Sampo Karpo 24.6.2020

Digimarkkinoinnin asiantuntijan rekrytointi #kohupaku-kampanjalla

Kohupaku kilpailijan parkkiruudussa paljasti, että toimistoskenen sisäisessä kilvoittelussa ei tapahdu mitään – ainakaan tarpeeksi. Kun yrittää muistella, mitä rekrypuolen markkinoinnissa on tapahtunut viimeisen kymmenen vuoden aikana, niin… No, ainakin vuonna 2012 on tehty palkittu ”Googlaa oma nimesi” -kampanja. Kampanjassa tarjolla oli räätälöityjä hakutuloksia kaikille sellaisille nimille, joita haluttiin taloon ja vähän muillekin. Tätä mekaniikkaa on […]

Uusimmat kirjoitukset

Selaa kirjoituksia aiheittain

Lasse Larvanko 23.3.2020

Koronakriisin seurauksena syntyy uusi ruokakuljetuspalvelu

Helsinki, 23.3.2020 – Pandemian leviämistä ehkäisevien toimenpiteiden seurauksena monen toimialan ja tuhansien yrittäjien kassavirta on ehtynyt hetkessä lähes olemattomiin. Taloudellisten vahinkojen minimointi vaatii yhteistyötä, joka ylittää perinteiset reviirit. Neljän eri toimialan yhteistyönä on syntynyt lyhyessä ajassa uusi ruokakuljetuspalvelu, jolla helpotetaan monen eristyksiin joutuneen kansalaisen selviytymistä. Taksipalvelu Menevä, kevytyrittäjäpalvelu Ukko.fi ja digitoimisto Tulos Helsinki sekä K-Citymarket […]

Lehdistötiedote

Heini Lindfors 18.3.2020

Koronavirus ja hakukoneet – Mitä suomalaiset googlettavat koronasta?

Koronavirusten hakutrendi Koronaviruksen hakutrendi on saavuttanut korkeimman huppunsa illalla torstaina 12.3. Tämä lienee seurausta aiemmin samana päivänä ilmoitetuista hallituksen linjauksista, joilla koronaa pyritään hillitsemään. Myös taantumaan liittyvissä hauissa nähtiin saman päivän iltana selvä piikki – tai itse asiassa kaksikin: klo 20 ja jälleen klo 22, siis iltaysin uutisten molemmin puolin. Matkailua koskeva hakutrendi on noussut huippupisteeseensä nopeammin, […]

Hakukoneoptimointi

Joonas Imeläinen 17.3.2020

Ohjeet #lietsontaan koronaviruksen aikaisessa maailmassa

1. Älä panikoi, älä passivoidu Tämä lienee kaikista tärkein ohje, jonka tässä vaiheessa voi antaa. Älä missään nimessä jää tuleen makaamaan ja passivoidu. Ihmiset viettävät juuri nyt medioiden parissa enemmän aikaa kuin koskaan. Käytä se hyväksi. Jos sinulla on valmiit markkinointisuunnitelmat, älä hylkää niitä, vaan päivitä ne uuteen maailmaan sopivaksi. Jos sinulla ei ole suunnitelmia […]

Digitaalinen markkinointi

Heini Lindfors 22.10.2019

Näin käytät ROASia väärin

Mikä on ROAS? ROAS (Return On Ad Spend eli suomalaisittain mainontakulujen tuotto) viittaa tietyllä mainosbudjetilla saavutettuihin myyntituloksiin. Se kertoo, kuinka monen euron edestä saat myyntiä euron mainosbudjetilla. ROAS voidaan ilmaista joko kokonaislukuna tai prosenttilukuna (4,5 vs. 450 %). ROASin laskukaava on seuraava: ROAS = mainonnan aikaansaama liikevaihto / mainoskulut. Jos 10 euron mainosbudjetilla saadaan aikaan […]

Digitaalinen markkinointi

Kati Kiiskinen 7.10.2019

LinkedIn työnhaussa: Näin headhuntteri löytää sinut

Mitä headhunting sitten on ja millainen kuva työntekijän tulisi antaa itsestään LinkedInissä? Rekrytoinnin ammattilainen Oona Silén (Tuloksen Chief Happiness Officer) kertoo, mitä headhunting tarkoittaa, missä pitää näkyä ja millainen LinkedIn-profiili kiinnittää oikealla tavalla huomion. Mitä on headhunting? Oona kuvaa headhuntingin lyhyesti olevan suorahakua, jossa tehtävään haetaan tietyllä profiililla ja tietyllä osaamisella varustettua henkilöä: ”Headhuntingin käynnistää […]

Sosiaalinen media

Heini Lindfors 27.9.2019

Ketterää markkinointia Datalla ja Rakkaudella

Olen aina kertonut, että Moi on tehty Datalla ja Rakkaudella. Tämä teema kertoo meidän koko toimintatavasta. Moi on virtuaalioperaattori, joka tuli kaupallisesti markkinoille toukokuussa 2016. Matkapuhelinoperaattorimarkkina on hyvin saturoitunut, ja markkinan jakaa käytännössä kolme suurta ja vahvaa toimijaa. Siksi oli erityisen mielenkiintoista alkaa rakentamaan uutta operaattoria – käytännössä markkinoinnin keinoin. Kun me puhumme rakkaudesta ja […]

Digitaalinen markkinointi

Sofie Segercrantz 17.6.2019

Google Shopping – Nyt Suomessa!

Google Shopping juontaa juurensa Googlen vuonna 2002 julkaistuun hintavertailupalveluun Froogleen. Nykyisellä nimellä ja toimintalogiikalla toimiva Google Shopping julkaistiin Yhdysvalloissa vuonna 2012. Ruotsiin, Norjaan ja Tanskaan Google Shopping -mainokset rantautuivat vuoden 2013 lopussa, ja siitä asti Suomessa on odotettu milloin mainosmuoto on myös meidän käytettävissämme. Pitkä odotus on vihdoinkin palkittu, sillä mainosmuoto on nyt saatavilla myös […]

Hakusanamainonta

Nicolas Fogelholm 14.6.2019

Verkkokaupan ketterä markkinatutkimus & kansainvälistyminen

Edellä mainitun soittoäänikaupan lanseerausta ei edeltänyt suunnittelu tai markkinatutkimuksen tekeminen. Tuskin silloin edes tiesin, mitä markkinatutkimus konkreettisesti tarkoittaa. Minähän olin opiskellut Suomen historiaa ja taidehistoriaa. Olin myös sitä mieltä, että kaikki tutkiminen, selvittäminen tai suunnittelu oli aivan turhaa, kun ajan voi käyttää suoraan kasvun ja myynnin tekemiseen. Ajattelin, että vain tekemällä oppii oikeasti, mikä toimii […]

Verkkokauppa

23.5.2019

Why is programmatic advertising key for product success?

In order for the product or service to be even considered, it has to be on one’s mind and ’If you want to make a big impression on another person, you cannot worm your way into their mind and then slowly build up a favorable opinion over a period of time. You have to blast […]

Yleinen

Toni Voutilainen 16.5.2019

Why should businesses care about Quora – 7 questions answered

Toni: For those of our readers that don’t know much about Quora, how would you describe the platform (and its mission, long-term goals) shortly? JD: Quora is a knowledge sharing platform. And the way that we organize and share knowledge is through questions and answers. It’s one of the largest online communities for questions and […]

Yleinen