Uusi vuosi toi Tulokselle uusia osaajia
Hyvää alkanutta vuotta kaikille! Vuosi 2020 oli kaikesta ulkopuolisesta myllerryksestä huolimatta taloudellisesti Tuloksen historian paras. Varsinkin syksy oli todella työntäyteinen koko tiimillä. Pääsimme tekemään hienoja tuloksia nykyisille ja monille uusille asiakkaillemme. Kiitos kuluneesta vuodesta koko mahtavalle Tuloksen tiimille ja asiakkaillemme!
Kasvuun tarvitaan lisää osaavia tuloslaisia, ja vuoden alussa meillä aloittikin monta uutta osaajaa.
Samu Seppänen – strateginen digisuunnittelija
Strategisempaa digisuunnitteluosaamista saapui Tulokselle, kun Samu Seppänen aloitti Head of Planning -roolissa alkuvuodesta. Ennen Tulosta Samulla on yli 10 vuoden kokemus digitaalisesta markkinoinnista ja verkkokaupan sekä liiketoiminnan kehittämisestä niin toimistoissa (Head of Client Services iProspectissa ja Senior Digital Strategist Virrassa) kuin myös asiakkaankin puolelta (Head of eCommerce Suomen Vahinkovakuutuksella). Samu on päässyt työskentelemään useiden johtavien brändien ja verkkokauppojen kanssa Suomessa ja ulkomailla.

”Vain muutos on pysyvää.”
”Vähintäänkin viime vuosi pakotti myös paikalleen juurtuneet toimijat jokaisella puolella pöytää miettimään asioita uusiksi, se on välillä ihan tervettä. Havainnoi, reagoi, analysoi – siinä on yksinkertainen mantra, jolla pysyä muutoksessa mukana. Digitaalisen markkinoinnin näkökulmasta yksityisyys ja sen ympärillä pyörivät verhot, oman datan ymmärtäminen ja valjastaminen markkinoinnin polttoaineeksi sekä yhä personoidummat kohtaamiset ovat varmasti teemoja, joiden ympärillä tulemme tekemään kaikki töitä.”
Vapaa-ajalla suunnittelupomo nauttii ruoanlaitosta perheen ja kavereiden kanssa, minkä lisäksi Helsingin ravintolat (viime aikoina tosin vähemmän), viini sekä musta huumori kiinnostelevat.
Janne Tuominen – ohjelmallisen ostamisen kippari
Head of Programmatic -roolissa aloitti helmikuun alussa Janne Tuominen. Janne on toiminut digimarkkinoinnin parissa eri tehtävissä vuodesta 2013 lähtien. Hän aloitti uransa Google Adsin parissa ja siirtyi sen jälkeen monien vaiheiden kautta tekemään ohjelmallista ostamista. Myös esimerkiksi somemarkkinointi, verkkoanalytiikka ja datanhallinta on tullut aikaisemman työuran ajalta tutuksi.
Janne uskoo digimarkkinoinnissa siihen, että tehtyjen toimenpiteiden kautta saavutetut tulokset ovat mitattavissa ja todennettavissa. Digimarkkinointi on kiinnostavaa myös siksi, että se mahdollistaa myös tarvittaessa nopean reagoimisen kampanjoiden aikana tapahtuviin muutoksiin.

Miksi Tulos? ”Tulos on tullut vastaan urani varrella useaan otteeseen ja olen vakuuttunut Tuloksen tavasta tehdä asioita. Olen myös kuullut paljon positiivisia asioita Tuloksesta työnantajana ja tästä syystä oli helppo tarttua mahdollisuuteen olla osana Tuloksen tiimiä.”
Sampo Ritakallion lisäksi myös Janne haaveili pienenä laivan kapteenin hommista. Tuloksen ohjelmallisen ostamisen tiimin kipparointi lienee hyvin lähellä sitä.
Vapaa-ajalla Janne harrastaa monipuolisesti liikuntaa ja viettää aikaa perheen kanssa. Liikunnan saralla tällä hetkellä aika kuluu enimmäkseen maastopyöräilyn ja golfin parissa. Lajikirjo toivottavasti laajenee, kun koronatilanne helpottaa ja joukkuelajien rajoitukset poistuvat.
Valtteri Lehti – sosiaalisen median moniosaaja
Toinen iProspect-taustainen vahvistus on Senior Social Media Consultantina aloittanut Valtteri Lehti. Valtterin paletti kattaa kaikki Suomen yleisimmät somekanavat: LinkedInin, Facebookin, Instagramin, Snapchatin, TikTokin ja Jodelin. Valtterilla on myös taustaa mediatoimistopuolelta Virrasta. Isot mainostajat ovat Valtterille tuttuja, ja hän on työskennellyt aikaisemmin useamman alan digimarkkinoinnin parissa.

“Uskon että brändin tunnettavuudella on suuri merkitys, mutta tämän lisäksi varsinkin digimarkkinoinnin osalta uskon, että ns. pikavoittoja ei ole olemassa vaan hyvin hiotulla pitkän tähtäimen strategialla saavutetaan parhaimmat tulokset kaikkien mittareiden osalta.”
Vapaa-ajalla pienenä salapoliisin ja NBA-koripalloilijan ammateista haaveillut Valtteri harrastaa monipuolisesti eri urheilulajeja ja tykkää hyvistä viineistä sekä ruoasta.
Sampo Ritakallio – laivan kapteenista digimarkkinoijaksi
Sampo Ritakalliosta piti pienenä tulla laivan kapteeni. Sitten hänestä tuli KTM pääaineena yritysoikeus ja talous. Siitä matka jatkui luontevasti mediatoimisto ToinenPHD:n digiplannerin roolin kautta Tulokselle Paid Media Consultantiksi pääaineina ohjelmallinen display -mainonta ja hakusanamainonta.

Sampo uskoo parhaan saatavilla olevan datan pohjalta tehtävään dynaamisen markkinointiin, uteliasuuteen ja kokeilemisen kulttuuriin. Digitaalisessa maailmassa markkinointikanavat, teknologiat, mittaaminen ja asiakkaiden ostokäyttäytyminen ovat jatkuvassa muutoksessa.
”Tuloksen arvot rohkeus, rehellisyys, oppiminen, opettaminen ja lupa mokata, ovat arvoja, joihin haluan sitoutua sekä töissä että vapaalla.”
Vapaa-ajalla Sampo tapaa kavereita tenniksen, padelin, pingiksen, sulkapallon, musiikin ja ruoan parissa. Aamupalan Sampo syö vasta lounaalla.
”LinkedInistä tuttu” Juuso Kataja
Tammikuussa SEO Consultantina aloitti myös monille ”LinkedInistä tuttu” Juuso Kataja. Juuso on 35:een ikävuoteensa nähden ehtinyt olla jo monessa mukana; hän on toiminut kahteenkin otteeseen yrittäjänä ja valmistunut mm. web designeriksi. Juuso on tehnyt hyvin paljon töitä verkkokauppojen parissa, sekä myös verkkokauppiaana että verkkokauppojen toteuttajana. Hakukonenäkyvyyden kanssa töitä onkin tullut tehtyä eri muodoissa jo reilusti yli kymmenen vuotta.
”Henkilökohtaisesti uskon, että mitä tahansa voidaan myydä ja että myös kaikkea mahdollista tullaan myymään digitaalisesti. Ala kuin ala tulee jollain tasolla siirtämään myyntiä tapahtumaan verkon yli. On mielenkiintoista nähdä myös, koska paljon hehkutettu ja odotettu natiivi mobiilikäyttö tekee seuraavan läpimurtonsa. Ehkä pian desktop-laitteet jäävät kokonaan unholaan.”

Vapaa-ajalla Juuso tykkää olla vesillä sekä veneillen että kalastaen. Myös matkustelu kuuluisi ajanvietteisiin mutta nykytila. Kotona ollessa on PC-pelaaminen verkon yli kaveriporukalla kova juttu. Ja joskus on tullut pelattua myös shakkia, koska siitä löytyy SM-hopeaa.♟
Hanna Arjanko – luova tiiminvetäjä ja asiakkuusvastaava
Pienenä Vaajakoskelta Pandan tehtaan vierestä kotoisin olevasta Hanna Arjangosta piti tulla kukkakauppias. Hän olisi varmasti pärjännyt siinäkin hienosti. Ennen Tuloksen Team Leadin & Client Directorin roolia Hanna on tehnyt digimarkkinoinnin suunnittelua ja toteutusta inbound-näkökulmasta mainostoimistoissa. Lisäksi hän on toiminut Suomen asiakkuusvastaavan tehtävissä LinkedInin Dublinin pääkonttorilla sekä myynnissä, markkinoinnissa ja tuottajan roolissa mainosvalokuvausstudiossa. Hanna on myös opiskellut palvelumuotoilua ja hyödyntää näitä oppeja mielellään työssään.
Digimarkkinoinnissa Hanna uskoo suunnitelmallisuuteen, kohderyhmälähtöiseen tekemiseen ja rohkeuteen kokeilla uusia tapoja, kanavia ja sisältöjä massasta erottautumiseksi.

Miksi Tulos? ”Tuloksella on tosi hyvä fiilis olla töissä. Tämä kävi ilmi heti ensimmäisessä työhaastattelussa, jossa oli kotoisa ja leppoisa tunnelma. Sekään ei tietty haittaa, että pääsee tekemään töitä todella mielenkiintoisten asiakkaiden ja projektien kanssa ja pystyy omalla panoksellaan vaikuttamaan esimerkiksi moniin kehitysprojekteihin.”
Vapaa-ajalla Hanna lenkkeilee koiran kanssa ja viettää paljon aikaa ystävien seurassa, kuuntelee äänikirjoja (Elisa Kirja), maalaa, piirtää ja haaveilee kesästä.
Tervetuloa Tulokselle kaikki uudet tulokkaat!