Hakusanamainonta

Hakusanamainonnalla tarkoitetaan mainontaa hakukoneissa kuten Google, Bing ja Yahoo. Yleisin hakusanamainonnan työkalu on Google Ads (ent. Google Adwords). Hakusanamainonta on erittäin kustannustehokasta ja kohdennettavaa mainontaa.

Kolme syytä ostaa hakusanamainontaa

  1. Hakusanamainonnan ROI on tutkitusti erinomaista.
  2. Maksat vain oikeista kontakteista, et mainoksen näyttämisestä.
  3. Mainonnan tulokset ovat tarkasti mitattavissa.

Tuloksen hakusanamainontapalvelut

Tulos keskittyy hakusanamainontakampanjoissaan laadukkaaseen, huolella suunniteltuun ja mitattavaan mainontaan. Hakusanamainonnan tarkoitus on lisätä myyntiä, ei kasvattaa kuluja.

Asiantuntijamme vastaavat kampanjan luomiseen kuuluvista toimenpiteistä, kuten parhaiden hakusanojen valinnasta, kampanjan kohdennuksesta ja tehokkaiden mainostekstien suunnittelusta.

Varaa esittelypalaveri tästä!

Miksi hakusanamainonta on kustannustehokasta?

Hakusanamainonta on kustannustehokasta, koska siinä maksetaan vain mainosklikeistä. Pelkästä mainoksen näyttämisestä ei siis joudu maksamaan mitään. Perinteiseen lehtimaailmaan siirrettynä tämä tarkoittaisi, että mainospaikka lehdessä olisi ilmainen, ja vain henkilöistä, jotka mainoksen nähtyään menevät kotisivuillenne, maksetaan.

Mainosten klikkihinnat vaihtelevat sanakohtaisen kilpailun ja sijoituksen mukaan, mutta keskimäärin Suomessa ne ovat noin 0,10–0,50 euron luokkaa. Mainoksen hintaan vaikuttavat myös mainostekstin ja kohdesivun laatu, joihin hakusanamainonnan asiantuntija voi vaikuttaa.

Miten hakusanamainonta kohdennetaan?

Hakusanamainonnalla tavoitat juuri ne ihmiset, jotka ovat tekemässä ostopäätöstä sinun myymästäsi tuotteesta tai palvelusta. Lisäksi tavoitat heidät juuri oikealla hetkellä.

Hakusanamainonnassa kohdistaminen tapahtuu valitsemalla huolellisesti oikeat avainsanat eli termit, joilla mainos hakutuloksien yhteydessä näytetään.  Avainsanojen määritteleminen on tärkeä osa hakusanamainonnan suunnittelua: kun löydetään yrityksellesi parhaat hakusanat, mainoksesi näytetään juuri oikealle kohderyhmälle.

Mainoksia voidaan kohdentaa myös esimerkiksi maan, paikkakunnan tai ajan mukaan. Vain paikallisesti toimivan yrityksen ei kannata mainostaa kaikille suomalaisille, vaan kohdentaa mainokset ainoastaan omalle kohderyhmälleen.

Haluatko että hakusanamainontasi tuottaa paremmin?

Oikein toteutettu hakusanamainonta tuottaa hyvin ja on kustannustehokasta. Tulos mittaa hakusanamainonnan laatua jatkuvasti hakusanamainonnassa käytettävien työkalujen lisäksi web-analytiikan avulla. Emme käytä valmiita automaattiraportteja, joista ei ole hyötyä. Mittaamme tuloksia, teemme parannusehdotuksia ja raportoimme olennaisimmista muutoksista henkilökohtaisesti.

Teemme myös Google Ads -auditeja, joiden tavoitteena on selvittää, kuinka hyvin Google Ads -hakusanamainontasi toimii. Auditoinnin avulla nostat tehokkuutta ja kohdennat mainontaasi paremmin. Lue lisää Google Ads -audista!

Tuloksen hakusanamainonta toimii. Ota yhteyttä yhteys@tulos.fi tai p. 09 611 112.

 

Suunnittelu

Suunnittelu

Pitkä kokemuksemme digitaalisen markkinoinnin suunnittelusta ja toteutuksesta tuo suunnitelmiimme muita vahvemman liiketoimintanäkökulman.

Asiakaskokemus

Asiakaskokemus

Tiedätkö, missä, miten ja milloin asiakkaasi haluaa palvelua? Säilyykö asiakkaasi hymy jokaisessa kohtaamisessa?

Maksettu media

Maksettu media

Online-mainonta tuo lisää kohderyhmääsi kuuluvia vierailijoita verkkopalveluusi.

Sisältömarkkinointi

Sisältömarkkinointi

Onnistunut sisältömarkkinointi alkaa panostamalla laadukkaaseen ja monipuoliseen sisältöön.