Hakukoneoptimointistrategia l. SEO-strategia

Hakukonelöydettävyyden strategia eli hakukoneoptimointistrategia määrittää suuntaviivat ja painopistealueet kaikille yrityksen verkko- ja hakukonenäkyvyyttä parantaville toimenpiteille. Strategia on suunnitelma siitä, miten asetettuihin liiketoiminnallisiin tavoitteisiin päästään optimoinnin avulla.

SEO-strategian avulla yrityksen hakukonenäkyvyyttä kehitetään suunnitelmallisesti, mitattavasti sekä käytettävissä olevan budjetin puitteissa. Strategia määrittää myös, mikä hakukoneoptimoinnin ja mikä hakusanamainonnan rooli hakukonenäkyvyyden kehittämisessä on. SEO-strategian tulee sisältää verkkoviestinnän kokonaisstrategia, joka määrittää esimerkiksi, millä pelisäännöillä sivuston mainetta kasvatetaan ulkoisten linkkien avulla ja miten näkyvyyttä saadaan eri verkkoyhteisöjen kautta.

Hakukoneoptimointistrategian luominen käytännössä sisältää esimerkiksi seuraavia asioita:

  • Hakukonenäkyvyyden nykytilanne: tekninen ja sisällöllinen analyysi
  • Verkkoviestinnän ja hakukoneoptimoinnin tavoitteet
  • Mittarien määrittäminen ja analytiikan käyttöönotto
  • Lyhyen ja pitkän tähtäimen sisältösuunnitelmat
  • Resursointi ja organisointi
  • Tulosten seuranta ja välietapit

Oletko kiinnostunut luomaan yrityksellesi hakukoneoptimointistrategian?
Ota yhteyttä puhelimitse (09) 611 112 tai sähköpostitse yhteys@tulos.fi!

Suunnittelu

Suunnittelu

Pitkä kokemuksemme digitaalisen markkinoinnin suunnittelusta ja toteutuksesta tuo suunnitelmiimme muita vahvemman liiketoimintanäkökulman.

Asiakaskokemus

Asiakaskokemus

Tiedätkö, missä, miten ja milloin asiakkaasi haluaa palvelua? Säilyykö asiakkaasi hymy jokaisessa kohtaamisessa?

Maksettu media

Maksettu media

Online-mainonta tuo lisää kohderyhmääsi kuuluvia vierailijoita verkkopalveluusi.

Sisältömarkkinointi

Sisältömarkkinointi

Onnistunut sisältömarkkinointi alkaa panostamalla laadukkaaseen ja monipuoliseen sisältöön.