Sampo Karpo 24.6.2020

Digimarkkinoinnin asiantuntijan rekrytointi #kohupaku-kampanjalla

Kohupaku kilpailijan parkkiruudussa paljasti, että toimistoskenen sisäisessä kilvoittelussa ei tapahdu mitään – ainakaan tarpeeksi. Kun yrittää muistella, mitä rekrypuolen markkinoinnissa on tapahtunut viimeisen kymmenen vuoden aikana, niin… No, ainakin vuonna 2012 on tehty palkittu ”Googlaa oma nimesi” -kampanja. Kampanjassa tarjolla oli räätälöityjä hakutuloksia kaikille sellaisille nimille, joita haluttiin taloon ja vähän muillekin. Tätä mekaniikkaa on […]

Uusimmat kirjoitukset

Selaa kirjoituksia aiheittain

21.8.2013

How many advertisers does it take to make money on AdWords?

5. Five advertisers is a bit of a exaggeration, I know. To be honest, you only need one advertiser who has five different traits so he can fully take advantage of all that is available in AdWords. Everybody who works with AdWords knows that it’s not rocket science. You don’t necessarily need to have quadruple […]

Digitaalinen markkinointi

21.8.2013

Hakukoneoptimointia kädestä pitäen

Syksy on uuden oppimisen aikaa! Koulujen syyslukukaudet ovat pyörähtäneet vastikään käyntiin, joten riennä sinäkin opintielle hakukoneoptimoinnin parissa. Tulos esittelee tuoreen teoksen, joka ohjaa optimointiin varsin yksityiskohtaisesti. (lisää…)

Hakukoneoptimointi

13.8.2013

Affiliate-markkinointi – Verkkomarkkinoinnin Monsanto

20 prosenttia palkokasveista tuottaa 80 prosenttia herneistä. Tämän huomion teki italialainen Vilfredo Pareto. Myöhemmin Pareto-teoriaksi nimetty malli on osoittautunut todeksi myös monella muulla alalla. 80 prosenttia tuotosta tulee 20 prosenttia asiakkaista, 80 prosenttia valituksista tulee 20% asiakkaista ja niin edelleen. Onneksi asiat ovat tänään paremmin Nykyisen geenimanipulaation aikana on päästy eroon tuottamattomista herneenpaloista. Kaikki palkokasvit […]

Affiliate-markkinointi

28.5.2013

Koeajossa uusi Avainsanojen suunnittelija

Hyvät ystävät, varatkaa nenäliinoja. On aika jättää hyvästit jokaisen avainsanametsästäjän luotetuimmalle työhevoselle, Google Adwordsin Avainsanatyökalulle (Keyword Tool). Hakusanamainontaa ja hakukoneoptimointia koko elämänsä palvellut työjuhta vetäytyy eläkelaitumelle parin kuukauden kuluttua. Google ilmoitti kuljettavansa yleisön eteen uuden hybridipollen, joka on saanut suomenkielisen nimen Avainsanojen suunnittelija (Keyword Planner). Samalla katoaa myös Kävijämäärien arviointityökalu (Traffic Estimator), joka jäi suositumman […]

Hakusanamainonta

29.4.2013

Big data, small data…sama se, käytä se!

Big data on iso puheenaihe tällä hetkellä. Kiteytetysti siinä puhutaan eri kanavista jatkuvasti kertyvästä sähköisestä tiedosta. Se voi olla kuvia, videoita tai vaikkapa some-postauksia. Kaikenlaista kirjavaa dataa. Ideaalitilassa yritys kerää kaiken liiketoimintaansa liittyvän tiedon talteen, lohkoo ja analysoi sitä jatkuvasti, pystyy näin ollen tekemään nopeita päätöksiä ja reagoimaan välittömästi markkinoiden muutokseen. Suurimmillaan big data on […]

Web-analytiikka

24.4.2013

SEO is dead and other takeaways from SES

I had trouble falling asleep last night. I was suffering from a horrible jet lag and my mind was still occupied with things I learned and heard at a digital marketing seminar a few weeks back. Me and my colleague Marika were attending the SES in New York City. Which is by the way the […]

Hakukoneoptimointi

20.3.2013

Suojattu: AdWords Academy 20.3.2013

Otetta ei näytetä, koska artikkeli on suojattu.

Hakusanamainonta

13.2.2013

Kolme pientä porsasta ja sisältöstrategian salaisuus

Verkkosisältöjen markkinointi, content marketing, on kaikesta blogeissa ja seminaareissa tapahtuvasta pöhinästä päätellen hakukoneoptimoinnin suuri juttu juuri nyt. Mikä siinä on niin ihmeellistä, ja miten saat siitä kaiken hyödyn irti? 

Hakukoneoptimointi

Toni Voutilainen 6.2.2013

Hakusanamainonta ulkoistettuna palveluna – Miten pystyt erottamaan jyvät akanoista

Katso viiden kohdan muistilista, jonka avulla voit tehdä valistuneemman päätöksen kumppania valitessasi.

Hakusanamainonta

5.2.2013

YouTube-mainonta saapui Suomeen

  Maailmalla jo pidempään käytössä olleet YouTube-mainonnan muodot ovat nyt saapuneet myös meille Suomeen. Julkaisutilaisuus järjestetään Googlen toimesta Helsingin Kaapelitehtaalla tänään 5.2. Tässä postissa käydään läpi YouTube-mainonnan tärkeimmät uudistukset ja mainosmuodot sekä pohditaan käyttötarkoitusta eri tavoitteiden kannalta. Miten maamme 4. suosituin sivusto on valjastettavissa markkinoinnin auraksi? Käytännössä alkuun pääsee kun omistaa AdWords-tilin ja on ladannut […]

Digitaalinen markkinointi