Lasse Larvanko 4.9.2008

Tuplaa tuloksesi mediakuluja kasvattamatta – paranna konversiota

Konversiotunneli
Suurin osa www-sivuilla vierailevista ei muunnu asiakkaiksi.
Mediapanostuksistasi suuri osa valuu hukkaan menetettyinä kauppoina. Saako tulosta paremmaksi lisäämättä mediakustannuksia tai hinnoittelua muuttamatta?

Lisää myyntiäsi ottamalla enemmän irti nykyisistä kävijöistä

Konversiota parannetaan muokkaamalla sivustoasi vastaamaan paremmin lukijan odotuksia, lisäämällä lukijan luottamusta sivustoa kohtaan ja kehottamalla lukijaa haluttuun toimintaan.
Käytännössä konversion parantaminen on pelkistetysti sivuston tekstien, myyntikehotteiden ja visuaalisuuden testaamista, sivuston käytettävyyden parantamista ja mainonnan tarkempaa kohdistamista.
Jo pieni konversion parantaminen tuottaa suurta liiketoiminnallista hyötyä, sillä konversion parantamisen vaikutuksesta saatu kilpailuetu on ”ilmaista”.

Konversio käytännössä

Kaikessa yksinkertaisuudessaan se voi olla Google Website Optimizerin käyttöä, jolla testataan esimerkiksi erilaisten otsikoiden ja toimintakehotteiden vaikutusta eri kohderyhmiin. Testausta jatketaan, kunnes testaamalla konversion parantaminen ei enää ole kustannustehokasta.
Erittäin pienet muutokset saattavat aiheuttaa suuren konversion paranemisen tai huonontumisen. Edes tunnetut hyvät keinot – kuten alla listatut – eivät ole takuuvarmoja, vaan kaikki muutokset tulee aina testata hyvin ja todeta web-analytiikalla niiden toimivuus.

Seitsemän tapaa lisätä sivustosi myyntiä

”Myynti” voi olla oikea tuotteen myynti, yhteydenotto, rss-feedin tilaus tai muu mitattava tavoite sivuilla.

  1. Poista sivuilta kaikki turhat elementit, mitä voit poistaa vähentämättä tavoitteiden saavuttamista. Tee samoin lomakkeille.
  2. Kirjoita selkeä ja edut kuvaava otsikko, joka täsmää liikenteen lähteeseen (mainokseen, linkkitekstiin).
  3. Kirjoita nettiin sopivaa, helposti pureksittavaa tekstiä.
  4. Toista myyntivalttisi juuri toimintakehotuksen yläpuolella.
  5. Käytä isoja nappeja.
  6. Kirjoita innostava toimintakehote siihen nappiin.
  7. Testaa kaikkia tekemiä parannustoimia kunnes et löydä enää parannettavaa.

Bonusvinkki: poista kaikista lomakkeista tyhjennä tms. napit. Ne ovat täysin turhia ja pienentävät konversiota huomattavasti.
Haluaisitko saada sivustosi tuottamaan paremmin riskittä? Teemme konversion parantamista myös tulospohjaisesti, tietenkin.
Soita 050 369 8023 / Lasse Larvanko, tai tutustu konversio-optimoinnin esittelysivuun.

Lasse Larvanko

Founder, Chairman of the Board

Lasse on yksi Tulos Helsingin perustajista. Yrittäjähenki on Lassella veressä: kun edellinen firma kävi liian pieneksi kaikkien asiakkaiden palvelemiseen, alkoi Lasse jäljittää Suomen kovimpia hakukoneoptimoijia. Loppu on historiaa: tästä syntyi Tulos Helsinki.

Nykyään Lasse työskentelee Tuloksella myynnin ja haastavimpien asiakaskeissien parissa. Lasse suhtautuu intohimoisesti asiakkaiden haasteiden selvittämiseen ja keksii nopeasti uusia ratkaisuja ongelmaan kuin ongelmaan. Mikään haaste ei ole Lasselle liian suuri.

Laita verkkoliiketoimintasi kasvuun

Varaa nyt tehokas lietsontasessio