Tuloksellista ja dataohjattua hakukoneoptimointia (SEO)

Tämän päivän hakukoneoptimoinnissa ei pärjää 90-luvun opeilla. Hakukoneet ja niiden käyttäjien tarpeet muuttuvat, ja muutokseen on reagoitava nopeasti. Siksi me Tuloksella keskitymme optimoinnissa jatkuvaan uuden opetteluun ja priorisointiin – tekemiseen, joka tuottaa parhaat tulokset.

Miksi hakukoneoptimointi on tärkeää?

Hakukoneoptimointi on prosessi, jolla parannetaan verkkosivustojen näkyvyyttä hakukoneiden orgaanisissa hakutuloksissa. Käytännössä verkkosivua kehitetään käyttäjäystävälliseksi, teknisesti toimivaksi ja sisällöltään asiakkaiden tarpeita vastaavaksi. Meillä Tuloksella hakukoneoptimoinnin tekeminen pohjautuu dataan, mutta nykypäivän SEO vaatii myös ymmärrystä sivuston käyttökokemuksesta, millä on iso merkitys orgaaniseen hakukonenäkyvyyteen.

Mittaamme kaiken tekemisen, teemme analysointeja ja sen perusteella reagoimme nopeasti uuteen tietoon. Hakukoneoptimointi kehittyy jatkuvasti, minkä takia päivitämme jatkuvasti osaamistamme ja opimme uutta Tuloksella.

Hakukoneoptimointi Tuloksella

Meille hakukoneoptimointi ei ole näpertelyä yksityiskohtien parissa, vaan yrityksen strategisten tavoitteiden edistämistä. Jotta voimme saavuttaa asiakkaillemme hakukoneoptimoinnilla tuloksia, on meidän tunnettava asiakkaamme strategia, kulttuuri ja kilpailuedut.

Hakukoneoptimoinnin perimmäinen tarkoitus on tuoda asiakkaamme toiminta selkeämmin esille hakukoneissa. Ytimessä on aina yritys itse – eivät lyhyen tähtäimen taikatemput. Me tiedämme, että hyvät tulokset edellyttävät rehellistä ja avointa keskustelua asiakkaamme kanssa. Tavoitteemme onkin, että asiakkaidemme ymmärrys hakukoneista kasvaa yhteistyön myötä.

Yksi hakukoneoptimoinnin tärkeimpiä elementtejä on laadukas sisältö. Vain harva kuitenkin pystyy kertomaan, mitä laadukkaalla sisällöllä oikeasti tarkoitetaan. Meille laadun kriteerit ovat selvät: laadukas sisältö on uniikkia, hyödyllistä ja konvertoivaa. Sen käyttämiseen ei tarvita suurennuslasia tai manuaalia, vaan sen käyttö on helppoa. Ennen kaikkea laadukas sisältö hakkaa kilpailijoiden tekemän sisällön 6-0.

Me tiedämme, että kasvua lietsotaan vain poistumalla omalta mukavuusalueelta ja tekemällä asioita, joita aiemmin ei ole tehty. Voimakkaan kasvun tie ei ole helppo, vaan edellyttää meiltä ja asiakkailtamme rohkeutta, opiskelua ja jatkuvaa haastamista.

Tuloksen vahvuudet

Kokemus

Vahva ja kansainvälinen kokemus hakukoneoptimoinnista eri liiketoimintaloilla

Joustavuus

Joustavat yhteistyömallit tekevät yhteistyöstä helppoa.

Reagointikyky

Nopea reagointi uusimpiin SEO-käytäntöihin ja tietoon.

Kehityshalu

Halu kouluttaa ja kehittää myös asiakkaiden sisäisiä resursseja hakusanamainontaan.

Toimintamallimme

Strategian avulla tehokkaampaan hakukoneoptimointiin

Hakukoneoptimoinnin yhteistyö lähtee liikkeelle auditoinneilla, jotka luovat SEO-strategian jatkuvalle hakukoneoptimoinnille. SEO-strategia antaa selkeät askelmerkit siihen, mihin hakukoneoptimointia tulee viedä ja mitä toimenpiteitä tulee priorisoida hakukonenäkyvyyden parantamiseksi. SEO-strategian luomiseen liittyy niin sisällöllisiä kuin teknisiä auditointeja, jotka luovat kartan jatkuvaan hakukoneoptimointiin.

Kun auditoinnit on tehty, on aika määrittää jatkuvan hakukoneoptimoinnin toimenpiteet. Jatkuvalla hakukoneoptimoinnin konsultoinnilla varmistamme sivuston orgaanisen näkyvyyden pitkäjänteisen kehityksen. Työmme perustuu faktoihin: siihen, mitä verkossa oikeasti tapahtuu, ja mitä sen perusteella kannattaa tehdä. Tärkein mittarimme on asiakkaan liiketoiminnan menestys.

Olemme osa digitaalisen markkinoinnin tiimiänne

Tulos ei pelkästään anna ohjeistuksia, vaan kouluttaa asiakasta hakukoneoptimoinnin parhaimpiin käytäntöihin. Uskomme, että pelkästään eri toimenpiteiden konsultointi ei riitä hakukonemarkkinoinnin kulttuurin luomiseen. Työskentelymallillamme pääsemme tehokkaammin vaikuttamaan asiakkaidemme toimintatapoihin kohti tuloksellisempaa digimarkkinointia.

Työskentelytapamme on joustava. Yhteistä sparrausta voidaan tehdä esimerkiksi lähipäivinä asiakkaidemme luona tai vaihtoehtoisesti Tuloksen omalla toimistolla. Toimistoltamme löytyvät erinomaiset tilat työskentelyyn ja erillinen koulutustila isommalle porukalle koulutettavaksi.

Tulos on tukenasi strategisen tason suunnittelusta aina käytännön toteutukseen asti. Analysoimme kuluttajien ja verkkopalvelusi vierailijoiden käyttäytymisen ja teemme suunnitelman sivustosi sisällön, tekniikan ja maineen kehittämiseksi hakukoneoptimoinnin näkökulmasta. Tulos Helsingin SEO-tiimi muodostuu kokeneista asiantuntijoista, joilla löytyy vahvaa osaamista niin teknisestä kuin sisältöosaamisesta.

SEO-Hyödyt

Verkkopalveluja ei tehdä hakukoneita, vaan ihmisiä varten. Onnistunut hakukoneoptimointi palvelee käyttäjää sisältöjen, sivuston rakenteen ja tekniikan näkökulmasta. Hyväkin sisältö on turha, jos se ei tavoita ketään – oli syynä sitten se, ettei se kiinnosta käyttäjää tai se, ettei Google tunnista, mihin tarpeeseen sisältö vastaa.

Mitä hakukoneoptimoinnilla voidaan saavuttaa:

  • lisää orgaanista liikennettä
  • parempaa brändin näkyvyyttä verkossa
  • parempaa mielikuvaa yrityksestä
  • hallitaan mainetta ja asiakaskokemusta verkossa

Hakukoneoptimoinnilla varmistetaan, että yrityksesi tuotteet, palvelut ja brändi näkyvät hakutuloksissa ja sivuston sisältö vastaa sitä, mitä asiakkaat verkosta hakevat. Hakukoneoptimoinnin ansiosta käyttäjät löytävät verkkopalvelusi silloin, kun he ovat aktiivisesti etsimässä tietoa. Saat myös kullanarvoista tietoa käyttäjien kiinnostuksen kohteista ja haasteista. Tietoa voit hyödyntää monipuolisesti verkkopalvelun, markkinoinnin ja jopa liiketoiminnan kehittämisessä. Lisäliikenne tarkoittaa yleensä myös lisää kauppaa, joten SEO:lla vaikutetaan luonnollisesti myös myyntiinne.

Lisäksi oikein ja järjestelmällisesti tehty hakukoneoptimointi tehostaa Google-mainonnan näkyvyyttä, joten mainontaa ja hakukoneoptimointia tulee tehdä käsikädessä molemmat kanavat huomioiden.

Asiantuntijaltamme

Pyrimme tekemään mahdollisimman usein töitä konkreettisesti asiakkaidemme luona. Hiljainen tieto välittyy parhaiten silloin, kun istutaan vierekkäisillä työpisteillä – näin kynnys ajatusten jakamiseen ja haasteiden esiin nostamiseen on kaikkein matalin.

Tommi Karvinen, Head of SEO & CRO

Laita verkkoliiketoimintasi kasvuun

Ota yhteyttä ja varaa aika!

Tiimimme

Niko Karppinen

Senior SEO & Web Analytics Consultant

Tommi Karvinen

Head of SEO & CRO

Juuso Kataja

SEO Consultant

Riikka Vanhakarhu

Senior Strategic Consultant

Eeva Honkala

Client Director, SEO Consultant & Senior Marketing Automation Consultant

Kati Kiiskinen

Client Director & Senior Consultant