Lasse Larvanko 8.9.2011

Tässä on helpoin tapa tuplata tuloksesi

Myynnin kaksinkertaistaminen tuloksen tuplaamiseksi on monella tavalla haastavaa. On kuitenkin olemassa yksi vain vähän käytetty keino. Konversio-optimoinnilla lisäät myyntiäsi samoilla mediakuluilla, jolloin kate paranee huimasti.

Tuloksen tuplaus konversio-optimoinnilla

Oletetaan että pyörität verkkokauppaa, jonka liikevaihto on 1 000 000€, keskikate 30% ja kiinteät kulut 250 000€. Kuinka paljon myynnin pitää nousta, jotta tuloksesi tuplaantuisi? Ei paljoakaan, lasketaanpa:
1 000 000 liikevaihto 30% katteella tuo kassaan 300 000€ – kulut 250 000€, eli voittoa on 50 000€. Ei huonosti, mutta ei kovin hyvinkään.
Kun myynti nousee 17% 1 170 000 euroon, muiden lukujen pysyessä samana on voitto:
1 170 000 * 0,30 = 351 000€ – kiinteät kulut 250 000€ = 101 000€ voittoa.
Nyt kun matematiikka puhuu varsin selkeää kieltä, sinun on enää uskottava että konversio-optimointi todella voi nostaa myyntiä tuon 17%.

Mistä konversio-optimoinnissa on kysymys?

Mikäli idea herätti kysymyksiä, vastaan niihin mielelläni.
050 369 8023
lasse.larvanko@tulos.fi
www.twitter.com/LasseLarvanko

 

Lasse Larvanko

Founder

Lasse on yksi Tulos Helsingin perustajista ja todellinen hakukoneoptimoinnin pioneeri Suomessa. Yrittäjähenki on Lassella veressä: kun edellinen firma kävi liian pieneksi kaikkien asiakkaiden palvelemiseen, alkoi Lasse jäljittää Suomen kovimpia hakukoneoptimoijia. Loppu on historiaa: tästä syntyi Tulos Helsinki.

Laita verkkoliiketoimintasi kasvuun

Varaa nyt tehokas lietsontasessio