Puoli miljoonaa asiakasta kengännauhabudjetilla

Maailmanvalloitus kengännauhabudjetilla on mahdollista, jos myytävä tuote on tarpeeksi hyvä – ja jos markkinoinnin koelaboratorioaika käytetään tarkoin hyödyksi.

Crashing Season on villejä eläimiä vilisevä mobiilipeli, joka haluttiin lanseerata käyttäjille globaalisti. Maailmanvalloitukseen lähdettiin toki apinan raivolla mutta testaus jatkuvasti mielessä. Ensimmäisenä koelaboratoriona käytettiinkin Australiaa ja Uutta-Seelantia, jonka yleisöstä lähdettiin etsimään otollisinta lataajaporukkaa.

Testimarkkinoinnin aikana opimme paljon pelin otollisimmista kohdeyleisöistä ja millä viesteillä sovellus ladataan. Näillä tiedoilla evästettyinä suuntasimme Eurooppaan rikastamaan ja tarkentamaan markkinoinnin työkalupakkia. Hyviksi markkinoinnin kanaviksi löytyi mm. Instagram sekä Googlen mainontaratkaisut.

Sitten ison veden taakse Ameriikkaan, jonne puskettiinkin karhun voimin. Tässä vaiheessa olimme herättäneet Googlen huomion ja peli nostettiin Play Storeen suositeltujen joukkoon. Yhdistelmä Googlen suosittelua ja rohkeaa mainontaa nosti pelin latausmäärät merkittäviin lukemiin ja pian rikoimmekin 500 000 latauksen haamurajan.

Yksi Crashing Season -mobiilipelin sankareista on kettu, joka antaa kovan vastuksen sitä jahtaaville metsästäjille.
Yksi Crashing Season -mobiilipelin sankareista on kettu, joka antaa kovan vastuksen sitä jahtaaville metsästäjille.

Koukoi Gamesin toimitusjohtaja Antti Kananen kertoo Tuloksen toiminnasta seuraavaa:

”Yhteistyö Tuloksen kanssa on ollut avointa, luotettavaa ja tehokasta. Olemme päässeet yhtiönä keskittymään kehittämään laadukasta tuotetta samalla, kun osaava kumppani on auttanut meitä suuresti pääsemään markkinoille erinomaisin tuloksin. Olemme kuitenkin vasta alussa ja tiimillä on jo tähtäin ensimmäisessä miljoonassa asiakkaassa, ja siitä ylöspäin.”

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *