Sofie Segercrantz
- Sofie Segercrantz
- Team Lead and Senior Paid Search & Social Media Consultant
Nosto blogistamme
Heikentyivätkö Facebook-mainonnan tulokset 2021? Ota ainakin nämä 3 asiaa huomioon vuonna 2022.
Vuonna 2021 tapahtui muutamia muutoksia, jotka ovat vaikuttaneet Facebook- ja Instagram-mainontaan, ja etenkin kun alustan sisäisiä tuloksia verrataan aiempiin vuosiin, voivat tulokset näyttää heikommilta. Merkittävin muutos oli Applen keväällä 2021 voimaan astunut iOS 14 -järjestelmäpäivitys, joka toi mukanaan tiukkoja tietosuojavaatimuksia sovelluksille ja antoi Applen käyttäjille mahdollisuuden kieltää sovellusten seuranta. Jotta Meta täyttäisi nämä vaatimukset, tuli […]
Lue kirjoitusSofie työskenteli Tuloksella vuosina 2013–2020 useissa maksetun mainonnan asiantuntijarooleissa.
Google Adsin dynaaminen hakusanamainonta perustuu siihen, että Googlen algoritmi indeksoi sivuston sisältöä ja osaa yhdistää sisällön hakukoneessa tehtäviin hakuihin. Mainosmuoto on siis eräänlainen välimuoto hakusanamainonnan ja orgaanisten hakutulosten välillä, jossa kohdentaminen ja mainoksen luonti tapahtuu suurilta osin automaattisesti, mutta klikeistä maksetaan ja näkyvyydessä kilpaillaan mainoshuutokaupassa. Varsinainen mainoskin on puoliksi automatisoitu ja puoliksi manuaalisesti tuotettu. Oikein […]
On ollut mielenkiintoista päästä seuraamaan, miten ruuan verkkokauppa on viime päivinä muuttunut niche-jutusta koko kansan (tai ainakin Uudenmaan) palveluksi: ajat kotiinkuljetuksille Helsingin alueella ovat pahimmillaan parin viikon päähän ja SOK siirtää ravintolahenkilökuntaa kauppoihin tukemaan kysynnän kasvua sekä avaa Herkku Food Marketin verkkokaupan ajateltua aiemmin. Ruuan verkkokauppa on kehittynyt hitaasti Vielä vuonna 2018 ruuan verkkokauppa oli sen verran pienen piirin suosiossa, […]
Google Shopping juontaa juurensa Googlen vuonna 2002 julkaistuun hintavertailupalveluun Froogleen. Nykyisellä nimellä ja toimintalogiikalla toimiva Google Shopping julkaistiin Yhdysvalloissa vuonna 2012. Ruotsiin, Norjaan ja Tanskaan Google Shopping -mainokset rantautuivat vuoden 2013 lopussa, ja siitä asti Suomessa on odotettu milloin mainosmuoto on myös meidän käytettävissämme. Pitkä odotus on vihdoinkin palkittu, sillä mainosmuoto on nyt saatavilla myös […]
Loppukesästä Google avasi julkisen betan uudesta Google Analytics -ominaisuudesta, Google Signalsista. Aktivoimalla Google Signalsin Google Analyticisissa, Google alkaa yhdistämään sivuston kävijätiedot tunnistettuihin, kirjautuneisiin Google-tileihin. Lopputuloksena Google Analyticsiin tulee lisää tietoa laitteiden välisistä siirtymistä (en: cross-device reports) ja sen avulla uudelleenmarkkinoinnista tulee entistä tehokkaampaa. Google hyödyntää Google-tilien kirjautumistiedot tunnistamaan kävijät ja yhdistämään eri laitteilla tehdyt sivustokäynnit […]