Lasse Larvanko 7.9.2011

Lehdistötiedote: Tulos nosti Postin verkkokaupan myyntiä 20 prosenttia

Lehdistötiedote 7.9.2011
Posti on parantanut verkkokauppansa myyntiä 20 prosenttia kehittämällä verkkopalveluaan yhteistyössä Tulos Helsingin kanssa. Kasvun on mahdollistanut verkkokaupan toimivuuden säännöllinen testaaminen, joka tähtää myynnin kasvattamiseen.
Verkkokauppojen myyntiä yritetään usein kasvattaa markkinoinnin kautta, vaikka paremmat tulokset voi saada tekemällä ostamisesta helpompaa ja houkuttelevampaa. Esimerkiksi Amazon on kehittänyt verkkopalveluaan testauksen avulla jo pitkään. Kehitystyön ansiosta noin kymmenen prosenttia Amazonissa vierailevista kävijöistä ostaa tuotteita. Suomalaisissa verkkokaupoissa vierailevista kävijöistä vain noin kaksi prosenttia päätyy asiakkaaksi.
Viime vuodesta lähtien Postin kanssa yhteistyötä tehnyt Tulos on kehittänyt Postin verkkokauppaa Amazonin kansainvälisen esimerkin mukaisesti. Jatkuvan testaamisen ansiosta Posti on onnistunut parantamaan sivustonsa myyntiä tuntuvasti.
Jatkuvan testaamisen eli konversio-optimoinnin päämääränä on saada verkkokauppa toimivammaksi yksinkertaisilla parannuksilla. Esimerkiksi pelkkä sivun otsikon muuttaminen ostopäätökseen ohjaavaksi voi parantaa kaupan myyntiä huomattavasti, kertoo Tuloksen toimitusjohtaja Lasse Larvanko.
Konversio-optimoinnin avulla Postin verkkokaupan uusien kävijöiden arvo eli ostovoima kasvoi 25 prosenttia. Postin sivuja testataan ja mitataan jatkuvasti. Konversio-optimoinnissa verkkosivujen parannusideoita testataan alkuperäisten sivujen rinnalla. Tavoitteena on löytää paras ja toimivin versio esimerkiksi verkkokaupan sujuvuuden kannalta.
– Tuloksella on realistinen käsitys verkkokaupan kehittämisestä. Olemme tehneet hakusanamainontaa jo aiemmin, mutta vasta Tuloksen kanssa aloitetun yhteistyön myötä ymmärsimme, että verkkokauppaa voi kehittää monella eri tavalla. Jatkuvan verkkosivujen testaamisen ja kehittämisen avulla verkkokauppamme liikevaihto on kasvanut huomattavasti, kertoo Tiina Sorjonen, Postin verkkopäällikkö.
– Verkkokaupan testaamisen täytyy olla jatkuvaa, jotta pysyy mukana nettikaupan hektisissä muutoksissa. Posti on oivaltanut tämän ja seuraa kansainvälisten edelläkävijöiden esimerkkiä konversio-optimoinnissa, toteaa projektin toteutuksesta vastannut Juha Saarinen Tulokselta.
Posti hyödyntää myös hakusanamainontaa verkkosivujensa markkinoinnissa, koska kaikki kuluttajat eivät tiedä, että postimerkkejä voi ostaa myös verkkokaupasta. Hakusanamainonnan avulla Posti on saanut tuotteitaan enemmän näkyville ja yleiseen tietoisuuteen.
Lisätietoja:
Lasse Larvanko
Toimitusjohtaja
Tulos Helsinki
050 369 8023
lasse.larvanko@tulos.fi
Tiina Sorjonen
Verkkopäällikkö
Itella Posti Oy
040 734 7671
tiina.sorjonen@posti.fi
Tulos
Tulos Helsinki Oy on Suomen johtava hakukoneoptimointiyritys, joka tekee tuloksellista ja mitattavaa markkinointia netissä. Tuloksen asiakkaita ovat muun muassa Alma Media, If Vahinkovakuutusyhtiö, Kotisivukone, Markantalo, Nettiauto ja Posti.

Lasse Larvanko

Founder, Chairman of the Board

Lasse on yksi Tulos Helsingin perustajista. Yrittäjähenki on Lassella veressä: kun edellinen firma kävi liian pieneksi kaikkien asiakkaiden palvelemiseen, alkoi Lasse jäljittää Suomen kovimpia hakukoneoptimoijia. Loppu on historiaa: tästä syntyi Tulos Helsinki.

Nykyään Lasse työskentelee Tuloksella myynnin ja haastavimpien asiakaskeissien parissa. Lasse suhtautuu intohimoisesti asiakkaiden haasteiden selvittämiseen ja keksii nopeasti uusia ratkaisuja ongelmaan kuin ongelmaan. Mikään haaste ei ole Lasselle liian suuri.

Laita verkkoliiketoimintasi kasvuun

Varaa nyt tehokas strategiasessio