Tehosta sähköistä liiketoimintaasi


Tehosta sähköistä liiketoimintaasi -seminaari järjestettiin Finlandia-talolla 28.1.2010. Tuloksen puhujat löydät myös seuraavasta seminaarista samalla otsikolla 26.5.2010 Finlandia-talossa.
Jos haluat tehostaa sähköistä liiketoimintaa omassa yrityksessäsi, tule seminaariin, tutustu artikkeleihin blogissamme tai soita suoraan myyntitykillemme Tommi Mäkelälle p. 0503292220

Seminaarin sisältö 28.1.2010

Tervetuliaissanojen jälkeen vauhtiin pääsi Kisko Labsin toimitusjohtaja Antti Akonniemi. Antin aiheena oli ”Digimarkkinoinnin evoluutio”, mutta puheenvuorossa sivuttiin myös sosiaalisen median verkostoja sekä aktiivisen yleisön ansiosta myös sähköpostimarkkinoinnin tehoa ja tekniikoita.
Toisena puhujana oli Tuloksen Nicolas Fogelholm ja otsikolla ”Herää jo hakukoneoptimointiin”. Nico selvensi  yleisölle hakusanamainonnan ja hakukoneoptimoinnin välistä eroa. Yleisön kommenteista huomattiin, kuinka jotkut jopa jättävät AdWords-mainokset periaatteesta rauhaan ja klikkaavat vain orgaanisen haun tuloksia. Ironista kyllä, molemmissa tuloksissa päästään hyville paikoille kun yrityksen markkinointiosastolla ollaan hereillä.
Dagmarin Roope Ruotsalainen piti asiantuntevan esityksen yritysten mediamixistä. Roope korosti oivallisesti sitä, että pelkästään yhden osa-alueen hallitseminen ei tuota yritykselle optimaalista näkyvyyttä – eikä tulosta. Aamupäivän kiivaan keskustelun ja aktiivisen yleisön ansiosta Roopen erinomainen esitys jäi ikävä kyllä hieman kesken.
Lounastauon jälkeen vuoroon astui Tuloksen Juha Saarinen. Juha käsitteli web-analytiikkaa ja tulosten mittaamista sekä erilaista segmentointia Google Analyticsin avulla. Yleisöstä ihmeteltiin että ”Mitä dataa??”, ja osalle kävijöistä analytiikan käyttö oli selvästi uutta asiaa. Jos jollekin yleisöstä jäi edelleen epäselväksi että ”Mitä ihmeen dataa”, niin voitte olla yhteydessä suoraan Juhaan. Juhaa tavoittaa numerosta 0405255991.
Lauri Kasti Planeetta Internetistä piti rempseän esityksen verkkokaupan ostokokemuksista. Lauri puhui täyttä asiaa myös asiakaspalvelun tavoitettavuuden, ja tuotearvosteluiden merkityksestä verkkokaupan konversion parantamisessa.
Viimeisenä vuorossa oli Koodiviidakon Samuli Tursas. Samulin selkeä esitys löi luun kurkkuun monille sähköpostimarkkinoinnin epäilijöille, ja aamupäivän vääntöön sähköpostimarkkinoinnin tehosta saatiin monia uusia ja tuoreita näkökulmia.

Miten todella tehostaa sähköistä liiketoimintaa – 3 ilmaista vinkkiä

1. Aseta sähköiselle liiketoiminnalle tavoitteet ja mittaa niiden toteutumista.
Erilaisten tavoitteiden asentaminen vaikkapa web-analytiikkasovellukseen on yleensä kohtuullisen helppoa. Mieti kuitenkin mitä haluat mitata: verkkokaupan myynnin tulosseuranta ja kävijöiden sivustolla viettämä aika ovat esimerkkejä eri tyyppisistä tavoitteista, joita analytiikkaan voidaan asettaa.
2. Analysoi polkuja, jotka johtivat tavoitteiden toteutumiseen ja ennen kaikkea vältä väärien tulkintojen tekemistä.
Väärien tulkintojen perusteella tehdyt toimenpiteet saattavat vahingoittaa yrityksesi näkyvyyttä ja imagoa. Jos analyysi jättää liikaa tulkinnan varaa, kysy rohkeasti toista mielipidettä!
3. Tee analyysin perusteella tarvittavat korjaustoimenpiteet  ja jatka niiden seuraamista säännöllisesti.
Hyvät tavoitteet ja hienot analyysit eivät hyödytä ketään mikäli ne eivät johda toimenpiteisiin, joilla saavutetaan parempia tuloksia. Parhaat tulokset saavutetaan sähöisessäkin liiketoiminnassa pitkäjänteisellä työllä!

Laita verkkoliiketoimintasi kasvuun

Varaa nyt tehokas lietsontasessio