Tämä on maailman paras strategia-peli

Miksi Suomessa on niin vaikea löytää AdWords-tekijöitä? Osasyy varmasti johtuu siitä, että moni ei edes tiedä sen olemassaoloa. Myönnän itsekin, että minullekaan ei kerrottu pihaustakaan aiheesta esim. ammattikorkeakouluaikanani (ennen kuin menin ulkomaille opiskelemaan). Rekrytointi-ongelmat ovat varmasti samat kaikilla, kun etsitään osaavaa AdWords-tekijää: heitä valitettavasti on harvassa ja vähän.
Onko AdWords sitten niin vaikeaa, ja miksi juuri sinä voisit olla hyvä AdWords:n tekijä?
Hieman humoristiselta näkökantilta: mitä AdWords on?
Se on maailman paras strategia-peli!
Esim. sota-strategiapelien tarkoitushan on luoda mahdollisimman tehokas armeija, jolla tuhota vihollisten joukot. Tietysti käytettävissäsi on vain tietty määrä rahaa – ei, et saa käyttää iddqd:tä saadaksesi määrättömän määrän rahaa tai ”turn of fog of war” –valintaa, jolla tiedät, mitä vihollisesi tekee seuraavaksi. Vertaa tätä hakusanamainontaan: käytettävissäsi on tietty päiväbudjetti, jolla sinun pitää saada paras mahdollinen tulos kampanjastasi, etkä välttämättä tiedä mitä huomenna tapahtuu.
Oletko koskaan rakentanut kaupunkia, esim. Sim Cityssä ? Saat tietyn aloitusbudjetin, jolla alat rakentamaan kaupunkia. Mikäli asukkaat eivät pidä kaupungistasi, he lähtevät pois. Tällöin et saa enempää rahaa käytettäväksi. Tämä johtaa siihen, että kaupungistasi tulee autio. Mikäli teet AdWordsia huonosti, saat ”vääriä asukkaita kaupunkiisi”, joka johtaa siihen, että varasi hupenevat etkä pysty jatkamaan kaupunkisi rakentamista.
Ehkä AdWords ei ihan näin yksinkertaista tai helppoa ole – etenkään, kun et voi käyttää save/load-toimintoa. Olet siis ehkä jo kehittänyt hyvän strategisen ajattelutavan, nyt onkin siis hyvä siirtyä virtuaalimaailman kaupungin rakentamisesta kohti sitä oikean ”kaupungin” rakentamista. Tietynlaiset kannukset löytyy siis jo, nyt vain sheriffin tähti rintaan!

Laita verkkoliiketoimintasi kasvuun

Varaa nyt tehokas lietsontasessio