Taru Kauppila

Taru toimii Tuloksella sosiaalisen median konsulttina. Hän aloitti markkinointialalla vuonna 2016 ja on siitä lähtien työskennellyt erilaisissa tehtävissä markkinointitoimistoissa. 

Tarulle on vuosien varrella karttunut monipuolinen kokemus B2B- ja B2C-yritysten sekä voittoa tuottamattomien organisaatioiden mainonnan suunnittelusta ja toteuttamisesta. Markkinointiuransa aikana Taru on perehtynyt erilaisiin markkinoinnin kanaviin ja keinoihin Google Adsista sisällöntuotantoon. Tämän kokemuksen ansiosta Tarulla onkin hyvä kokonaiskäsitys digimarkkinoinnin kokonaiskuvasta ja siitä, kuinka eri kanavat kannattaa huomioida. 

Sosiaalinen media alkoi kuitenkin pian kiinnostaa Tarua enemmän kuin mikään muu kanava. Viime vuodet Taru onkin keskittynyt ennen kaikkea somemarkkinointiin ja sisältöihin, ja hän aikookin fokusoida näihin myös jatkossa.

Somemarkkinoinnissa Tarua kiinnostavat ennen kaikkea jatkuvasti uudistuvat ja kehittyvät kanavat. Vuoden tai kahden kuluttua voi olla käytössä täysin uusia ja erilaisia kanavia – ja koska muutos on sosiaalisen median alalla nopeaa, ei Tarun työssä ehdi tylsistyä.

”En halua olla generalisti. Tahdon panostaa kunnolla omaan ydinosaamiseeni  – eli sosiaalisen median markkinointiin.”’

Taru haluaa jatkossakin työskennellä toimistopuolella, koska se antaa mahdollisuuden kehittää kunnolla omaa ydinosaamista. Lisäksi toimistomaailma antaa tilaisuuden työskennellä mielenkiintoisten asiakkuuksien parissa, muiden asiantuntijoiden ympäröimänä.

Tarun kanssa jutellessa huomaa nopeasti, että hän on kotoisin Itä-Suomesta – tarkalleen ottaen Imatralta. Hänet tunnetaan kilttinä ja ystävällisenä tyyppinä, josta löytyy kuitenkin tarpeen mukaan myös ruutia ja rivakkuutta. Vapaa-ajallaan Taru viettää aikaa treenaten ja kavereidensa kanssa. Vastapainoksi ahkeralle punttaamiselle Taru tykkää rentoutua kermaviilisipsipussin äärellä. Tuloksella myös tiedetään, että Taru on helppo houkutella pitkän ja tuotteliaan päivän päätteeksi afterworkeille.