Inbound

Selaa kirjoituksia aiheittain

Tommi Karvinen 22.2.2021

Sisältömarkkinointi – kuin laittaisi rahaa pankkiin!

Mitä on sisältömarkkinointi? Kohderyhmiä palvelevan ja kiinnostavan sisällön luonti pitäisi olla osa jokaisen organisaation markkinointia. Sisältömarkkinoinnilla tarkoitetaan yrityksen tuottamaa sisältöä, joka on sen asiakkaiden kannalta kiinnostavaa ja hyödyllistä. Sisältömarkkinoinnin tärkeimpiä tehtäviä on myös tavoittaa asiakkaat oikeaan aikaan oikeassa paikassa. Tuotettu sisältö voi olla viihdyttävää, informatiivista, myyvää tai mitä vain näiden väliltä, kunhan lähtökohtana on asiakas […]

Inbound

Sami Hiirsalmi 25.5.2020

Tutkimus: Verkkomarkkinoinnin tarkempi kohdentaminen lisää myyntiä verkossa ja kivijalassa

Brändimarkkinoijat ovat kohdentaneet markkinointia kautta aikain hyvin laajalle kohderyhmälle eli ”kaikille 25–54-vuotiaille”. Onko tämä kuitenkaan paras vaihtoehto kohdentaa verkkomarkkinointia? En tyytynyt oletuksiin, vaan tutkin asiaa. Lopputulos: tarkasti kohdennettu verkkomarkkinointi tuottaa laajaa kohdentamista enemmän myyntiä niin verkossa kuin kivijalassa. Jokainen verkkomarkkinoinnin asiantuntija (toivottavasti) pohtii, kuinka hänen suunnittelemansa kohdentaminen vaikuttaa kuluttajien käyttäytymiseen. Kuitenkin vain harva tietää varmaksi […]

Digitaalinen markkinointi

Toni Voutilainen 16.5.2019

Why should businesses care about Quora – 7 questions answered

Ever heard of Quora? It was founded by two former Facebook employees ten years back. It’s growing fast and expanding into new markets. What exactly is Quora? What are the opportunities for businesses? And should you, too, get involved? Read on to find out. We had an opportunity to chat with Quora’s Evangelist, JD Prater. […]

Yleinen

20.12.2018

Gmailin Tarjoukset-välilehden uudet ominaisuudet

Gmail julkisti Tarjoukset (Promotions) -välilehteen liittyen muutamia uusia lisäyksiä ominaisuuksiin, joilla sähköpostimarkkinoijat voivat palvella viestiensä vastaanottajia paremmin ja erottua muiden yritysten viesteistä visuaalisesti. Jo aiemmin esimerkiksi ravintolavarauksiin, lentolippuihin, erilaisiin tapahtumiin ja verkkokauppoihin liittyvien viestien tietoihin on voinut lisätä ominaisuudet, joiden avulla Gmail ymmärtää esimerkiksi mitä haun kannalta tärkeitä tietoja viestistä löytyy ja voi tuoda ne […]

Inbound

12.4.2017

Älä lankea spammiin

Viesti on kohtuullisen hyvää suomea muutamaa kirjoitusvirhettä lukuun ottamatta, joten siitä huolimatta, että ainakin näemmä Gmailin filtterit tunnistivat sen roskapostiksi, saattaa moni langeta viestin ansaan eli klikkaamaan linkkiä. Lisäksi viesti näyttää tulevan aivan asiallisesti osoitteesta noreply@pankki.fi (vaikka tämä oikeastaan onkin todella huono lähettäjäosoite, mutta siitä toisen kerran) ja allekirjoittajana on kyseisen pankin Asiakaspalvelun Verkko-turvallisuusosasto. Joten […]

Inbound

29.1.2016

Laadukas viestintä lisää myyntiä

Professori Vilma Luoma-Aho jakoi yhteisömanagerien CMAD 2016 -tapahtumassa tutkimustietoa siitä, voiko tietoa jakamalla muuttaa ihmisten toimintaa. Ihmiset sanovat tekevänsä päätöksiä rationaalisesti ja tietoon pohjautuen. Todellisuudessa näin ei ole. Pelkkä tieto ei vielä saa yksilöä muuttamaan toimintaansa. Tärkeässä roolissa ovat tunteet, sillä nimenomaan tunne ohjaa toimintaa.* Tee tunteita herättävää sisältöä Verkossa sisältöjen tavoitteena on ohjata lukijaa […]

Inbound

13.10.2015

Tee 10 kertaa parempaa sisältöä kuin kilpailijasi

Ihmisten huomion saaminen vaikeutuu, kun verkkoon tuotetaan koko ajan uutta sisältöä ja kanavien määrä kasvaa. Hakukoneet, kuten Google, vastaavat tähän ongelmaan oppimalla tekoälyn avulla jokaisesta hausta ja tarjomalla käyttäjille personoituja hakutuloksia. Hyvien hakutulosten avulla Google mahdollistaa paremman asiakaskokemuksen ja helpottaa tiedonhakua. Näkyäkseen hyvin hakutuloksissa sisällön tulee olla entistä kohdennetumpaa ja tarjota laadukas vastaus ongelmaan. Millä sitten voi erottua? […]

Inbound

21.9.2015

Miksi ostetut sähköpostiosoitteet tappavat sähköpostimarkkinointisi?

1. Osoitteistojen ajantasaisuus on huono Olen vuosien varrella törmännyt miltei kaikkiin suomalaisiin listaa myyviin toimijoihin ja vieläkään en ole kuullut yhdeltäkään toimijalta tarpeeksi kattavaa validointiprosessia, jolla varmistetaan myytävien osoitteistojen ajantasaisuus ja relevanttius. Onko jokin näistä yrityksistä soittanut sinulle ja varmistanut sinulta vastuualasi liittyen sinun yritykseesi ja toimenkuvaasi? Minulle ei. Osaisitko sinä arvioida, mistä kaikista asioista […]

Inbound

14.1.2015

Sähköpostimarkkinointi: 7+1 sääntöä parempiin tuloksiin vuonna 2015

1. Motivoi yrityksesi markkinointiväki: Kerro kaikille, miksi sähköposti toimii Yleinen väärinkäsitys sekä yritysjohdon että digimarkkinoijien taholta on, että sähköpostimarkkinointi olisi eilisen juttuja. Social media rules ja email is dead. Mikään ei ole kauempana totuudesta. Sähköposti tuo erinomaista tuottoa. Lisäksi asiakkaat arvostavat sitä enemmän kuin muita viestintäkanavia. 2. Pidä listastasi huolta: Voit olla vain niin hyvä […]

Inbound

30.10.2014

Näin teet tuloksellista sähköpostimarkkinointia

Testaa nopeasti, epäonnistu nopeasti ja sopeudu nopeasti Sähköpostimarkkinoinnissa on tapahtumassa paljon muutoksia ja nopeasti. Se mikä toimi eilen, ei välttämättä toimi enää tänään. Sitä, mitä muut tekevät, ei välttämättä kannata jäljitellä. Markkinoijat, jotka ymmärtävät sähköpostimarkkinoinnin olevan parhaimmillaan asiakkaan palvelemista ja auttamista, tulevat jatkossakin menestymään. Pyri siis olemaan asiakkaallesi hyödyksi myös sähköpostimarkkinoinnissa. Spämmi nakertaa sähköpostimarkkinoinnin tehoa […]

Inbound