Web-analytiikka
Vaikka jokaisellla yrityksellä on tarkoin mietityt liiketoiminnalliset tavoitteet, saattaa niiden mittaaminen verkkosivustolla olla epätarkkaa tai unohtua kokonaan. Me autamme sinua ottamaan web-analytiikasta irti uudenlaisia hyötyjä, joiden avulla voit jatkossa tehdä parempia, dataan perustuvia markkinointipäätöksiä.
Web-analytiikan hyödyt
Web-analytiikan avulla saatu tieto on tavoitteellisen ja tuottavan verkkotoiminnan perusta. Web-analytiikka auttaa ymmärtämään paremmin, missä digimarkkinoinnin osa-alueissa on onnistuttu ja missä on yhä kehittämisen varaan. Kun käytössä on mitattua tietoa, on helpompi tehdä päätöksiä ja suunintelmia siitä, millaisilla toimilla tavoitellaan jatkossa parempia tuloksia.
Web-analytiikan avulla…
- Ymmärrät digimarkkinointisijoitusten vaikutukset liiketoimintaan
- Tiedät, mitkä kampanjat toimivat ja mitkä eivät
- Näet reaaliaikaisesti eri toimenpiteiden vaikutukset online-myyntiin
- Saat tietää, mikä estää kävijöitä toimimaan toivotulla tavalla
- Tehostat myyntiä ja muita sivustolle asetettuja tavoitteita
Dataohjatussa markkinoinnissa lähtökohta on aina yrityksen strategia ja tätä tukevat konkreettiset tavoitteet. Web-analytiikasta kerätyn datan avulla varmistamme, että markkinoinnin toimenpiteet ja tulokset ovat linjassa liiketoiminnan tavoitteiden kanssa.
Web-analytiikka Tuloksella
Meillä web-analytiikka on digimarkkinoinnin perusedellytys. Kun markkinoinnin tehoa mitataan jatkuvasti, saamme tietoa siitä, mitä kanavia kannattaa hyödyntää tavoitteiden saavuttamiseksi.
Jokainen verkkokauppa haluaa lisää myyntiä. Jotta lisämyyntiä voidaan saavuttaa, on edellytyksenä se, että asiakkaan ostopolun varrelle suunnitellaan konversiota edeltäviä kosketuspisteitä eli mikrokonversioita. Mikrokonversioiden suunnittelu ja mittaaminen on usein haasteellisempaa kun varsinaisten makrokonversioiden tutkiminen. Vaikka mikrokonversioiden tutkiminen vaatii vaivannäköä, se kannattaa, sillä se tarjoaa aivan uudenlaisia mahdollisuuksia kehittää ostoputkea yhä tehokkaammaksi.
Kun ymmärrämme asiakkaiden verkkokäyttäytymistä paremmin, osaamme myös palvella heitä paremmin oikein kohdennetulla sisällöllä ja viesteillä. Useimmiten asiakas on kosketuksessa yritykseen useaan otteeseen ja useissa eri kanavissa ennen ostopäätöstä. Attribuutiomallinnuksen avulla luomme kokonaiskuvan siitä, millainen vaikutus eri markkinointikanavilla on ollut lopulliseen konversioon.
Meiltä saat kaikki web-analytiikan palvelut
- Web-analytiikan mittaristo antaa sivuston seurannalle lähtökohdan: varmistamme, että sivuston kävijäseurannan asetukset ovat kunnossa.
- Analytiikan auditointi varmistaa datan laadun: auditointimme sisältää viisi eri osa-aluetta ja yli 60 tarkistettavaa kohtaa.
- Mittaussuunnitelmat
- Google Tag Manager- ja Google Analytics -asennukset
- Pikseleiden hallinta
- Kampanjoiden tägitykset
- Digimarkkinoinnin reaaliaikainen raportointi Google Data Studiossa
- Web-analytiikan koulutukset
Laita verkkoliiketoimintasi kasvuun
Tiimimme
Tomi Seppänen
Technical Web Analyst