} }, false); Tässä on helpoin tapa tuplata tuloksesi - Tulos Helsinki

Lasse Larvanko 8.9.2011

Tässä on helpoin tapa tuplata tuloksesi

Myynnin kaksinkertaistaminen tuloksen tuplaamiseksi on monella tavalla haastavaa. On kuitenkin olemassa yksi vain vähän käytetty keino. Konversio-optimoinnilla lisäät myyntiäsi samoilla mediakuluilla, jolloin kate paranee huimasti.

Tuloksen tuplaus konversio-optimoinnilla

Oletetaan että pyörität verkkokauppaa, jonka liikevaihto on 1 000 000€, keskikate 30% ja kiinteät kulut 250 000€. Kuinka paljon myynnin pitää nousta, jotta tuloksesi tuplaantuisi? Ei paljoakaan, lasketaanpa:
1 000 000 liikevaihto 30% katteella tuo kassaan 300 000€ – kulut 250 000€, eli voittoa on 50 000€. Ei huonosti, mutta ei kovin hyvinkään.
Kun myynti nousee 17% 1 170 000 euroon, muiden lukujen pysyessä samana on voitto:
1 170 000 * 0,30 = 351 000€ – kiinteät kulut 250 000€ = 101 000€ voittoa.
Nyt kun matematiikka puhuu varsin selkeää kieltä, sinun on enää uskottava että konversio-optimointi todella voi nostaa myyntiä tuon 17%.

Mistä konversio-optimoinnissa on kysymys?

Mikäli idea herätti kysymyksiä, vastaan niihin mielelläni.
050 369 8023
lasse.larvanko@tulos.fi
www.twitter.com/LasseLarvanko

 

Lasse Larvanko

Founder, Chairman of the Board

Lasse on yksi Tulos Helsingin perustajista. Yrittäjähenki on Lassella veressä: kun edellinen firma kävi liian pieneksi kaikkien asiakkaiden palvelemiseen, alkoi Lasse jäljittää Suomen kovimpia hakukoneoptimoijia. Loppu on historiaa: tästä syntyi Tulos Helsinki.

Nykyään Lasse työskentelee Tuloksella myynnin ja haastavimpien asiakaskeissien parissa. Lasse suhtautuu intohimoisesti asiakkaiden haasteiden selvittämiseen ja keksii nopeasti uusia ratkaisuja ongelmaan kuin ongelmaan. Mikään haaste ei ole Lasselle liian suuri.

Laita verkkoliiketoimintasi kasvuun

Varaa nyt tehokas strategiasessio