Pauliina Ihalainen 29.5.2023

Hyvä somecopy – 7 vinkkiä onnistumiseen

Nopeatempoisessa somevirrassa lukijan huomio on herätettävä ensimmäisten sekuntien aikana, oli kyseessä kuva- tai videojulkaisu. Ensimmäiset sekunnit pätevät myös copytekstiin, kohderyhmä täytyy koukuttaa heti ensimmäisessä lauseessa.  Tässä blogissa copytekstillä tarkoitetaan yrityksen/brändin julkaisun tekstiä, joka kirjoitetaan heti käyttäjän tilin nimen jälkeen ennen kuvaa tai videota – oli kyseessä orgaaninen postaus tai mainos.   Mitä sitten on hyvä muistaa? […]

Uusimmat kirjoitukset

Selaa kirjoituksia aiheittain

14.10.2011

Multi-Channel Funnel neuvoo: lisää AdWords budjettia!

Google julkaisi elokuussa kävijäseurantatyökaluunsa erittäin mielenkiintoisen lisäyksen: monikanavaiset kanavat (eng. Multi-channel funnel). Työkalun tarkoitus on kertoa Analyticisn käyttäjälle, millä tavalla eri liikenteen lähteet vaikuttavat mitattujen tavoitteiden tai verkkokaupan tuottoon.Eritoten (ppc-tekijän mielipide) työkalu on hyvä siihen, että nähdään, millä tavalla hakusanamainonta vaikuttaa tuloksien syntyyn ja onko mainonnasta hyötyä, vaikka raportti jostain syystä näyttäisikin pyöreää nollaa.Monikanavaiset kanavat […]

Hakukonenäkyvyys

7.10.2011

Kuinka Google toimii?

Tutustu siihen, miksi linkkivoimalla on niin suuri merkitys, ja kuinka linkit vaikuttavat hakukonesijoituksiin!

Hakukonenäkyvyys

6.10.2011

Tekninen hakukoneoptimointi – mihin sitä tarvitaan?

Puhutaanko teknisestä hakukoneoptimoinnista liian vähän? Onko siitä mitään hyötyä? Tulossa artikkelisarja teknisestä hakukoneoptimoinnista – lue lisää!

Hakukonenäkyvyys

16.9.2011

Lehdistötiedote: Mascus.fi on noussut hakukoneoptimoinnin edelläkävijäksi Suomessa

Lehdistötiedote 15.9.2011 Mascus.fi on noussut hakukoneoptimoinnin edelläkävijäksi Suomessa Tulos Helsinki on nostanut Mascuksen sivuston kävijämääriä hakukoneoptimoinnin avulla yli 300 prosenttia. Raskaiden laitteiden markkinapaikka Mascus.fi on kasvattanut kävijämääräänsä Suomessa yli 300 prosenttia hakukoneoptimoinnin avulla. Hyvä hakukonenäkyvyys on nostanut Mascuksen Suomen suurimpien verkkosivustojen joukkoon. Kaiken kaikkiaan noin 61 prosenttia Mascus.fi:n käyttäjistä saapuu sivustolle hakukoneiden kautta. – Hakukoneoptimoinnilla […]

Hakukonenäkyvyys

8.9.2011

Tässä on helpoin tapa tuplata tuloksesi

Myynnin kaksinkertaistaminen tuloksen tuplaamiseksi on monella tavalla haastavaa. On kuitenkin olemassa yksi vain vähän käytetty keino. Konversio-optimoinnilla lisäät myyntiäsi samoilla mediakuluilla, jolloin kate paranee huimasti. Tuloksen tuplaus konversio-optimoinnilla Oletetaan että pyörität verkkokauppaa, jonka liikevaihto on 1 000 000€, keskikate 30% ja kiinteät kulut 250 000€. Kuinka paljon myynnin pitää nousta, jotta tuloksesi tuplaantuisi? Ei paljoakaan, […]

Verkkopalvelun kehittäminen

13.1.2011

Miten saadaan aikaan kiipeävä käppyrä?

Olen tehnyt nelisen kuukautta töitä erään asiakkaan kanssa, ja olemme saaneet sivustolla aikaan 1821 prosentin kasvun maksuttomassa liikenteessä. Lue lisää!

Hakukonenäkyvyys

2.12.2010

Kaikki julkisuus ei ole enää hyvästä

Yritys käyttäytyi törkeästi netissä saadakseen paljon hakkuja ja linkkejä – kuinkas sitten kävikään…

Hakukonenäkyvyys

26.11.2010

Verkkokaupan miljardit valuvat ulkomaille!

Paraneeko asia valittamalla vai tarttumalla toimeen?

Verkkokauppa

16.11.2010

Älä seuraa vain verkkokaupan tulosprosenttia

Konversio-optimointi, eli testaaminen eri versioilla eri aikaan voi johtaa harhaan.

Verkkopalvelun kehittäminen

10.11.2010

Google Instant Preview – kuinka käy AdWordsille?

Google lanseerasi Instant Preview:n eli välittömän esikatselun hakukoneeseensa. Miten hakukonekäyttäytyminen muuttuu ja mitä käy AdWords-mainonnalle?

Hakukonenäkyvyys