Sampo Karpo 24.6.2020

Digimarkkinoinnin asiantuntijan rekrytointi #kohupaku-kampanjalla

Kohupaku kilpailijan parkkiruudussa paljasti, että toimistoskenen sisäisessä kilvoittelussa ei tapahdu mitään – ainakaan tarpeeksi. Kun yrittää muistella, mitä rekrypuolen markkinoinnissa on tapahtunut viimeisen kymmenen vuoden aikana, niin… No, ainakin vuonna 2012 on tehty palkittu ”Googlaa oma nimesi” -kampanja. Kampanjassa tarjolla oli räätälöityjä hakutuloksia kaikille sellaisille nimille, joita haluttiin taloon ja vähän muillekin. Tätä mekaniikkaa on […]

Uusimmat kirjoitukset

Selaa kirjoituksia aiheittain

26.6.2015

Tiedätkö miltä verkkosisältösi näyttää jaettaessa?

Laadukkaiden ja kiinnostavien sisältöjen tuottamiseen satsataan rahaa ja aikaa. Tuloksena onkin usein sekä kiinnostavaa että hyödyllistä sisältöä, tekstiä kuvaa ja videota, jota on ilo jakaa. Julkaistessa unohdetaan kuitenkin harmillisen usein miettiä ja määritellä, miten sisältöjä halutaan jaettavan. Mitä sisältöjen jakamisen hallinta käytännössä tarkoittaa? Esimerkki: Kerrot väkijoukolle tarinan ja kehotat ihmisiä kertomaan tarinaa edelleen. Et kuitenkaan […]

Sosiaalinen media

4.6.2015

Muutosta pukkaa – Googlen Panda-hakualgoritmi muuttuu taas

Google tekee suuria muutoksia hakualgoritmiinsä useita kertoja vuodessa. Tai pikemminkin muutokset koskevat hakualgoritmin eri osa-alueita. Kuten osa lukijoista tietääkin, eivät Googlen algoritmipäivitykset yleensä tarkoita että koko hakutapa muuttuu (mobiilihakupäivitystä ja Hummingbird -semantiikkapäivitystä lukuunottamatta). Googlen hakualgoritmi on rakennettu useista eri komponenteista, jolloin esimerkiksi Googlen Panda-päivitys tarkoittaa sitä, että pelkästään hakualgoritmin ”Panda” osio muuttuu. Ja Googlella näitä […]

Hakukoneoptimointi

1.6.2015

SMX West ja hakumarkkinointi 2015

Kaksi Tuloksen hakukonemarkkinoinnin asiantuntijaa vieraili keväällä SMX West 2015 -konferenssissa San Josessa, Kaliforniassa. Toimistolle tuliaisina saapui suuri määrä hakukoneoptimoinnin ja Google Adwords -mainonnan nippelitietoa, mutta ennen kaikkea ajatuksia suuremmista suuntaviivoista joihin hakukonemarkkinointi tulee kehittymään. Jokaisen hakukonebisnestä harjoittavan on hyvä tutustua seuraavaan kolmeen teemaan: automatisointi, mainonnan kallistuminen, sekä haun jatkuva kehittyminen. Algoritmit ja mainonnan kontrollin väheneminen […]

Digitaalinen markkinointi

1.6.2015

Tulos Summer School

Kesä on parasta aikaa päivittää omaa osaamistaan. Tulos Summer School on neljän päivän koulutuskokonaisuus: Päivä 1: Verkkosisällöntuotanto, 11.6.2015 Päivä 2: Verkkomainonta, 24.6.2015 Päivä 3: Asiakasymmärryksellä parempia tuloksia, 11.8.2015 Päivä 4: Sähköpostimarkkinointi, 18.8.2015 Voit poimia listalta yksittäisen koulutuspäivän tai osallistua – roimalla alennuksella – kaikkiin Summer Schoolin valmennuksiin. YouTube, AdWords, Facebook, hakukoneoptimointi, email marketing, konversio-optimointi, display-mainonta, analytiikka […]

Uutiset

25.5.2015

Best of AdWords -blogipostaukset

Mainonnan aloittaminenkin on yksinkertainen prosessi. Lisäät uuden kampanjan, mainosryhmän, muutaman avainsanan ja mainoksen ja voilà, mainoksesi alkaa näkymään Googlen hakutuloksissa. Google mainitsee, että avainsanasi vaatii vähintään 10 € hintatarjouksen näkyäkseen. Jos Google niin sanoo, niin se on kai totta. Google jopa suosittelee sinulle parhaimmat asetukset, jotka kuulostavat hyviltä. Kysymys on, ovatko ne sinulle parhaimmat – […]

Hakusanamainonta

18.5.2015

Rekrytoinnissamme asenne ratkaisee

Rekrytoinnista puhuttaessa esiin nousee usein kysymys iästä. Suomessa on paljon ikäsyrjintää ja tilastot kertovat, ettei yli viisikymppisillä ole hyviä näkymiä työllistyä tai päästä uusiin tehtäviin. Tämä on kansantaloudellisestikin surullinen yhtälö, kun työuria pitäisi pidentää ja eläkeikää nostaa. Meillä Tulos Helsingissä ikä ei ole valintakriteeri. Digiala on perinteisesti nähty nuorten alana, mutta ikä ei mielestäni kerro […]

Hakusanamainonta

12.5.2015

Vinkkejä kivijalalle – Lisää asiakkaita verkosta, ilmaiseksi!

Minulla oli kunnia osallistua ClickZ Live New York -seminaariin juuri ennen pääsiäistä. Haluan jakaa saamiani oppeja, sillä toinen toistaan innostavammat puhujat jakoivat mittaamattoman arvokasta tietoa. Sain muun muassa vinkkejä, joilla voi helposti ja nopeasti nostaa kivijalkamyymälän asiakasmääriä hakukoneoptimoinnin avulla. En millään voi jakaa kaikkea seminaarissa kuulemaani tärkeää yhdessä kirjoituksessa, joten päätin tällä kertaa tarjota jotain […]

Hakukoneoptimointi

Toni Voutilainen 8.5.2015

Rikastutatko Googlea vai omaa yritystäsi? Auditointi paljastaa hukkainvestoinnin

Google tulee tänä vuonna tahkoamaan mainospalveluillaan kassaansa yli 60 miljardia. Onhan hakujätti toki miljardinsa ansainnut luomalla yhden historian tehokkaimmista myyntikanavista. Onko kuitenkin mahdollista, että osa tästä hurjasta summasta on täysin hukkaan investoitua rahaa? Todistettavasti on. Vaikka hukkainvestoinnin osuus olisi vain prosentin luokkaa, puhutaan jo kuudesta sadasta miljoonasta. Google-mainonnan jokseenkin petollinen puoli on siinä, että kuka tahansa voi luoda jonkinlaisen […]

Hakusanamainonta

17.4.2015

Yritysjohtaja: tiedätkö, paljonko yrityksesi menettää bisnestä joka päivä?

Kohtaan niin pieniä kuin suuria yrityksiä monilta eri toimialoilta. Kasvutavoitteet ovat monesti aivan turhan vaatimattomia. Haasteena on lisäksi se, ettei yrityksen tavoitteita ole osattu purkaa riittävän konkreettiselle tasolle, mikä aidosti ohjaisi yrityksessä tapahtuvaa toimintaa kasvun suuntaan. Pelkkä kasvuprosentin asettaminen ei riitä. Tavoittele kasvua todellisten laskelmien pohjalta Yritysjohtajan täytyy ymmärtää, miten kasvu voidaan saavuttaa. Mitä se […]

Verkkopalvelun kehittäminen

14.4.2015

Viides kerta toden sanoo – rekrytoimme intohimolla

Muun muassa näiden syiden vuoksi rekrytointiprosessimme on pitkä: tapaamme sinut vähintään neljä kertaa, yleensä viisi – kuusi kertaa. Prosessi toimii, sillä olemme onnistuneet rekrytoimaan ihan mahtavia osaajia ja ihmisiä. Onko neljä – kuusi tapaamista paljon vai vähän? Meidän mielestämme se on vähän, kun olemme tosissamme. Rekrytointiprosessin aikana tapaat tulevan esimiehesi, kollegoita, tiimiläisiä, toimitusjohtajan sekä valloittavan […]

Tulos työpaikkana