Sähköpostimarkkinointi: 7+1 sääntöä parempiin tuloksiin vuonna 2015

1. Motivoi yrityksesi markkinointiväki: Kerro kaikille, miksi sähköposti toimii
Yleinen väärinkäsitys sekä yritysjohdon että digimarkkinoijien taholta on, että sähköpostimarkkinointi olisi eilisen juttuja. Social media rules ja email is dead.
Mikään ei ole kauempana totuudesta. Sähköposti tuo erinomaista tuottoa. Lisäksi asiakkaat arvostavat sitä enemmän kuin muita viestintäkanavia.

2. Pidä listastasi huolta: Voit olla vain niin hyvä kuin listasi
Osoitelistasi ylläpito ja kasvattaminen on kaikkein tärkeimpiä tehtäviäsi sähköpostimarkkinoijana. Pidä lista puhtaana, siivoa sitä säännöllisesti ja segmentoi sitä. Jos oma aikasi ei riitä, käytä ammattilaista apuna.
Listan ylläpito on yksi markkinoijien suurimpia päänsärkyjä, selvisi FOLIO:n tutkimuksessa.

3. Keskity otsikkoriviin: Käytä siihen 20-30 % koko sisällöntuotannon ajasta
Jos sähköpostiasi ei avata, mikään määrä hyvää sisältöä ja loisteliaita tarjouksia ei auta. Mitään ei tapahdu.
Katso Neil Patelin esimerkit toimivista ja vähemmän toimivista otsikkoriveistä. Katso myös tämä Unbouncen julkaisema erinomainen infograafi hyvän otsikoinnin tärkeydestä.

4. Tee hyvä viesti: Varmista, että sisältösi toimii
Kun perusasiat ovat kunnossa, luovat ratkaisut osuvat maaliinsa. Mutta mitkä ovat ne perusasiat, joita ei kannata sähköpostiviesteissään mokata?
Tässä infograafissa Neil Patel näyttää, mitkä ovat myyvän sähköpostiviestin tärkeimmät elementit

5. Analysoi suorituksesi: Vertaa mm. avausprosenttiasi kilpailijoihin
Menivätkö viestisi perille kilpailijoita ja alan keskiarvoa paremmin? Mitä tunnuslukuja voisit parantaa? Tunne tasosi, jotta voit tulla paremmaksi.
Epsilon lähettää lähes 8 miljardia sähköpostiviestiä kvartaalissa. He analysoivat tätä datamassaa ja julkaisevat joka kvartaalin jälkeen muutamia keskeisiä tunnuslukuja. Heidän luvuistaan saa erinomaisen käsityksen alan keskiarvoista.

6. Aktivoi passiiviset tilaajat: He eivät ole menetetty tapaus
Tietty osa sähköpostilistallesi liittyneistä tilaajista ja asiakkaista passivoituu ilman sen suurempaa syytä. Pidä heistä huolta ja lähetä aktivointiviesti.
Tässä Andrew Kordek Trendline Interactivestä näyttää kymmeniä ja taas kymmeniä esimerkkejä parhaista tavoista saada tilaajat toimimaan.

7. Inspiroidu muiden tekemistä sähköpostikirjeistä
Varasta parhaat ideat käyttöösi tai kehitä niiden pohjalta aivan uusi lähestymistapa. Seuraa, mitä toimialallasi tapahtuu – vielä parempaa, tuo uusia ajatuksia toimialasi ulkopuolelta.
Email Marketing Institute kerää tietokantaansa sähköpostikirjeitä. Löydät sivuilta tuhansittain esimerkkikirjeitä. Lisää materiaalia Campaign Monitorin parhaista kampanjoista sekä Really Good Emails -sivuston esimerkkipankista.

+1 Bonus: Kirjoita sähköpostia miljonäärille
Hän saattaa hyvinkin vastata, kuten verkkoanalytiikan ohjelmistoyhtiöiden Crazy Egg ja KISSmetrics perustaja Neil Patel huomasi.
Tässä hän kertoo, kuinka saat palvelujasi myytyä ihmisille, joilla on rahaa ostaa. Sähköpostilla, tietenkin.
Katso meidän sähköpostimarkkinoinnin palvelut.

Laita verkkoliiketoimintasi kasvuun

Varaa nyt tehokas lietsontasessio