Yksi menestyneimmistä Twitter Takeovereista Suomessa!
Mikä on Twitter Takeover?
Twitter Takeover antaa mainostajalle eksklusiivisen oikeuden Twitterin syötteeseen sekä Trendiin eli osioon, jossa näkee Twitterin suosituimmat aiheet. Valitut mainokset näkyvät Takeover-päivän aikana ensimmäisillä mainospaikoilla syötteessä. Trend-osiossa saa omistajuuden haluamastaan hashtagista.
Heinekenin häikäisevä Twitter Takeover
Asiakkaamme Heineken on yksi jalkapallon EURO 2020 -kisojen pääyhteistyökumppaneista. Tulos tällä hetkellä toteuttaa Suomen markkinalle suunniteltua monikanavaista digitaalisen median kampanjaa, jossa suuressa roolissa on Twitter sen ollessa luonnollinen ympäristö suomalaisille tämänkaltaisen suuren urheilutapahtuman seuraamiseen.
Yhtenä elementtinä Twitter-kampanjassa on Takeover-päivät, jolloin Heinekenin mainos näkyy ensimmäisellä mainospaikalla valittuna päivänä jokaiselle suomalaiselle Twitter-käyttäjälle. Tämän lisäksi Takeoveriin kuuluu oma hashtag Trend-osiossa. Kampanjan ensimmäinen Takeover-päivä oli Suomen jalkapallomaajoukkueen ensimmäinen pelipäivä. Tämä Takeover suoriutui erinomaisesti ollen yksi Suomen markkinan menestyneimmistä Takeovereista! Takeoverin tulokset olivat:
- Tweet Engagementit: +923 % yli benchmarkin
- Trend-näytöt: +31 % yli benchmarkin
- Tweet-näytöt: +16 % yli benchmarkin*
*Benchmarkit: Twitter, Suomen markkina, 2021
“Twitterin omistajuus päiväksi, joka oli historiallinen ja ainutlaatuinen, tarjosi erinomaisen tavan kytkeä Heinekenin brändi osaksi reaaliaikaista suomalaisen jalkapallon keskustelua. Tulokset osoittavat, että Twitter sopii täydellisesti EURO 2020 -kampanjaan.”
Pekko Koski, Heineken Brand Manager
“Trendin omistaminen ja siten Twitterin haltuunotto Suomen jalkapallomaajoukkueen ensimmäisenä pelipäivänä toi Heinekenille todella merkittävät tulokset. Siitä tuli yksi markkinan menestyneimmistä kampanjoista.”
Httpool, Twitter Client Partner