Google Ads (ent. Google AdWords) -laatupisteet

Google Ads -järjestelmän hinnoittelu perustuu klikkihintoihin ja kilpailuun. Mitä kilpaillumpi hakusana, sitä enemmän hyvästä sijoituksesta kyseisellä sanalla joutuu maksamaan.

Järjestelmä ei kuitenkaan ole aivan näin yksiselitteinen. Huomioon on otettava myös Google Ads -järjestelmän antamat laatupisteet, eli Quality Score.

Laatupisteet muodostuvat muun muassa mainoksen kohdesivun laadun, mainostekstien ja mainostettavan hakusanan yhdenmukaisuuden perusteella.

Mitä paremmat laatupisteet saat, sitä vähemmän sinun tarvitsee maksaa tietystä mainospaikasta. Eli voit olla kilpailijasi edellä pienemmillä kustannuksilla.

Jos haluat hakusanamainontaa, jossa pyritään erinomaisiin laatupisteisiin ja pienempiin klikkihintoihin, ota meihin yhteyttä.