Sami Hiirsalmi 17.6.2021

Yksi menestyneimmistä Twitter Takeovereista Suomessa!

Mikä on Twitter Takeover?

Twitter Takeover antaa mainostajalle eksklusiivisen oikeuden Twitterin syötteeseen sekä Trendiin eli osioon, jossa näkee Twitterin suosituimmat aiheet. Valitut mainokset näkyvät Takeover-päivän aikana ensimmäisillä mainospaikoilla syötteessä. Trend-osiossa saa omistajuuden haluamastaan hashtagista.

Heinekenin häikäisevä Twitter Takeover

Asiakkaamme Heineken on yksi jalkapallon EURO 2020 -kisojen pääyhteistyökumppaneista. Tulos tällä hetkellä toteuttaa Suomen markkinalle suunniteltua monikanavaista digitaalisen median kampanjaa, jossa suuressa roolissa on Twitter sen ollessa luonnollinen ympäristö suomalaisille tämänkaltaisen suuren urheilutapahtuman seuraamiseen. 

Yhtenä elementtinä Twitter-kampanjassa on Takeover-päivät, jolloin Heinekenin mainos näkyy ensimmäisellä mainospaikalla valittuna päivänä jokaiselle suomalaiselle Twitter-käyttäjälle. Tämän lisäksi Takeoveriin kuuluu oma hashtag Trend-osiossa. Kampanjan ensimmäinen Takeover-päivä oli Suomen jalkapallomaajoukkueen ensimmäinen pelipäivä. Tämä Takeover suoriutui erinomaisesti ollen yksi Suomen markkinan menestyneimmistä Takeovereista! Takeoverin tulokset olivat:

  • Tweet Engagementit: +923 % yli benchmarkin
  • Trend-näytöt: +31 % yli benchmarkin
  • Tweet-näytöt: +16 % yli benchmarkin*

*Benchmarkit: Twitter, Suomen markkina, 2021

“Twitterin omistajuus päiväksi, joka oli historiallinen ja ainutlaatuinen, tarjosi erinomaisen tavan kytkeä Heinekenin brändi osaksi reaaliaikaista suomalaisen jalkapallon keskustelua. Tulokset osoittavat, että Twitter sopii täydellisesti EURO 2020 -kampanjaan.”

Pekko Koski, Heineken Brand Manager

“Trendin omistaminen ja siten Twitterin haltuunotto Suomen jalkapallomaajoukkueen ensimmäisenä pelipäivänä toi Heinekenille todella merkittävät tulokset. Siitä tuli yksi markkinan menestyneimmistä kampanjoista.”

Httpool, Twitter Client Partner

Sami Hiirsalmi

Strategist

Samilla on osaamista laajasti eri markkinoinnin kanavista ja ymmärtää miten yritysten liiketoiminnalliset tavoitteet tulisi niihin jalkauttaa. Hän on huumorintajuinen ja valmis heittäytymään projektiin kuin projektiin, ilman arastelua tai jahkailua. Toimistolla hänestä paistavat ahkeruus, avuliaisuus ja ikuinen tiedonnälkä.

Laita verkkoliiketoimintasi kasvuun

Varaa nyt tehokas lietsontasessio