Sampo Karpo 24.6.2020

Digimarkkinoinnin asiantuntijan rekrytointi #kohupaku-kampanjalla

Kohupaku kilpailijan parkkiruudussa paljasti, että toimistoskenen sisäisessä kilvoittelussa ei tapahdu mitään – ainakaan tarpeeksi. Kun yrittää muistella, mitä rekrypuolen markkinoinnissa on tapahtunut viimeisen kymmenen vuoden aikana, niin… No, ainakin vuonna 2012 on tehty palkittu ”Googlaa oma nimesi” -kampanja. Kampanjassa tarjolla oli räätälöityjä hakutuloksia kaikille sellaisille nimille, joita haluttiin taloon ja vähän muillekin. Tätä mekaniikkaa on […]

Uusimmat kirjoitukset

Selaa kirjoituksia aiheittain

Aleksandr Simukovic 15.4.2019

In-housing versus Outsourcing. Should you move your digital marketing in-house?

According to State of in-housing 2019 report, published in January 2019 by Digiday and BannerFlow, 91% of brands based in Europe are now doing all or part of their digital marketing in-house.   What are the main drivers for brands to move digital marketing in-house?   Cost saving is one of the main drivers. However, […]

Digitaalinen markkinointi

Timo Ronkainen 11.3.2019

Moderni markkinointijohtaja ei nosta agendalleen brändiä

Mitä moderni markkinointijohtaja nostaa agendalleen: Driving growth for the business (63%) Understanding the needs of consumers and the customer journey (49%) Creating a customer-centric model (44%) Using data more effectively to demonstrate ROI (43%) Fully exploiting digital and data (43%)   Tärkein prioriteetti on siis yrityksen kasvun draivaaminen. Toisena markkinointijohtajan prioriteettilistalla on asiakkaiden tarpeiden ja […]

Liiketoiminnan johtaminen

20.2.2019

Bottaus on parempi palvelustrategia

Epäintuitiivista, mutta totta. Ihmiset asioivat monissa tilanteissa mieluummin koneen kuin ihmisen kanssa. Haluamme nopean ja kevyen palvelukokemuksen. Palveluun on päästävä heti, ilman jonoja ja mihin vuorokaudenaikaan tahansa. Palvelun tarjoajalla ei saisi olla huono päivä, puutteellisia tietoja, puolueellisuutta tai unohtuneita toimenpiteitä. Olemme tottuneet automaatioon. Ei kukaan halua asioida pankkitiskillä eikä jonottaa matkatoimistossa ostaakseen lennot. Eikä kukaan […]

Asiakaskokemus

Joonas Imeläinen 5.2.2019

Lopeta siilojen purkaminen

Miksi siiloja ylipäätään rakennetaan? Jotta organisaatiot voivat ratkaista haastaviakin ongelmia, tarvitaan niiden ympärille erikoisosaajia, jotka ovat hyviä työssään. Haasteiden ympärille alkaa muodostua luonnollisestikin tiimejä, jotka toimivat itsenäisesti tai johdetusti. Eli siiloja. Kun tiimejä rakennetaan, on luonnollista, että tiimit alkavat rakentamaan sisäistä kulttuuria. Tiimin jäsenet alkavat tutustumaan toisiinsa, rakentamaan omia työtapojaan ja omaa identiteettiään tiiminä. Näitä […]

Liiketoiminnan johtaminen

15.1.2019

Volyymit kaakkoon: Puhe on tekoälyn käytetyimpiä sovelluksia 2019

Puheentunnistus, puheohjaus puhehaku ja äänikäyttöliittymä ovat tekoälyn isoimmin nousevia aaltoja vuonna 2019. Erityisesti Yhdysvalloissa on saavutettu kriittinen massa laitteissa, käyttäjissä ja sovelluksissa. Puheohjaus arkipäiväistyy nopeasti. Kun ”puhuva” kone hoitaa asiointimme sujuvasti, ohitamme näppärästi filosofisen kysymyksen siitä, ymmärtääkö kone todella mitään. Meille riittää, että homma toimii. Olemme niin tottuneet hoitamaan töitä, arkea ja vapaa-aikaa erilaisilla sovelluksilla, […]

Liiketoiminnan johtaminen

10.1.2019

TIEDOTE: Digitaalisen markkinoinnin edelläkävijä Tulos Helsinki vaihtaa toimitusjohtajaa

Helsinki, 10.1.2019 – Tulos Helsingin perustajajäsen, yli kymmenen vuotta yhtiötä luotsannut Lasse Larvanko astuu syrjään toimitusjohtajan paikalta. Vetovastuun ottaa jatkossa yhtiön hallitukseen kuuluva Timo Ronkainen. Toimitusjohtajan vaihtumiseen ei liity dramatiikkaa. Tulos Helsinki on viimeksi kuluneen vuoden aikana käynyt läpi strategiahankkeen, joka on osaltaan valmistellut yritystä tähän muutokseen. Larvangon mukaan nyt oli paras mahdollinen hetki astua […]

Uutiset

31.12.2018

Mitä tämä vuosi toi tullessaan ja miltä vuosi 2019 näyttää? Osa 2

Asiakaskokemus, Sylvia Väänänen Asiakaskokemuksen merkitys yritysten kilpailuetuna voimistuu. Mitä useampi sillä kilpailee, sitä kovemmat vaatimukset se yrityksille asettaa. Johtaakseen asiakaskokemusta niin että se tuottaa arvoa, yritysten tulee määritellä mistä elementeistä asiakaskokemus muodostuu. Mistä konkreettisista tekijöistä teidän yrityksenne asiakaskokemus muodostuu? Asiakaskokemuksen mittaaminen ei ole itseisarvo. Asiakaskokemusta mitataan enenevissä määrin toimintaa varten, kasvattamalla samalla yritysten ymmärrystä asiakaskokemuksen euromääräisestä arvosta. Ohjaavatko […]

Digitaalinen markkinointi

Maria Lantermino 27.12.2018

Miten asiakaslähtöinen organisaationne on? Testaa ja selvitä!

Jokaisessa yrityksessä kannattaa pohtia sitä, onko asiakas strategiassanne keskeisessä roolissa vai keskitytäänkö asiakkaaseen ainoastaan myyntiprosessin aikana. Onko liiketoiminnassa menty teknologia vai asiakas edellä? Inspiroiduin Stevenjeffesin blogin oivaltavasta testistä, jolla voi kartoittaa helposti, kuinka asiakaslähtöinen organisaatio on. Huomasin, että tarvitsemme myös suomenkielistä versiota ja päätin kehittää sellaisen. Onko asiakas strategiassanne keskeisessä roolissa vai keskitytäänkö asiakkaaseen ainoastaan […]

Asiakaskokemus

27.12.2018

Mitä tämä vuosi toi tullessaan ja miltä vuosi 2019 näyttää? Osa 1

Hakusanamainonta ja sosiaalinen media, Sofie Segercrantz Vuonna 2018 Instagram Stories ohitti Instagram Feedin suosiossa, ja tämän myötä videosisältöjen suosio kasvoi entisestään. Facebookin vankka ykkössija horjui useiden tietovuotoskandaalien takia, mutta suurta laskua käyttäjämäärissä eikä mainonnan tehossa ole vielä havaittavissa. Hakusanamainonnan osalta Google laajensi tekstimainosformaattinsa, ja tämän myötä mainoksen ja orgaanisen hakutuloksen erottaminen toisistaan hakutulossivulla hankaloitui entistään. Suurimmat […]

Digitaalinen markkinointi

21.12.2018

Tekoälyn tietäjät: Haastattelussa Jussi Rautjärvi

Tulos: Tekoälyalgoritmit tarvitsevat korkeaoktaanista dataa polttoaineeksi. Mistä yritykset löytävät tarpeeksi paljon ja tarpeeksi laadukasta dataa? Entä kannattaako dataa ostaa? Jussi Rautjärvi: ”Dataan löytyy yleensä monista eri datalähteistä esim. yrityksen omista järjestelmistä tai laitteista. Datan laatu vaihtelee paljon tapauskohtaisesti. Tärkeintä on, että käytettävän datan laatu analysoidaan ennen käyttöä. Datan ostamiseen pätee myös laatuvaatimus eli täytyy etukäteen […]

Liiketoiminnan johtaminen