuin hakukoneoptimoinnin osalta, joten lähdimme kartoittamaan sopivia kumppaneita. Tulos vakuutti meidät asiantuntemuksellaan sekä aloitti kanssamme ketterän käytännön kokeilun. Nopeasti totesimme, että heidän kanssaan kannattaa jatkaa, Merja muistelee.

Koska sekä hakukoneoptimointi että sisällöntuotanto edellyttävät pitkäjänteisyyttä ja sitoutuneisuutta, yhteistyö MTV:n ja Tuloksen välillä on suunnitelmallista, aktiivista ja monitasoista. Hakukoneiden ja verkkosisältöjen maailmassa kaikki liittyy kaikkeen, ja jokaisen asiasta vastaavan on ymmärrettävä miksi ja miten juuri heidän työnsä vaikuttaa kokonaisuuteen. Eikä ole järkevää investoida sivustojen näkyvyyteen, mikäli palvelun liiketoimintahyöty ei ole kirkastettu, tai maksaa siitä, minkä voi saavuttaa tekemällä asioita oikein.

– Organisaatiomme on matala ja välitön, joten arvostamme ennen kaikkea läheistä ja sitoutunutta kumppanuutta. Avainsanojamme ovat tehokkuus ja mitattava hyöty. Ilokseni voin sanoa, että Tuloksen avulla sisältömme kohtaa kuluttajansa jatkuvasti tehokkaammin, eikä vuoropuhelu analyytikkojemme kanssa jää numeroiden tasolle. Tuloksen ihmiset tuntevat teknologiat sekä kouluttavat meitä ymmärrettävällä ja käytännönläheisellä tavalla. Tiedostamme, että pienistä puroista lähtevät suuretkin virrat, Merja jatkaa.

Kestävää kehitystä

Jatkuvuus ja sitoutuneisuus ovat Tuloksen ja MTV:n yhteistyön kulmakiviä myös tulevaisuudessa. Onnistumiset perustuvat hyväksi todettuun toimintamalliin, jota hiotaan edelleen välittömässä yhteistyössä.

– Kyseenalaistamme, tutkimme, selvitämme ja kehitämme asioita yhdessä. Tahdomme ymmärtää ja yhdistää niin hakukoneen kuin inhimillisen tarpeen entistä paremmin. Suosittelen Tulosta lämpimästi myös muille. Heidän ehdoton vahvuutensa on kaikessa, mikä liittyy löydettävyyteen ja digitaalisten kohtaamisten rakentamiseen, Merja kiittää.

Merja Multas MTV
MTV Oy:n Business IT Manager Merja Multas arvostaa Tuloksen sitoutunutta ja aktiivista palvelua.

MTV Oy:
• MTV on suomalainen mediayhtiö, jonka juuret ulottuvat tv-toiminnan alkuvuosikymmeniin 1950-luvun Suomessa
• MTV:n sisällöt tavoittavat yli neljä miljoona suomalaista viikoittain
• Henkilöstö noin 200, välillisesti yli 1000
• Digipalvelut mtv.fiMTVuutiset.fiC More.fi, Luukku.com
• TV-kanavat MTV3, Sub, AVA

Lisätietoja:
Merja Multas
Business IT Manager, MTV Oy
040 549 0393
merja.multas@mtv.fi

Asiakashyödyt:

– Asiakasymmärryksen lisääntyminen tutkimuksen kautta
– Oikean kohderyhmän tavoittaminen
– Tiedolla johtamisen kehittäminen
– Toimivat mittarit myynnin ja markkinoinnin yhteistyölle
– Käyttäjä- ja asiakastyytyväisyyden lisääntyminen