Sampo Karpo 24.6.2020

Digimarkkinoinnin asiantuntijan rekrytointi #kohupaku-kampanjalla

Kohupaku kilpailijan parkkiruudussa paljasti, että toimistoskenen sisäisessä kilvoittelussa ei tapahdu mitään – ainakaan tarpeeksi. Kun yrittää muistella, mitä rekrypuolen markkinoinnissa on tapahtunut viimeisen kymmenen vuoden aikana, niin… No, ainakin vuonna 2012 on tehty palkittu ”Googlaa oma nimesi” -kampanja. Kampanjassa tarjolla oli räätälöityjä hakutuloksia kaikille sellaisille nimille, joita haluttiin taloon ja vähän muillekin. Tätä mekaniikkaa on […]

Uusimmat kirjoitukset

Selaa kirjoituksia aiheittain

25.4.2018

Kuinka todennäköisesti suosittelisit tätä artikkelia työtoverillesi?

Maailmassa jossa odotukset, tarpeet ja mielipiteet vaihtelevat tunneittain vuodenaikojen vaihtelun sijaan, NPS:ää eli asiakasuskollisuutta seuraamalla on mahdotonta pysyä mukana kilpailussa. Mittaatko sitä mikä asiakkaallesi on tärkeää? Yritykset ovat erittäin hyviä mittaamaan asioita, jotka vaikuttavat liiketoimintaan. Sisään tulevien puheluiden määrää, asiakkaan elinkaaren arvoa, ostoskorin keskiarvoa, jne. seurataan herkeämättä ja luvuista yritetään ennustaa tulevaisuutta kuin teelehdistä. Tulevaisuuden […]

Asiakaskokemus

Joonas Imeläinen 16.4.2018

Kannattaako videomarkkinointia mitata?

Suosio on siis melkeinpä jo itsestään selvää, koska kukapa ei haluaisi käyttää vaikuttavaa ja monipuolista välinettä markkinoinnissaan. Osittain johtuen juurikin monipuolisuudestaan, videon kanssa voidaan tippua kuitenkin matkan varrella useaan sudenkuoppaan. Erityisesti moni markkinoija menee metsään videon kanssa, koska videomarkkinoinnin mittaaminen ei vastaa tavoitteita ja ne saattavat ohjata silloin väärään suuntaan. Sudenkuopat ja metsäretket voidaan kuitenkin […]

Web-analytiikka

6.3.2018

Miten vältät pahimmat Google AdWords -virheet?

Oletko läsnä potentiaaliselle asiakkaallesi, kun asiasi on ajankohtainen? Suomessa tehdään keskimäärin jo yli 30 miljoonaa Google-hakua vuorokaudessa! ☑︎ Oletko epätietoinen, kuinka monet hakevat tietoa juuri sinun tuotteistasi tai palveluistasi? ☑︎ Pohditko mikset pääse hakutulosten kärkeen? Silloin Google AdWords -tehokoulutus on sinua varten! Google AdWords on kokemuksieni perusteella useimmille yrityksille kustannustehokkain myynti- ja markkinointikanava. Oikein toteutettuna pääset […]

Hakusanamainonta

28.2.2018

Tiedote: Kodinturva-alan markkinaveturi Verisure valitsi Tulos Helsingin digimarkkinointikumppanikseen

Turvapalveluita kodeille ja pienyrityksille tarjoava Verisure on yksi Suomen suurimpia mainostajia digitaalisissa kanavissa. Yhtiö keskittyy digimarkkinointiin perinteisten kanavien sijaan, sillä digitaaliset kanavat mahdollistavat tarkan kohdentamisen sekä analytiikan tehokkaan hyödyntämisen. Verisure ja Tulos Helsinki aloittivat strategisen yhteistyön digimarkkinoinnissa vuoden 2018 alussa. ”Markkinointi on nykyään täsmäohjattua. Olemme tunnistaneet erilaisia ostajapersoonia ja kasvattaneet asiakasymmärrystä. Aktivoimme kohderyhmän ja tarjoamme […]

Uutiset

1.2.2018

Asiakaskokemuksen johtamisen ensi askeleet – ja 3 vinkkiä siinä onnistumiseen

ASIAKASKOKEMUKSEN MATURITEETTIMALLI Tahtotila muodostetaan arvioimalla yrityksen kypsyyttä asiakaskokemuksen eri osa-alueilla. Arviointi perustuu malliin, jossa käydään läpi yrityksen asiakaskokemuksen johtamisen kyvykkyyksiä kuudella eri osa-alueella: asiakasymmärrys, priorisointi, design, tuotanto, mittaaminen ja kulttuuri. Kukin näistä osa-alueista sisältää tehtäviä, prosesseja ja ominaisuuksia, joita tarvitaan asiakaskokemuksen johtamiseksi ja kilpailuedun saavuttamiseksi. Osa-alueet priorisoidaan johdon workshopeissa, joissa niiden tilannetta analysoidaan ja syvennetään. […]

Asiakaskokemus

31.1.2018

Lehdistötiedote: Tulos investoi yli miljoona euroa koneoppimiseen – markkinointi muuttuu täysin automaattiseksi

Digitaalisten asiakaskokemusten optimointiin erikoistunut Tulos Helsinki on sitoutunut investoimaan yli miljoona euroa koneoppimiseen ja sen osaamisen kasvattamiseen yhtiössä. ”Tavoitteena on luoda suomalaisille kilpailuetu, joka johtaa uusiin työpaikkoihin. Vastaava muutos on jo tapahtunut pankkialalla: kone tekee laskelmat, ennustaa, ja sitten tapahtuu. Markkinointi on uusi rahoitus, kaikesta tulee ennustettavaa”, sanoo Tuloksen toimitusjohtaja Lasse Larvanko. Koneoppimisen seurauksena suuri […]

Uutiset

16.1.2018

Kuinka nopeasti pääsee hakutulosten kärkeen?

Lyhyesti: se riippuu monesta eri tekijästä. Otsikon kysymykseen ei ole olemassa yksiselitteistä vastausta. Varmaa on, että hakukoneoptimointi on verkkaisempaa kuin hakusanamainonta tai muu maksettu mainonta. Jos halutaan, että sivusto sijoittuu hakutulosten kärkeen ja sen eteen tehdään kunnolla töitä, tuloksia tulee 3–6 kuukauden aikana. Liikettä hakutuloksissa voi saada aikaan vaikka tunneissa. Joidenkin harvinaisempien hakujen kohdalla klikkaukset […]

Hakukoneoptimointi

15.1.2018

Lehdistötiedote: Carat Finlandin huippustrategi Joonas Imeläinen siirtyi Tulokselle

”Palveluvalikoimamme on aina kasvanut ja muuttunut asiakkaiden tarpeiden mukaan”, toteaa Tuloksen toimitusjohtaja Lasse Larvanko. ”Asiakkaat haluavat meiltä yhä enemmän kokonaisratkaisuja, joissa pidämme huolen, että kävijöiden asiakaskokemus lunastetaan myös asiakkaidemme verkkopalveluissa. Tätä kokonaisuutta kehittämään palkkasimme parhaan mahdollisen miehen, eli Joonaksen Caratista.” Imeläinen on vuosien varrella vastannut ja kehittänyt Suomen suurimpien brändien, kuten SOK:n ja Veikkauksen markkinointistrategiaa. Lisäksi […]

Uutiset

8.1.2018

Miten Tuloksella opitaan kovan luokan osaajiksi?

Tuloksella uuden oppiminen on organisaatiokulttuurin kulmakiviä. Henkilökunta voi käyttää yhden päivän viikosta uuden opetteluun sekä sijoittaa (varsin tuntuvan) vuodeksi annetun koulutusbudjetin haluamallaan tavalla. (No joo, joudut vähän perustelemaan valintaasi koulutuskohteesta ja lupautua kertomaan oppimastasi muille. Aika paha rasti.) Kouluttamiseen panostaminen on mielestäni yksi henkilökuntaa motivoivimmista tekijöistä ja tunsin oloni todella etuoikeutetuksi varatessani kalliita seminaarilippuja. Minusta […]

Tulos työpaikkana

2.1.2018

Konseptointi ja brändäys on suomalaisyritysten mahdollisuus kasvuun ja kansainvälistymiseen

”Konseptointi ja brändistrategia ovat keskeinen osa yrityksen liiketoimintaa. Rohkaisemme suomalaisia yrityksiä panostamaan näihin tärkeisiin asioihin.” Ruotsalaisten rynnistys on ollut varsin vastustamatonta täällä Suomessa. Harvassa ovat ne kauppakeskukset, joista ei löydy esimerkiksi Stadiumia, KappAhlia, H&M:ää tai Clas Ohlsonia. Useimmat tänne kotiutuneet ruotsalaisketjut myös menestyvät ja vieläpä kasvavat kannattavasti – toisin kuin monet kotimaiset kilpailijansa. Missä siis […]

Kansainvälistyminen