Hakukoneoptimointi

Hakukoneoptimoinnilla varmistat, että kiinnostuneet ostajat löytävät palvelusi

Hakukoneoptimointi eli SEO tarkoittaa sivuston kehittämistä sellaiseksi, että asiakkaat löytävät sen helposti verkosta. Käytännössä verkkosivusta tehdään tällöin käyttäjäystävällinen, teknisesti toimiva ja sisällöltään asiakkaiden tarpeita vastaava.

Hakukoneoptimoinnin hyödyt

Mitä hakukoneoptimoinnilla voidaan saavuttaa:

  • lisää ilmaista liikennettä sivulle
  • parempaa brändin näkyvyyttä verkossa
  • vaikuttaa mielikuvaan yrityksestä
  • hallita mainetta ja asiakaskokemusta

Hakukoneoptimoinnilla varmistetaan, että yrityksesi tuotteet, palvelut ja brändi näkyvät hakutuloksissa ja sivuston sisältö vastaa sitä, mitä asiakkaat verkosta etsivät. Lisäliikenne tarkoittaa yleensä myös lisää kauppaa, joten seo:lla vaikutetaan tietenkin myös myyntiin.

Oikein tehty hakukoneoptimointi madaltaa myös maksetun Google-mainonnan hintoja, joten mainontaa ja optimointia kannattaa tehdä yhdessä.

Entäs ne tulokset?

Asiakkaamme ovat kasvattaneet avullamme orgaanista liikennettä ja konversioiden ja myynnin määrää.

Erään asiakkaamme orgaaninen liikenne kasvoi vuodessa 52 % ja konversioiden määrä 260 %

Mitä sinä saat asiakkaanamme

Me Tuloksella aloitamme hakukoneoptimoinnin aina sivujesi läpikohtaisella auditoinnilla. Käymme läpi sivuston vahvuudet ja heikkoudet asiakaskokemuksen ja löydettävyyden näkökulmasta. Tämän jälkeen annamme suosituksemme siitä, miten sivujasi pitäisi kehittää ja mitä asioita kannattaa ensisijaisesti priorisoida.

Hakukoneoptimointi on prosessi, ei projekti, joten parhaat tulokset varmistetaan jatkuvalla hakukoneoptimoinnilla. Hakukoneoptimoinnissa pystyy kuitenkin saavuttamaan myös nopeita tuloksia pienillä järkevillä muutoksilla.

Palvelumme eri vaiheet

  1. Sivujen syvällinen analyysi
  2. Suositukset toimenpiteistä ja niiden aikataulutus
  3. Tärkeimpien toimenpiteiden priorisointi
  4. Konsultointi ja/tai toteuttaminen (esimerkiksi sisällöntuotanto)
  5. Jatkuva seuranta ja optimointi

Saat konkreettiset ohjeet löydettävyytesi parantamiseen, selkeät suuntaviivat sivun kehittämiselle ja mukavan tiimin, joka auttaa sinua erilaisissa sivustoon liittyvissä asioissa.

Tuttu totuus pätee myös digimarkkinoinnissa: rakkautta ei voi ostaa, se pitää ansaita.

Hakukoneoptimoinnin ansiosta käyttäjät löytävät verkkopalvelusi silloin, kun he ovat aktiivisesti etsimässä tietoa. Saat myös kullanarvoista tietoa käyttäjien kiinnostuksen kohteista ja haasteista. Tietoa voi hyödyntää monipuolisesti verkkopalvelun, markkinoinnin ja jopa liiketoiminnan kehittämisessä.

Hakukoneoptimointi ei ole taikatemppuja, vaan parempaa asiakaskokemusta

SEO ei ole kikkailua tai taikatemppuja tai pelkkiä teknistä koodikieltä, vaan parempaa asiakaskokemusta ja helppokäyttöisempää internetiä. Jokaisella organisaatiolla on omat, yksilölliset tavoitteensa ja toimintatapansa. Siksi emme myy hakukoneoptimointia kilotavarana.

Työmme perustuu faktoihin: siihen, mitä verkossa oikeasti tapahtuu, ja mitä sen perusteella kannattaa tehdä. Tärkein mittarimme on asiakkaan liiketoiminnan menestys.

Hakukoneoptimointi muodostuu kolmesta osatekijästä

Hakukoneoptimoinnin kolme kulmakiveä ovat sivuston tekninen toteutus, laadukas sisältö ja sivuston uskottavuus. Hyvä lähtökohta sivuston löydettävyyden kehittämiseen on sivuston tekninen SEO-auditointi: se kertoo, mitä sivustosi teknisen puolen ominaisuuksia pitää kehittää ja miten, jotta Google ja muut hakukoneet osaavat tulkita sivuston sisältöä oikein. Tekninen auditointi kertoo myös sen, löytyykö sivusto ylipäätään hakukoneista.

Laadukas sisältö tarkoittaa rakenteellisesti oikein laadittua, käyttäjälähtöistä sisältöä, joka kiinnostaa kävijöitä. Hakukäyttäytymisen analyysi eli avainsanatutkimus paljastaa, mikä asiakkaitasi verkossa oikeasti kiinnostaa. SEO-asiantuntijamme auttavat sisältöjen kehittämisessä ja suunnittelussa niin, että sivustosi sisällöt ovat laadukkaita, löydettäviä ja tavoitteellisia.

Sivuston maine perustuu brändisi digitaaliseen jalanjälkeen: käytetäänkö sisältöjäsi lähteenä muissa uskottavissa verkkopalveluissa ja puhutaanko brändistäsi verkossa? Ulkoisten linkkien merkitys hakukonenäkyvyyteen on yhä verrattoman suuri. Moderni linkinrakennus on digitaalista PR:ää, jolla kasvatetaan sivuston pitkäaikaista pääomaa.

Käyttäjälähtöistä hakukoneoptimointia

Verkkosivustoja ei tehdä hakukoneita, vaan ihmisiä varten. Onnistunut hakukoneoptimointi palvelee käyttäjää sisältöjen, sivuston rakenteen ja tekniikan näkökulmasta. Hyväkin sisältö on turha, jos se ei tavoita ketään – oli syynä sitten se, ettei se kiinnosta käyttäjää tai se, ettei Google tunnista, mihin tarpeeseen sisältö vastaa.

Sisältölähtöinen hakukoneoptimointi tarkoittaa, että järjestämme ja muokkaamme verkkosivuston sisällön niin, että se vastaa käyttäjien tekemiin hakuihin. Suunnittelemme verkkosivustoille myös uutta, monipuolista sisältöä, jotta sivusto tavoittaa yhä useampia käyttäjiä. Hakukoneoptimointi on myös olennainen osa tehokasta sisältömarkkinointia.

Tulos on tukenasi strategisen tason suunnittelusta aina käytännön toteutukseen asti. Analysoimme kuluttajien ja verkkopalvelusi vierailijoiden käyttäytymisen ja teemme suunnitelman sivustosi sisällön, tekniikan ja maineen kehittämiseksi hakukoneoptimoinnin näkökulmasta.

Voimme myös kouluttaa sinut hakukoneystävällisen sisällöntuotannon taitajaksi tai tuotamme verkkosivustolle valmiiksi hakukoneoptimoidut, käyttäjiä kiinnostavat sisällöt.

Täydennä digimarkkinointipalettiasi

Digimarkkinointi toimii parhaiten, kun kaikkia sen mahdollisuuksia hyödynnetään. Hakukoneoptimointia kannattaa täydentää erityisesti Google-mainonnalla, konversio-optimoinnilla ja web-analytiikalla.

  • Täydennä näkyvyyttäsi ja hanki lisää asiakkaita maksetulla mainonnalla eli online-mainonnalla.
  • Jotta saat asiakkaat tekemään sivustolla kuten haluat, tutustu konversio-optimointiin.
  • Viestinnän ja markkinoinnin vaikutuksia voi ja tulee mitata. Ota selvää, mitä sivustosi käyttäjät tekevät ja miksi: tutustu webanalytiikan palveluihin.
Suunnittelu

Suunnittelu

Pitkä kokemuksemme digitaalisen markkinoinnin suunnittelusta ja toteutuksesta tuo suunnitelmiimme muita vahvemman liiketoimintanäkökulman.

Asiakaskokemus

Asiakaskokemus

Tiedätkö, missä, miten ja milloin asiakkaasi haluaa palvelua? Säilyykö asiakkaasi hymy jokaisessa kohtaamisessa?

Maksettu media

Maksettu media

Online-mainonta tuo lisää kohderyhmääsi kuuluvia vierailijoita verkkopalveluusi.

Sisältömarkkinointi

Sisältömarkkinointi

Onnistunut sisältömarkkinointi alkaa panostamalla laadukkaaseen ja monipuoliseen sisältöön.