Pokemon GO -markkinointi täydessä vauhdissa
Tupakkatauon uusi nimi on PokeStop, toimistoilla metsästetään pokemoneja ja ensimmäiset kyselyt Pokemon-markkinoinnista on saatu. Yritykset voivat hankkia pelaajista asiakasvirtaa asentamalla tilojensa läheisyyteen houkuttimia. Houkutin (lure) houkuttaa pokemoneja ja se puolestaa houkuttaa pelaajia. Kauppalehti kertoi tänään, kuinka kauppakeskus Itis on hyödyntänyt juuri tätä keinoa markkinoinnissaan.
Yritykset voivat myös yksinkertaisesti levittää goodwilliä ja sponsoroida PokeStoppeihin houkuttimilla lisää metsästettävää. Tai haastaa alansa kilpailijayritykset leikkimieliseen taisteluun.
Uutuudenviehätys kannattaa hyödyntää nopeasti. Joukko-oppiminen on nopeaa, ja kovin pitkään perustemput eivät pelaajia vedä. Tai jos vetävät, se ei muutu myynniksi.
Iso kysymys onkin Pokemonit omistavan Nintendon ja pelin kehittäneen Nianticin halukkuus lisensoida isoille brändeille omia, yksilöllisiä pokemon-hahmoja. Näitä voisi sitten metsästää vain vaikkapa pikaruokaketjun ravintolassa vieraillessa.