Google Ads -auditointi - hakusanamainonnasta enemmän irti vähemmällä!

Käyttääkö yrityksesi Google-mainontaan tuhansia euroja kuukaudessa? Tämän pitäisi kiinnostaa sinua. Hakusanamainonnan auditointi voi olla viisain investointisi vähään aikaan.

Onko auditointi oikeasti tarpeellista?

On. Kuten yrityksen tilintarkastus, mainostilin auditointi paljastaa monasti piilossa olevat epäkohdat, jotka pitkittyessään käyvät kalliiksi.

Auditointi ei ole epäluottamuslause nykyistä tekijää kohtaan sen enempää kuin tilintarkastus toimitusjohtajaa tai hallitusta kohtaan.

Jokainen meistä sokeutuu omille virheilleen. Ja kukapa ei joskus tarvitsisi ulkopuolista sparrausta? Siksi auditointi on ratkaisevan tärkeää jokaiselle mainostajalle, ja sen pitäisi olla säännöllistä.

Kun riippumaton asiantuntija on auditoinut tilin, voit luottaa siihen, että sinulla on siitä kaikki tarvittava tieto fiksuihin liiketoiminnallisiin päätöksiin.

Aloita tästä?

Mitä saat auditoinnista?

Saat ajankohtaisen ymmärryksen esimerkiksi alla oleviin kysymyksiin.

  • Miten pärjään kilpailijoita vastaan?
  • Vastaanko koko markkinakysyntään? Voisinko kasvaa nopeammin?
  • Missä kohti heitän rahaa kankkulan kaivoon?
  • Mitä kehitettävää mainonnassa on? Hyödynnetäänkö tekoälyä fiksusti?
  • Miten vertaudun maailman edistyksellisimpiin mainostajiin?

Löydösten avulla opit palvelemaan potentiaalista asiakastasi paremmin, ja asiakas palkitsee sinut avaamalla kukkaronsa nyörit.

Bonuksena nukut yösi paremmin.

Miksi Tuloksen auditointi on parasta mitä rahalla saa?

  • KOKEMUS. Olemme ainoa toimisto joka on tehnyt Google Ads -auditointeja yli 10 vuoden ajan. Työn tekevät intohimoiset, kansainvälisestikin arvostetut asiantuntijat, jotka seuraavat alan kehittymistä ja työskentelevät sen ytimessä joka päivä.
  • ANSIOT PUHUVAT PUOLESTAAN. Tulos on ensimmäisenä toimistona Suomessa noteerattu ansioituneeksi kaikilla Google-mainonnan osa-alueilla (Search, Display, YouTube, Shopping). Google on rankannut Tuloksen koko EMEA-alueen parhaimpaan 3 prosenttiin kuuluvaksi toimistoksi. Koska olemme Googlen beta-testauspartneri, pääsemme testaamaan uusimpia innovaatioita ennen muita.
  • SELKOKIELISYYS. Avaamme hankalatkin konseptit helposti ymmärrettäviksi emmekä syötä turhaa akronyymisillisalaattia.
  • HYGIENIA JA LUOTTAMUKSELLISUUS. Emme tee mainostilillesi muutoksia, jonka takia auditointiin voidaan käyttää lukuoikeuksia. Löydöksiä käsitellään luottamuksellisesti ja halutessasi teemme salassapitosopimuksen.
  • TULOKSET LINKITTYVÄT BISNEKSEESI. Auditointi tapahtuu tarkkaan harkitun, kymmenien kohtien tarkistuslistan avulla. Saat pisteytyksen, joka painottuu liiketoiminnallisen tärkeyden, ei pelkän nörtteilyn perusteella.
  • NOPEUS. Auditoinnin tulokset ovat sinulla 10 työpäivässä.

Tulos Helsinki Oy, Google Premier Partner specialized in Search ads, Video ads, Display ads, Shopping ads     Tulos Helsinki Oy, Microsoft advertising partner, Bing ads partner Premier Partner specialized in Search ads, Video ads, Display ads, Shopping ads

Ota rohkeasti yhteyttä

Miten prosessi toimii?

Selvitämme mitä haluat

Juttelemme kanssasi hetken, jotta ymmärrämme yrityksesi ja mainontasi strategiset tavoitteet.

Työstämme auditoinnin

Analysoimme mainonnan tilan tarkasti, jonka jälkeen näet selvästi miten mainonta tukee strategiaasi.

Jaamme löydökset

Pidämme purkupalaverin, jossa jaamme löydökset ja avaamme niiden tärkeyden liiketoiminnallesi.

Löydöksiä Google-mainonnan auditoinneista

Olet hyvässä seurassa. Auditoinnin hyödyt eivät rajoitu toimialaan tai siihen, miten mainonnan tekeminen on järjestetty (in-house tai kumppani), kuten alta huomaat. Mitä enemmän investoituja euroja, sitä enemmän hyötypotentiaalia.

Case 1: Kotimainen pörssiyritys

Asiakas sai tietää investoivansa digikumppaninsa toimesta nelinumeroisia summia erään action-hahmon, online-pelien ja toimialansa ulkopuolella olevien tuotteiden ja palveluiden mainostamiseen.

Samalla auditointi paljasti, että myyntipotentiaalista hyödynnettiin vain murto-osa muun muassa siksi, että kampanjointi ei tukenut asiakkaiden ostosykliä.

Case 2: Suuri kotimainen verkkokauppa

Mainostilillä perusteet olivat muuten kohtuullisella tasolla, mutta liian laajojen avainsana-asetusten takaa alkoi löytymään selviä kipupisteitä.

Esimerkiksi kun tarkoitus oli ollut mainostaa myytäviä televisioita, oli epähuomiossa tuhansia euroja investoitu TV-ohjelmien mainostamiseen.

Case 3: Kotimainen mainostaja

Mainostilin perusteet olivat kohtalaisessa jamassa, tilin kehitys ei.

Auditointi nimittäin paljasti, että entinen yhteistyökumppani ei ollut tehnyt tilillä ainoatakaan muutosta kolmeen vuoteen. Kyllä, kolmeen vuoteen.

Case 4: Satojen miljoonien B2B-yritys

Hyvämaineisen yhdysvaltalaisen digitoimiston laadunvalvonta oli pettänyt ja tilille oli pesiytynyt useita ongelmakohtia. Esimerkiksi toimialakohtaisen tutkimusraportin mainostamisessa olikin palanut kymmeniä tuhansia tutkimuksen tehneen yrityksen brändihakuihin.

Kumppani sai kuitenkin vielä tilaisuuden jatkaa. Seuraavan vuoden auditoinnissa selvisi, että mainontaa oli tämän jälkeen kohdennettu jälleen viisinumeroinen summa täysin toimialaan liittymättömiin kuluttajahakuihin. Yksi juurisyistä tässä oli vääränlainen mittaus, joka antoi todellisuutta ruusuisemman mielikuvan. Tämän jälkeen digikumppani meni vaihtoon.

Case 5: Keskisuuri terveysalan yritys

Yksi terveysalan ammattilaisista hoiti yksin omien työtehtäviensä ohella yrityksen tuhansien eurojen mediabudjettia.

Päällisin puolin Google-mainonta näytti toimivan kohtalaisesti, mutta hieman varomattomien kohdennusten alta paljastui suuria hukkainvestointeja hakuihin, jotka liittyivätkin kodinhoitoon ja remontointiin.

Sinun yrityksesi seuraavaksi?

Miten investoisit lisäeurot, jotka säästät kun turhat rahareiät tukitaan? Ainakin sinulla olisi vaihtoehtoja tehdä jotain fiksua, kuten enemmän testaamista tai kasvun kiihdyttämistä.

Voit saada huonosti investoidut mediaeurot moninkertaisesti takaisin – lupaamme sen satojen miljoonien eurojen kokemuksella.

”Saimme auditoinnin avulla hyvän tilannekatsauksen
nykytilasta ja kehityskohteista. Suosittelen!”

Jenni Juuvinmaa, Marketing Manager, Matkavekka & Lomamatkat

Olet jo askeleen lähempänä uutta ymmärrystä ja uusia voittoja.

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.