Tuoteteksti on verkkokauppasi paras myyjä
Hyvä tuoteteksti myy keskimäärin – testeihin perustuen – 50 prosenttia paremmin kuin huono. Tuotetekstit ovat yksi verkkokaupan tärkeimmistä myyjistä. Ne puhuvat puolestasi – tai sinua vastaan. Hyvä tuoteteksti myy enemmän ja palvelee paremmin.
Olemme vuosien verralla tehneet asiakkaillemme verkkotekstejä ja testanneet niiden toimivuutta A/B-testauksella.
Uudistetulla, myyväksi kirjoitetulla tuotetekstillä on saatu esimerkiksi tämän verran enemmän myyntiä:
33 % enemmän myyntiä matkavakuutuksille
26 % autovakuutuksille
53 % merkkirepuille
52 – 230 % sisustustuotteille
55 – 158 % elektroniikkatuotteille.
Kaikki toteutukset on tehty verkkokauppoihin, joilla on jo vuosien oma kokemus tuotemyynnistä. Tulokset on mitattu todellisesta verkkomyynnistä. Ei promootiota tai muita muutoksia sivulla: kaikki tulokset saatu pelkillä tekstimuutoksilla.
Kumman sisällön perusteella ostaisit todennäköisemmin makuualustan ja miksi? Voit klikata kyseisille sivuille kuvasta.
Tässä Stadiumin makuualusta.
Tai vastaavantyyppinen Varustelekan makuualusta.
Tämä postaus aloittaa minisarjan myyvistä verkkokaupan tuoteteksteistä. Seuraa @Tulos_Helsinki ja @SuviJohansson sekä #verkkokauppa. Seuraava postaus käsittelee tuotetekstien testaamista.