Sami Hiirsalmi 22.9.2021

Heineken Twitter Case Study

Mitä tehdä, kun brändin tavoitteena on kansainvälisen sponsoroinnin hyödyntäminen Suomen markkinalla? Toteutimme Heinekenille laajan monikanavaisen markkinointikampanjan viime kesän jalkapallon EM-kisoissa. Yhtenä kanavana toimi Twitter, josta tehtiin onnistuneen kampanjan jälkeen case study. Lataa Case Study alta: Onnistuneen Twitter-kampanjan salaisuus Twitter mahdollisti sen kohdentamisen sekä mainosformaattien avulla innostavan kampanjakokonaisuuden, jonka tavoitteena oli yhdistää jalkapallofanit odotetun tapahtuman ympärille. […]

Uusimmat kirjoitukset

Selaa kirjoituksia aiheittain

Taru Kauppila 18.2.2021

Facebook-mainonta ja Applen iOS 14 -päivitys

Apple ilmoitti jo kesäkuussa 2020 uusista evästekäytännöistään, jotka astuivat voimaan uuden iOS 14 -päivityksen yhteydessä alkuvuodesta 2021. Kyseessä on siis Applen päivitys, jonka avulla rajataan evästeiden eli käyttäjätietojen keräystä. Sovellusten, mukaan lukien Facebookin, tulee pyytää lupaa käyttäjätietojen keräykseen kolmannen osapuolen sovelluksissa ja nettisivuilla. Muutoksen tullessa voimaan myös Facebook joutui tekemään muutoksia omiin käytäntöihinsä. Nyt viimeistään […]

Sosiaalinen media

Kaisa Aarnio 8.2.2021

TikTok-markkinointi – Mitä se on ja kenelle se sopii?

TikTokilla on maine kanavana, jossa sisältö koostuu lähinnä nuorten tanssivideoista. Vaikka TikTokin käyttäjäkunta on nuorehkoa ja tanssivideot ovat suosittua sisältöä, on se paljon mainettaan monipuolisempi kanava. TikTok ei ole vain nuorten alusta, ja erityisesti TikTokin orgaanisilla sisällöillä on mahdollista saada kiinni aikuisikään ehtineitä käyttäjiä.  Millaisille brändeille TikTok sopii? TikTok on otollinen markkinointialusta erityisesti kuluttajabrändeille, jotka […]

Sosiaalinen media

Kaisa Aarnio 15.12.2020

Somemarkkinoinnin tulokkaat: TikTok, Instagram Reels, Jodel ja Snapchat

Moni markkinoija tuntee jo hyvin muun muassa Facebookin, Instagramin ja LinkedInin mahdollisuudet ja mainostaa näissä kanavissa ahkerasti. Mutta mitä tuoreemmat sosiaalisen median alustat voivat tarjota markkinoijalle? Millaisia markkinoinnin työvälineitä löytyy TikTokista, Jodelista tai Snapchatista? Entä millaisia mahdollisuuksia Instagramin uusi Reels-toiminto voi tarjota markkinoijalle? Koska verrattain harva mainostaja on Suomessa herännyt näiden markkinointikanavien käyttöön, voi niillä […]

Sosiaalinen media

Timo Ronkainen 24.11.2020

MK EVENT: LOREM IPSUM – lisää vaikuttava sisältö tähän

Tulos oli mahdollistamassa viime viikolla MarkkinointiKollektiivin LOREM IPSUM – lisää vaikuttava sisältö tähän -tapahtumaa. Teemana oli, kuinka hyvillä sisällöillä rakennetaan brändiä ja kasvatetaan liiketoimintaa. Tapahtumassa olivat lisäksemme puhumassa Mira Suurnäkki Four Reasonsilta, Max Söderholm Leadfamlyltä ja Marko Multisilta Maikkarilta. Omassa puheenvuorosossamme perehdyimme datalla johdetuun brändilliseen sisältömarkkinoinntiin, jota olemme olleet tekemässä Hartwallille. Miten rakennetaan sisältöjen avulla […]

Yleinen

Tiina Rouhiainen 23.11.2020

YouTube for Action – Miten toteuttaa myyntiin tähtäävää mainontaa YouTubessa?

YouTube useimmiten mielletään lähinnä ylätason brändäämiseen sopivaksi kanavaksi, mutta se voi olla toimiva mainoskanava ostopolun jokaisessa vaiheessa. Google on viime aikoina työstänyt kampanjamuotoja, joiden kautta on mahdollista saada potentiaaliset asiakkaat tekemään toivottu tavoite verkkosivuilla, kuten osto tai yhteydenottolomakkeen täyttö. Tähän viittaa myös uuden kampanjamuodon nimi: TrueView for Action tai kattotasolla YouTube for Action. Olin kuullut […]

Digitaalinen markkinointi

Heini Lindfors 29.10.2020

Sisältöjen hakukoneoptimointi – Näin se tehdään!

Sisällöt ovat tärkeä osa digimarkkinointia, ja niiden merkitys korostuu edelleen. Se, että sisältöjä on, ei kuitenkaan riitä – on myös varmistettava, että oikeat kohderyhmät löytävät sisältöjen ääreen. Orgaaninen näkyvyys Googlessa ja muissa hakukoneissa on yksi tärkeimmistä asioista, jotka sisältöjen tekemisessä kannattaa ottaa huomioon. Miten siis tehdä hakukoneystävällistä sisältöä? Miten varmistaa omien tekstien hakukonelöydettävyys? Tästä tekstistä […]

Hakukonenäkyvyys

Niko Karppinen 27.10.2020

Evästeiden hallinta, miksi ihmeessä?

Yhä useammat sivustot ovat asentaneet evästeilmoituksen, jossa kysytään lupaa evästeiden käyttöön (engl. cookie consent management) – vaihtelevalla menestyksellä. Evästeiden hallintaan liittyy näkemyksiä melkein yhtä monta kuin tulkitsijaakin, ja käytännöt eri maiden välillä vaihtelevat. Mitä evästeet ovat ja miten evästeasennus kuuluisi tehdä? En ole juristi, mutta kerronpa nyt kuitenkin. Mitkä ihmeen evästeet? Eväste, keksi tai cookie on […]

Analytiikka

Robin Österholm 20.10.2020

Google Analytics uudistuu

Google Analytics (GA) on ilmainen ja ylivoimaisesti käytetyin verkkosivujen kävijäseurantaan tarkoitettu analytiikkaohjelmisto. GA täytti lokakuussa 15 vuotta ja sai syntymäpäivälahjaksi täysin uudet kujeet.  Uusi Google Analytics 4 (GA4) on merkittävä päivitys. Oikeastaan se on täysin uusi web-analytiikkaohjelmisto, jossa koko perusta, eli kävijäseurantaan käytetty mittaustapa ja tallennusmuoto (datamalli), on mietitty uusiksi. GA4 on uusi työkalu myös siinä […]

Analytiikka

Timo Ronkainen 13.10.2020

Uusia maksetun mainonnan osaajia Tulokselle

Syksy toi Tulokselle kaksi kokenutta digimarkkinoinnin osaajaa, kun Taru Kauppila ja Samuli Leinonen aloittivat viikko sitten osana tiimiämme. Taru työskentelee Tuloksella Social Media Consultantina ja Samuli Senior Paid Seach Consultantina. Taru on digitoimistojen kasvatti, jolla on yli neljän vuoden kokemus markkinoinnin suunnittelusta ja toteutuksesta eri sosiaalisen median alustoilla. Monipuolisen taustan ansiosta langat pysyvät Tarun käsissä myös […]

Tulos työpaikkana

Timo Ronkainen 14.9.2020

Yritysmaratonviesti paikkaa lasten heikentyneitä liikuntamahdollisuuksia

Suomen Olympiakomitea järjestää vuosittain Yritysmaratonviesti-juoksutapahtuman, jolla kerätään varoja Lasten Liike -iltapäiväkerhoille. Tänä vuonna Yritysmaratonviesti oli tarkoitus juosta Töölönlahdella perjantaina 18.9.2020. Koronatilanteen takia Yritysmaratonviestiä vietetään tänä vuonna etätapahtumana, joten myös me Tuloksella osallistumme Yritysmaratonviestiin yrityskumppanina etänä. Koronakriisi on heikentänyt lasten liikuntamahdollisuuksia entisestään. Siksi tukea tarvitaan enemmän kuin koskaan ennen. Etä-Yritysmaratonviestissä tärkeintä on aate, jossa liikutaan hyvän […]

Yleinen