Antti Siitonen 12.2.2024

Digital Marketing Act ja Consent Mode V2

Consent Mode on epäilemättä digimarkkinointialan kuumin puheenaihe alkuvuodesta 2024 ja varmasti aivan syystä. Tämä on – toki pienemmässä mittakaavassa – verrattavissa Universal Analyticsin elinkaaren loppumiseen. Silloin, kuten nytkin, moni digimarkkinoija joutuu pohtimaan että mitä tämä oikeastaan tarkoittaa ja miten tähän kuuluisi reagoida. 31.1.2024 järjestetyssä webinaarissa käsittelin jo tätä aihetta ja lupaukseni mukaisesti pöyhin tässä artikkelissa […]

Uusimmat kirjoitukset

Selaa kirjoituksia aiheittain

Toni Voutilainen 7.9.2012

You don't need more traffic – you need more conversions!

Tutustu Tuloksen 28.8. järjestetyn konversioseminaarin antiin. Ota rahanarvoiset vinkit käyttöösi jo tänään!

Verkkopalvelun kehittäminen

23.8.2012

Case: Hakukoneoptimoinnilla loistotuloksiin

Laserleikkaus.fi on Silmäasema Fennican sivusto, joka tarjoaa asiakkaille taittovirhekirurgian palveluita. Yhteistyötä Tulos Helsingin kanssa on tehty vuosi ja kumppanuudella on saatu aikaan huikeita tuloksia. Hakukoneoptimoinnin siivittämänä maksuttoman hakukoneliikenteen määrä sivustolla on kasvanut vuodessa 155 % ja yhteydenottopyyntöjen määrä 700 %. Verkosta löytyminen elintärkeää liiketoiminnalle Laserleikkauksen sivusto lanseerattiin maaliskuussa 2011. Silmäasema Fennican mainostoimisto Ida Fram suositteli Tulosta […]

Uutiset

5.6.2012

Asiakkaat tykkäävät Tuloksesta

Tulos Helsingin jokavuotisen asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset ovat selvillä. Koska toimintamme on läpinäkyvää ja avointa, haluamme jakaa saavutukset julkisesti blogissamme. Lähetimme huhti-toukokuun aikana sähköpostia kaikille asiakkaillemme ja pyysimme heitä vastaamaan nettipohjaiseen kyselyyn. Kyselyllä selvitimme miten tyytyväisiä nykyiset asiakkaamme ovat toimintaamme sekä aikaansaamiimme tuloksiin. Neljä viidestä asiakkaasta suosittelisi Tulosta Olemme erityisen iloisia siitä, että lähes puolet asiakkaistamme on […]

Uutiset

8.5.2012

Uudista verkkosivujen sisältö juohevasti – vältä nämä viisi virhettä

Sisällöt tuotetaan ja syötetään uusille verkkosivuille viime tingassa – kuulostaako tutulta? Jos yrityksenne verkkosivusto ja siihen käytettävät resurssit ovat mielestäsi rajalliset, niin pyri välttämään näitä virheitä! Verkkosivujen uudistusprosessissa lähdetään usein liikkeelle tiedon uudelleenjärjestämisestä ja visuaalisesta ilmeestä. Väittäisin, että suurimman hyödyn käyttäjä saisi, mikäli uudistuksen kärki olisi kahdessa asiassa: informaatioarkkitehtuurissa ja sisällössä. Nämä kaksi asiaa palvelevat […]

Verkkopalvelun kehittäminen

19.4.2012

Tavoita pitkän hännän haut töpöhännän sisältöstrategialla

Kevät inspiroi kirjoittamaan hännästä, pitkästä ja töpöstä. Pitkän hännän teoria on monelle tuttu. Yksittäisiä tuotteita saatetaan myydä vähän. Kun niitä on paljon, ne ovatkin merkittävämpi osa myynnistä kuin suosituimmat tuotteet. Pitkän hännän myynti on verkkokaupoille kullan arvoista, sillä laajan tuotevalikoiman pitäminen on edullista ja vaivatonta. Miten pitkää häntää voi soveltaa hakukoneoptimointiin? Pitkän hännän haut ovat […]

Hakukonenäkyvyys

29.3.2012

Miljoonan taalan markkinatietoa II: Onko Facebookista tutkimustyökaluksi?

Tammikuun alussa Toni kirjoitti mainion tekstin Miljoonan taalan markkinatietoa Facebookin tarjoamista mahdollisuuksista tehdä markkinointi- ja markkinantutkimusta. Tällä kertaa omassa kirjoituksessani en pureudu niinkään toiminnallisuuksiin ja teoriaan vaan esittelen käytännön esimerkin. Teemme konversio-optimointia ja hakukonemainontaa luontaistuotteiden parissa toimivalla Vitaelabille ja tällä kertaa työn alla oli asiakkaamme uusi laskeutumissivu. Miten pystymme käytännössä tutkimaan nopealla aikataululla eri kuvien toimivuutta kustannustehokkaasti? […]

Sosiaalinen media

28.2.2012

Onko Pinterest uusi Facebook?

Pinterest saa juoksemaan lähikauppaan iltakymmeneltä ostamaan suklaakakkureseptin aineksia. Se inspiroi ideoimaan kodinsisustuksen uusiksi lattiasta kattoon, löytämään uuden pukeutumistyylin ja suunnittelemaan auton ostamista. Pinterest saa myös lähimmäisesi hermostumaan, koska roikut netissä jatkuvasti koukuttuneena siihen. Pinterest on yksi tämän hetken kohutuimmista jutuista digimarkkinointimaailmassa. Alkuvuodesta palvelu ylitti 11 miljoonan kävijän rajapyykin ja on nopeasti kasvamassa yhdeksi suosituimmista sosiaalisista […]

Sosiaalinen media

18.1.2012

(not provided) -avainsana kävijäseurannassa

Useimpien sivustojen kävijäseurantaan on viime kuukausien aikana ilmestynyt kummallinen (not provided) -avainsana, jonka kautta sisääntulevan liikenteen osuus tuntuu vain kasvavan. Lokakuussa (not provided) -klikkejä saattoi olla vilkkaasti liikennöidyllä sivustolla satoja, marraskuussa jo tuhansia. Kasvu on jatkuvaa. Lokakuussa 2011 Google julkaisi päivityksen, jossa avainsanadataa ei julkaista mikäli käyttäjä on kirjautunut sisään Googlen palveluihin, joita ovat esimerkiksi […]

Hakukonenäkyvyys

10.11.2011

Kieliversiot ja domainstrategia

Edellisessä artikkelisarjan osassa Levitä linkkivoima tehokkaasti käsiteltiin sivuston linkkivoiman jakaantumista. Kun sivusto on pieni ja julkaistu vain yhdellä kielellä, on hakukoneoptimointi ja esimerkiksi informaatioarkkitehtuurin hahmotteleminen vielä kohtuullisen helppoa. Mutta entäpä jos sivustolla on useampi eri kieliversio tai yritys käyttää useampia verkko-osoitteita eli domaineja? Kieliversiot Sivuston erikieliset versiot aiheuttavat hakukoneoptimoinnin ja sivuston käytettävyyden kannalta välillä melkoisen […]

Hakukonenäkyvyys

3.11.2011

Hakukoneystävällinen julkaisujärjestelmä?

Onko julkaisujärjestelmäsi jo ”hakukoneoptimoitu” ja sivustollasi on hyvää sisältöä? :) Hakukoneet arvostavat hyvää sisältöä, mutta ”hakukoneystävällinen” julkaisujärjestelmäsi saattaa estää hakukoneiden pääsyn sisältöösi. Kilpailijoiden sivut löytyvät hakutulosten kärjestä, eikä omaa ”hakukoneoptimoitua” sivustoasi löydy mistään. :( Onko julkaisujärjestelmäsi oikeasti hakukoneystävällinen? Lue lisää ja tutustu hakurobotin arkipäivään. Näin se yrittää saada tolkkua hakukoneystävällisen julkaisujärjestelmäsi sisällöstä. Avaa isompi kuva […]

Hakukonenäkyvyys