Niko Karppinen 1.12.2022

Viisas digimarkkinoija hyödyntää dataa kokonaisuutena – nämä asiat kannattaa muistaa

Yksityisyyden suojaan liittyvät määräykset uudistavat digimarkkinoinnin toimintatapoja. Miltä lähitulevaisuus näyttää, ja kuinka siihen voi valmistautua? Nyt on aika toimia läpinäkyvästi, sitouttaa asiakkaat, tarkastella dataa monikanavaisesti sekä varmistaa, että analytiikan perusta on kunnossa. Evästeisiin liittyvät määräykset saattavat tuntua sekavilta, eikä ihme, sillä muutos on ollut nopeaa ja tulkinnat moninaisia. Vaikka pääosa selaajista sallii yhä evästeiden käytön, […]

Uusimmat kirjoitukset

Selaa kirjoituksia aiheittain

16.11.2010

Älä seuraa vain verkkokaupan tulosprosenttia

Konversio-optimointi, eli testaaminen eri versioilla eri aikaan voi johtaa harhaan.

Verkkopalvelun kehittäminen

10.11.2010

Google Instant Preview – kuinka käy AdWordsille?

Google lanseerasi Instant Preview:n eli välittömän esikatselun hakukoneeseensa. Miten hakukonekäyttäytyminen muuttuu ja mitä käy AdWords-mainonnalle?

Hakukonenäkyvyys

Toni Voutilainen 17.9.2010

Minkä arvoinen on kärkipaikka Googlessa?

Kaikkihan sen tietävät. Mitä korkeammalle Googlen hakutuloksissa pääsee, sen parempi. Mutta miten paljon parempi?

Hakukonenäkyvyys

31.8.2010

Tuhoaako informaatioarkkitehtuuri sivustosi hakukonenäkyvyyden?

– Teknisen hakukoneoptimoinnin opas, osa 1/4 Teknisen hakukoneoptimoinnin blogipostaussarjassa tarkastellaan nettisivujen tekniikkaan liittyviä ongelmia, joilla voi olla kriittinen vaikutus koko sivuston hakukonenäkyvyyteen. Linkkimehulla tarkoitetaan muilta sivuilta omalle sivustollesi osoittavien ja sivuston sisäisten linkkien yhteenlaskettua voimaa. Sivuston linkkimehun jakautuminen tärkeille sivuille on hakukonenäkyvyyden kannalta tärkein tekninen ongelma ratkottavaksi. Jokainen sivustolle osoittava linkki auttaa omaa sivustoasi sijoittumaan […]

Hakukonenäkyvyys

11.6.2010

Hakukoneoptimoitu juttu toistaa hakutermin mahdollisimman tiheästi

Ehditkö tänä aamuna Hesarissasi loppuun asti? Outi Toivanen-Visti kirjoitti Helsingin Sanomissa (11.6.2010) jutun ”Intialainen toimittaja kirjoittaa halvemmalla” siitä, että hakukoneiden huomiontavoittelu on lisännyt verkon sisällöntuotantoa, ja siten erityisesti free-toimittajien työtä globaalisti. Jutussa on mielenkiintoinen väite.

Hakukonenäkyvyys

20.5.2010

Hyödynnä sivustosi sisäänheittäjät: title ja meta description

Title ja meta description toimivat verkkosivustosi sisäänheittäjinä. Ne näkyvät hakukoneen hakutulossivulla ja auttavat siten sivuston markkinoinnissa. Blogipostauksessani saat ohjeita, joilla pääset niiden hyödyntämisessä vauhtiin.

Hakukonenäkyvyys

20.11.2009

Google julistaa informaatioarkkitehtuurin merkitystä hakutuloksissa – murupolkunavigaatio todistaa väitteet

Haluatko lisänäkyvyyttä hakutuloksiisi pienellä vaivalla? Lisäämällä sivustoillesi murupolkunavigaation parannat näkyvyyttä hakutulossivulla.

Hakukonenäkyvyys

23.4.2009

Uudistuksia Google-haussa

Google on uudistanut hakukonettaan ahkerasti lähiaikoina. Tässä katsauksessa esitellään uudistuksista muutama.

Digitaalinen markkinointi

18.3.2009

Google havaitsee semanttisia kytköksiä nyt myös suomen kielellä

Google on alkanut huomioida sanojen semanttisia yhteyksiä myös suomen kielellä. Englanninkielisillä sivuilla se on tehnyt sitä jo vuosia.

Hakukonenäkyvyys

6.3.2008

Lehdistötiedote 6.3.2008

Uusi markkinointitoimisto lupaa tulosta hakukoneista

Uutiset