Web-analytiikka
Vaikka jokaisella yrityksellä on tarkoin mietityt liiketoiminnalliset tavoitteet, saattaa niiden mittaaminen verkkosivustolla olla epätarkkaa tai unohtua kokonaan. Me autamme sinua ottamaan web-analytiikasta irti uudenlaisia hyötyjä, joiden avulla voit jatkossa tehdä parempia, dataan perustuvia markkinointipäätöksiä.
Mitä hyötyä sinä voit saada web-analytiikasta?
Web-analytiikan avulla saatu tieto on tavoitteellisen ja tuottavan verkkotoiminnan perusta. Web-analytiikka auttaa ymmärtämään paremmin, missä digimarkkinoinnin osa-alueissa on onnistuttu ja missä on yhä kehittämisen varaa.
Web-analytiikan avulla
- Ymmärrät digimarkkinoinnin vaikutukset liiketoimintaan
- Tiedät, mitkä kampanjat toimivat ja mitkä eivät
- Pystyt kehittämään sivuston käyttäjäkokemusta ja sisältöä
- Tehostat myyntiä ja muita sivustolle asetettuja tavoitteita
- Tunnistat oikeat yleisöt joille voit tehdä kohdennettua mainontaa
Web-analytiikka Tuloksella
Meillä web-analytiikka on digimarkkinoinnin perusedellytys. Kun markkinoinnin tehoa mitataan jatkuvasti, saamme tietoa siitä, mitä kanavia kannattaa hyödyntää tavoitteiden saavuttamiseksi.
Jokainen verkkokauppa haluaa lisää myyntiä. Jotta lisämyyntiä voidaan saavuttaa, on edellytyksenä se, että asiakkaan ostopolun varrelle suunnitellaan konversiota edeltäviä kosketuspisteitä eli mikrokonversioita. Mikrokonversioiden suunnittelu ja mittaaminen on usein haasteellisempaa kun varsinaisten makrokonversioiden tutkiminen. Vaikka mikrokonversioiden tutkiminen vaatii vaivannäköä, se kannattaa, sillä se tarjoaa aivan uudenlaisia mahdollisuuksia kehittää ostoputkea yhä tehokkaammaksi.
Kun ymmärrämme asiakkaiden verkkokäyttäytymistä paremmin, osaamme myös palvella heitä paremmin oikein kohdennetulla sisällöllä ja viesteillä. Useimmiten asiakas on kosketuksessa yritykseen useaan otteeseen ja useissa eri kanavissa ennen ostopäätöstä. Attribuutiomallinnuksen avulla luomme kokonaiskuvan siitä, millainen vaikutus eri markkinointikanavilla on ollut lopulliseen konversioon.
Meiltä saat kattavasti digianalytiikan palveluja
- Analytiikan auditoinnin yhteydessä tarkastamme sivustosi analytiikkatoteutuksen ja evästehallinnan toimivuuden. Auditoinnin tuloksena muodostamme yhteenvedon havainnoista ja suositelluista toimenpiteistä.
- Mittaussuunnitelmassa määritellään sivustosi tärkeimmät mittauspisteet. Suunnitelman pohjalta toteutetaan digianalytiikka-asennus ja mainosjärjestelmien konversioseuranta.
- Toteutamme Google Analytics 4- ja Piwik PRO- digianalytiikkajärjestelmien asennukset ja käyttöönotot.
- Valitsemme ja asennamme verkkosivustosi kannalta tarkoitukseen parhaiten soveltuvan evästehallintatyökalun ja varmistamme että sivustosi kunnioittaa käyttäjän evästebannerissa tekemää valintaa. Työkaluvalikoimaamme kuuluu Cookiebot, Cookie Information ja CookiePro by OneTrust.
- Suunnittelemme ja toteutamme liiketoimintaasi ja organisaatiotasi palvelevan raporttinäkymän digianalytiikan ja -markkinoinnin mittareista.
Suosittelemme asiakkaillemme Tuloksen analytiikkakumppanuutta!
- Muuttuvassa digiympäristössä niin järjestelmät kuin niiden käyttäjätkin tarvitsevat jatkuvaa huolenpitoa.
- Tuloksen analytiikkakumppanuus mahdollistaa sinulle suunnitelmallisen ja pitkäjänteisen kehityspolun matkalla kohti liiketoimintasi tiedolla johdettua tulevaisuutta.
Juttelemme mielellämme kanssasi lisää Tuloksen analytiikkapalveluista.
Liiketoiminta- ja ihmislähtöistä digianalytiikkaa
Tiimimme
Tomi Seppänen
Technical Web Analyst
Antti Siitonen
Head of Analytics