Antti Siitonen 12.2.2024

Digital Marketing Act ja Consent Mode V2

Consent Mode on epäilemättä digimarkkinointialan kuumin puheenaihe alkuvuodesta 2024 ja varmasti aivan syystä. Tämä on – toki pienemmässä mittakaavassa – verrattavissa Universal Analyticsin elinkaaren loppumiseen. Silloin, kuten nytkin, moni digimarkkinoija joutuu pohtimaan että mitä tämä oikeastaan tarkoittaa ja miten tähän kuuluisi reagoida. 31.1.2024 järjestetyssä webinaarissa käsittelin jo tätä aihetta ja lupaukseni mukaisesti pöyhin tässä artikkelissa […]

Uusimmat kirjoitukset

Selaa kirjoituksia aiheittain

18.10.2011

Loikkaa uutiskynnyksen yli – näin kirjoitat hyvän lehdistötiedotteen!

Medioiden toimitukset saavat kymmeniä, jopa satoja lehdistötiedotteita päivittäin. Tiedotteet avataan sähköpostista nopeasti ja päätös julkaisusta tehdään usein vain pikaisen vilkaisun perusteella. Haluatko tietää miten erotut tekstilläsi toimitusten sähköpostitulvasta, ja minkälainen tiedote ylittää uutiskynnyksen? Jatka lukemista! Hyvän tiedotteen resepti on yksinkertainen, mutta itse kirjoittaminen vaatii jonkun verran aikaa ja ajatustyötä. Mallikkaan tiedotteen ainesosat ovat ajankohtainen aihe, […]

Hakukonenäkyvyys

14.10.2011

Levitä linkkivoima tehokkaasti

Kuten tämän artikkelisarjan johdannossa ”Kuinka Google toimii” huomattiin, linkkivoimalla on ratkaiseva merkitys sille, kuinka hyvin sivusto sijoittuu Googlen maksutomissa hakutuloksissa. Tässä tekstissä käyn lyhyesti läpi sivuston informaatioarkkitehtuuria eli oikeastaan yhtä osa-aluetta siitä, kuinka sivustosta voidaan tekniikan avulla tehdä helposti löydettävä ja helppokäyttöinen sekä käyttäjille että hakukoneille. Miten sivuston linkkivoimaa mitataan? Kuten edellisessä artikkelissa havaittiin, Google […]

Hakukonenäkyvyys

14.10.2011

Multi-Channel Funnel neuvoo: lisää AdWords budjettia!

Google julkaisi elokuussa kävijäseurantatyökaluunsa erittäin mielenkiintoisen lisäyksen: monikanavaiset kanavat (eng. Multi-channel funnel). Työkalun tarkoitus on kertoa Analyticisn käyttäjälle, millä tavalla eri liikenteen lähteet vaikuttavat mitattujen tavoitteiden tai verkkokaupan tuottoon.Eritoten (ppc-tekijän mielipide) työkalu on hyvä siihen, että nähdään, millä tavalla hakusanamainonta vaikuttaa tuloksien syntyyn ja onko mainonnasta hyötyä, vaikka raportti jostain syystä näyttäisikin pyöreää nollaa.Monikanavaiset kanavat […]

Hakukonenäkyvyys

7.10.2011

Kuinka Google toimii?

Tutustu siihen, miksi linkkivoimalla on niin suuri merkitys, ja kuinka linkit vaikuttavat hakukonesijoituksiin!

Hakukonenäkyvyys

6.10.2011

Tekninen hakukoneoptimointi – mihin sitä tarvitaan?

Puhutaanko teknisestä hakukoneoptimoinnista liian vähän? Onko siitä mitään hyötyä? Tulossa artikkelisarja teknisestä hakukoneoptimoinnista – lue lisää!

Hakukonenäkyvyys

8.9.2011

Tässä on helpoin tapa tuplata tuloksesi

Myynnin kaksinkertaistaminen tuloksen tuplaamiseksi on monella tavalla haastavaa. On kuitenkin olemassa yksi vain vähän käytetty keino. Konversio-optimoinnilla lisäät myyntiäsi samoilla mediakuluilla, jolloin kate paranee huimasti. Tuloksen tuplaus konversio-optimoinnilla Oletetaan että pyörität verkkokauppaa, jonka liikevaihto on 1 000 000€, keskikate 30% ja kiinteät kulut 250 000€. Kuinka paljon myynnin pitää nousta, jotta tuloksesi tuplaantuisi? Ei paljoakaan, […]

Verkkopalvelun kehittäminen

13.1.2011

Miten saadaan aikaan kiipeävä käppyrä?

Olen tehnyt nelisen kuukautta töitä erään asiakkaan kanssa, ja olemme saaneet sivustolla aikaan 1821 prosentin kasvun maksuttomassa liikenteessä. Lue lisää!

Hakukonenäkyvyys

2.12.2010

Kaikki julkisuus ei ole enää hyvästä

Yritys käyttäytyi törkeästi netissä saadakseen paljon hakkuja ja linkkejä – kuinkas sitten kävikään…

Hakukonenäkyvyys

16.11.2010

Älä seuraa vain verkkokaupan tulosprosenttia

Konversio-optimointi, eli testaaminen eri versioilla eri aikaan voi johtaa harhaan.

Verkkopalvelun kehittäminen

31.8.2010

Tuhoaako informaatioarkkitehtuuri sivustosi hakukonenäkyvyyden?

– Teknisen hakukoneoptimoinnin opas, osa 1/4 Teknisen hakukoneoptimoinnin blogipostaussarjassa tarkastellaan nettisivujen tekniikkaan liittyviä ongelmia, joilla voi olla kriittinen vaikutus koko sivuston hakukonenäkyvyyteen. Linkkimehulla tarkoitetaan muilta sivuilta omalle sivustollesi osoittavien ja sivuston sisäisten linkkien yhteenlaskettua voimaa. Sivuston linkkimehun jakautuminen tärkeille sivuille on hakukonenäkyvyyden kannalta tärkein tekninen ongelma ratkottavaksi. Jokainen sivustolle osoittava linkki auttaa omaa sivustoasi sijoittumaan […]

Hakukonenäkyvyys