Rekrytoinnissamme asenne ratkaisee

Rekrytoinnista puhuttaessa esiin nousee usein kysymys iästä. Suomessa on paljon ikäsyrjintää ja tilastot kertovat, ettei yli viisikymppisillä ole hyviä näkymiä työllistyä tai päästä uusiin tehtäviin. Tämä on kansantaloudellisestikin surullinen yhtälö, kun työuria pitäisi pidentää ja eläkeikää nostaa. Meillä Tulos Helsingissä ikä ei ole valintakriteeri. Digiala on perinteisesti nähty nuorten alana, mutta ikä ei mielestäni kerro työntekijästä paljoakaan. Ajat ovat muuttuneet ja iän merkitys on niin ikään muuttunut. Nuori voi olla kaavoihin kangistunut ja iäkkäämpi taas avoin uusille asioille. Tai toisin päin.
Palkkasimme vastikään 61-vuotiaan hakusanamainonnan asiantuntijan, sillä hän vastasi parhaiten niitä osaamisen kriteereitä, joita rekrytoinnissamme etsimme. Rolfin hakemus välitti kuvan hänen intohimoisesta asenteestaan hakusanamainontaa kohden ja hänen työkokemuksensa oli muutonkin uusia työtehtäviä ajatelleen erittäin hyvä. Itse koin, että voimme saada valtavasti lisää uudenlaistakin osaamispääomaa Tulokselle. Ja seuraavissa tapaamisissa nämä arviot saivat vahvistusta. Hänen palava halunsa oppia lisää ja tulla parhaaksi alallaan sinetöivät rekrytoinnin.
Tämä rekrytointi on herättänyt jonkin verran huomiotakin. Rolfista julkaistiin 14.5.  juttu Kauppalehti Optiossa, jossa hän kertoo oman näkökulmansa asiaan: http://www.kauppalehti.fi/uutiset/zumban-maahantuoja-innostui-hakukonemarkkinoinnista/MkAreB6u
Meillä Tulos Helsingissä rekrytoinnissa on ratkaisevaa se, että hakija haluaa olla paras omalla osaamisalueellaan ja että hän jakaa arvomme. Meillä arvot ovat vahvasti läsnä päivittäisessä työssämme ja ohjaavat valintojamme: olemmeko vilpittömiä ja rehellisiä, teemmekö rohkeita ratkaisuja, hyväksymmekö mokat mutta opimme niistä nopeasti, opiskelemmeko ja kehitymmekö jatkuvasti ja jaammeko oppimamme eli opetammeko toisiamme ja asiakkaitamme?
Asiantuntijamme ovat hyvin itseohjautuvia ja heillä on vastuu ja vapaus suunnitella oma työnsä. Meillä on ideologia, joka ohjaa meitä mm. asiakastyössämme: ”Jos tämä olisi minun bisnekseni, niin mitä ratkaisuja nyt tekisin?” Tällöin asenne työhön ja asiakkaisiin on ratkaisevassa roolissa arvojemme lisäksi. Uskomme, että jokainen oppii asioita niin halutessaan, mutta asennetta on vaikea muuttaa. Näin ollen rekrytoinnissa asenne ratkaisee. Tulos Helsinki haluaa olla alansa paras Suomessa ja kansainvälisesti osaamiseltaan kilpailukykyinen. Kasvamme ja etsimme jatkuvasti parhaita kykyjä joukkoomme.

Laita verkkoliiketoimintasi kasvuun

Varaa nyt tehokas lietsontasessio