Antti Siitonen 12.2.2024

Digital Marketing Act ja Consent Mode V2

Consent Mode on epäilemättä digimarkkinointialan kuumin puheenaihe alkuvuodesta 2024 ja varmasti aivan syystä. Tämä on – toki pienemmässä mittakaavassa – verrattavissa Universal Analyticsin elinkaaren loppumiseen. Silloin, kuten nytkin, moni digimarkkinoija joutuu pohtimaan että mitä tämä oikeastaan tarkoittaa ja miten tähän kuuluisi reagoida. 31.1.2024 järjestetyssä webinaarissa käsittelin jo tätä aihetta ja lupaukseni mukaisesti pöyhin tässä artikkelissa […]

Uusimmat kirjoitukset

Selaa kirjoituksia aiheittain

Tulos Helsinki Oy 3.6.2018

Markkinointisuunnitelma

Markkinointisuunnitelma on osa yrityksen suunnittelua, jossa yrityksen markkinointitoiminnot suunnitellaan. Markkinointisuunnitelma kirjoitetaan toimenpideohjelmaksi ja se on yrityksen työkalu, jolla se huolehtii, että tehtävät markkinointitoimenpiteet ovat tehokkaita ja oikein kohdistettuja. Markkinointisuunnitelman ei tarvitse olla monimutkainen tai pitkä, mutta siinä tulisi olla tietoja markkinoinnin aikatauluista, vastuualueista, markkinoista ja kilpailijoista, toimepiteistä ja niiden tavoitteista, kehittämisestä ja koordinoimisesta. Digitaalinen markkinointisuunnitelma Markkinointisuunnitelman […]

Liiketoiminnan johtaminen

Tulos Helsinki Oy 3.6.2018

Asiakasymmärrys

Selvittämällä asiakkaasi todelliset tarpeet ja tunteet olet heidän rinnallaan ja askeleen edellä kilpailijoitasi.  Asiakasymmärrys (customer insight) on tietoa ja tulkintaa ihmisten käyttäytymisestä. Asiakasymmärrystä hyödynnetään yrityksen tuotteiden ja palveluiden kehittämisessä, jotta ne olisivat heidän asiakkailleen hyödyllisempiä. Hyödyllisemmät tuotteet ja palvelut merkitsevät tyytyväisempiä, pitkäaikaisempia asiakkaita ja siten enemmän myyntiä. Näin hyödyt asiakasymmärryksen kasvattamisesta: Tukea strategiseen ohjaukseen ja […]

Asiakaskokemus

3.6.2018

Mobiilisovellusten mainonnan viidakossa

Puutuuko takapuolesi odottaessasi käyttäjiä hienolle mobiilisovelluksellesi? Ilman app-mainontaa sovelluskäyttäjiä on hankalaa saada, ainakaan jos sinulla ei ole vahvoja omia kanavia käytössäsi. App-mainonnan kenttä on harmillisesti varsin sekalainen kokoelma erilaisia kanavia omine teknisine yksityiskohtineen. Niiden myötä idylliseksi kuviteltu seikkailu mainonnan viidakossa voi muuttua ryteikössä rämpimiseksi. Tämän artikkelin tarkoituksena on antaa yleisnäkymä app-mainontaan, jotta onnistut saamaan lisää […]

Maksettu media

3.6.2018

Videomarkkinointi

Videomarkkinointi ei ole enää isojen brändien yksinoikeus, vaan sen tulisi olla luonteva osa kaikkien yritysten markkinointia. Mitä on videomarkkinointi? Video yhdistää tehokkaasti kuvan, tekstin ja äänen. Videoiden katselun yleistyessä ja tv:n katselun vähentyessä, videon avulla tavoitat haluamasi kohderyhmä televisiota kohdennetummin ja pienemmillä kustannuksilla. Video voidaan esimerkiksi julkaista YouTubessa ja upottaa tämän jälkeen omalle sivustolle, osaksi […]

Maksettu media

3.6.2018

Pitkä häntä

Pitkä häntä (eli The Long Tail) tarkoittaa laajan tuotevalikoiman sitä osaa, josta yksittäisiä tuotteita myydään vähän verrattuna suosituimpiin tuotteisiin. Kun näitä yksittäisiä tuotteita on paljon, muodostavat ne jopa merkittävämmän myynnin kuin suositut tuotteet. Internet mahdollistaa ns. pitkän hännän tuotteiden myynnin, sillä digitaalisessa muodossa kauppatavaraa, esimerkiksi ladattavia musiikkikappaleita, voi olla rajattomasti valikoimassa. Tavaratalon valikoima voi olla […]

Hakukonenäkyvyys

3.6.2018

Kumppanuusmarkkinointi

Kumppanuusmarkkinointi on markkinointimuoto, jossa yritys maksaa korvauksen mainoskumppaneilleen heidän tuottamiensa tulosten perusteella. Yritys voi maksaa palkkiota kumppanille esimerkiksi jokaisesta kävijästä, liidistä tai myynnistä. Kumppanuusmarkkinointi on siis tulospohjainen mainontamuoto. Kumppanuusmarkkinoinnista käytetään joskus myös termejä ”affiliate-mainonta”, ”affiliate-markkinointi” tai ”tulospohjainen mainonta”. Yksi kumppanuusmarkkinoinnin pioneereista on Amazon, jolla on ollut oma kumppanuusohjelma vuodesta 1996. Siinä kumppaneille maksetaan prosentuaalinen palkkio […]

Maksettu media

3.6.2018

Black Friday

Black Friday eli musta perjantai on erittäin suosittu ostostentekopäivä. Se on joka marraskuun neljäs perjantai, eli torstaina vietettävän kiitospäivän (Thanksgiving Day) jälkeinen päivä. Black Friday on useimmille työntekijöille vapaapäivä. Kaupan työntekijöitä vapaapäivä ei koske, sillä heille kyseessä on usein koko vuoden kiivain kauppapäivä. Kovia tarjouksia ja kyynärpäätaktiikkaa Tyypillisesti huikeat Black Friday -tarjoukset kestävät vain yhden […]

Verkkokauppa

3.6.2018

Hakukonemarkkinointi

Netin käyttäjistä 88 % käyttää hakukoneita etsiessään tuotteita ja palveluita. Tuloksen tarjoamien palveluiden avulla varmistat, että yrityksesi näkyy, kun sen toimialaan liittyviä hakuja tehdään. Palvelumme tuovat lisää kohdennettuja kävijöitä ja enemmän myyntiä. Ne tekevät sinulle mitattavaa tulosta. Hakukonemarkkinointi eli SEM (Search Engine Marketing) on Hakukonemarkkinointi on jaettavissa hakukoneoptimointiin ja hakusanamainontaan. Hakukoneoptimointi Hakukoneoptimointi on verkkopalvelun sisällön, […]

Hakukonenäkyvyys

Kaisa Aarnio 21.5.2018

Somen sisältösuunnitelma helpottaa tekemistä ja säästää aikaa

Yritysten suurin kompastuskivi sosiaalisen median kannalta on se, että joku päivittää kanavia jollain sisällöllä – joskus, kun kerkeää. Epäsäännöllisesti päivitetty Facebook-sivu vaihtelevilla sisällöillä ei luo kuvaa aktiivisesta yrityksestä. Myöskään pelkät olemassa olevat kanavat eivät tuo lisäarvoa yrityksellesi, ja usein suurimpana virheenä onkin olemassa oleva Facebook-sivu, jota päivitetään vain harvakseltaan, jos ollenkaan. Sosiaalisen median sisällöt onkin […]

Sosiaalinen media

15.5.2018

Mikä yhdistää viime vuosien puhutuimpia markkinointikampanjoita?

Nämä ovat kaikki olleet massamarkkinointia. Massamarkkinoinnista keskustellaan kuin se olisi suuri paha, vanhanaikaista ja kallista. Suurin syy tähän on todennäköisesti se, että teknologia mahdollistaa nykyään valtavan tarkan ja hienostuneen kohdentamisen, joten sitä halutaan myös myydä asiakkaille. Toimistot, mediat ja konsultit eivät saa tarpeeksi rahaa ison viestin myymisestä isoille yleisöille, joten on pitänyt keksiä uusi tapa […]

Uutiset