Sami Hiirsalmi 11.5.2021

Miten mitata brändimarkkinointia Facebookissa?

Hartwallin olutbrändille, Lahden Erikoiselle, toteutettiin strateginen tutkimus Facebook- ja Instagram-mainonnassa. Hypoteesi oli, että oluen nesteen näyttäminen mainosmateriaalissa tuo lisäarvoa verrattuna perinteisen tölkin näyttämiseen.  Brändimarkkinoinnin mittauksen keinot Kaikki lähti selkeästä hypoteesistä, joka pyrittiin jalkauttamaan digitaalisen markkinoinnin kontekstiin. Parhaaksi tavaksi muodostui Facebookin tarjoama Brand Lift Study, josta hyödynnettiin Multi-Cell-versiota. Multi-Cell-versio loi monien varianttien samanaikaisen testausmahdollisuutensa ansiosta selkeän […]

Uusimmat kirjoitukset

Selaa kirjoituksia aiheittain

Heini Lindfors 29.10.2020

Sisältöjen hakukoneoptimointi – Näin se tehdään!

Sisällöt ovat tärkeä osa digimarkkinointia, ja niiden merkitys korostuu edelleen. Se, että sisältöjä on, ei kuitenkaan riitä – on myös varmistettava, että oikeat kohderyhmät löytävät sisältöjen ääreen. Orgaaninen näkyvyys Googlessa ja muissa hakukoneissa on yksi tärkeimmistä asioista, jotka sisältöjen tekemisessä kannattaa ottaa huomioon. Miten siis tehdä hakukoneystävällistä sisältöä? Miten varmistaa omien tekstien hakukonelöydettävyys? Tästä tekstistä […]

Hakukonenäkyvyys

Niko Karppinen 27.10.2020

Evästeiden hallinta, miksi ihmeessä?

Yhä useammat sivustot ovat asentaneet evästeilmoituksen, jossa kysytään lupaa evästeiden käyttöön (engl. cookie consent management) – vaihtelevalla menestyksellä. Evästeiden hallintaan liittyy näkemyksiä melkein yhtä monta kuin tulkitsijaakin, ja käytännöt eri maiden välillä vaihtelevat. Mitä evästeet ovat ja miten evästeasennus kuuluisi tehdä? En ole juristi, mutta kerronpa nyt kuitenkin. Mitkä ihmeen evästeet? Eväste, keksi tai cookie on […]

Analytiikka

Robin Österholm 20.10.2020

Google Analytics uudistuu

Google Analytics (GA) on ilmainen ja ylivoimaisesti käytetyin verkkosivujen kävijäseurantaan tarkoitettu analytiikkaohjelmisto. GA täytti lokakuussa 15 vuotta ja sai syntymäpäivälahjaksi täysin uudet kujeet.  Uusi Google Analytics 4 (GA4) on merkittävä päivitys. Oikeastaan se on täysin uusi web-analytiikkaohjelmisto, jossa koko perusta, eli kävijäseurantaan käytetty mittaustapa ja tallennusmuoto (datamalli), on mietitty uusiksi. GA4 on uusi työkalu myös siinä […]

Analytiikka

Timo Ronkainen 13.10.2020

Uusia maksetun mainonnan osaajia Tulokselle

Syksy toi Tulokselle kaksi kokenutta digimarkkinoinnin osaajaa, kun Taru Kauppila ja Samuli Leinonen aloittivat viikko sitten osana tiimiämme. Taru työskentelee Tuloksella Social Media Consultantina ja Samuli Senior Paid Seach Consultantina. Taru on digitoimistojen kasvatti, jolla on yli neljän vuoden kokemus markkinoinnin suunnittelusta ja toteutuksesta eri sosiaalisen median alustoilla. Monipuolisen taustan ansiosta langat pysyvät Tarun käsissä myös […]

Tulos työpaikkana

Timo Ronkainen 14.9.2020

Yritysmaratonviesti paikkaa lasten heikentyneitä liikuntamahdollisuuksia

Suomen Olympiakomitea järjestää vuosittain Yritysmaratonviesti-juoksutapahtuman, jolla kerätään varoja Lasten Liike -iltapäiväkerhoille. Tänä vuonna Yritysmaratonviesti oli tarkoitus juosta Töölönlahdella perjantaina 18.9.2020. Koronatilanteen takia Yritysmaratonviestiä vietetään tänä vuonna etätapahtumana, joten myös me Tuloksella osallistumme Yritysmaratonviestiin yrityskumppanina etänä. Koronakriisi on heikentänyt lasten liikuntamahdollisuuksia entisestään. Siksi tukea tarvitaan enemmän kuin koskaan ennen. Etä-Yritysmaratonviestissä tärkeintä on aate, jossa liikutaan hyvän […]

Yleinen

Janita Takala 4.9.2020

LinkedInin uudet ominaisuudet vuonna 2020 – Keskustelevampia mainoksia ja virtuaalitapahtumia

Vuosi 2020 on ollut ympäröivän maailmamme lisäksi mielenkiintoinen myös sosiaalisessa mediassa. Uudempi sosiaalisen median kanavatulokas TikTok on ottanut tehokkaasti suurempaa aluevaltausta, sosiaalisen median kanavissa vietetty aika on kasvanut ja alustoissa on tapahtunut uudistuksia pitkin vuotta. Myös maailman suurin ammattilaisten verkosto LinkedIn on ottanut askeleita eteenpäin ja tehnyt tähän mennessä jo useita lanseerauksia. Avasimme näitä uudistuksia […]

Sosiaalinen media

Timo Ronkainen 25.8.2020

Lisää vahvistuksia Tuloksen tiimiin syksyllä 2020

Ei tarvitse olla Nostradamus ennustaakseen, että vauhtia ja virtuaalikokouksia riittää loppuvuodelle 2020. Syyskausi tuo myös mukanaan muutoksia Tuloksen pelaavaan kokoonpanoon. Saimme lomien jälkeen kaivattuja vahvistuksia, kun Maria Lantermino palasi äitiyslomalta ja Eetu Bergman liittyi tiimiin. Marialla on vahva kokemus asiakaskokemuksen kehittämisestä ja johtamisesta. Hän tuo tiimiin myös lisää kohderyhmäymmärrystä ja tutkimusosaamista. Maria on syventänyt hiljattain […]

Tulos työpaikkana

Kati Kiiskinen 13.8.2020

Tekeekö orgaanisella somenäkyvyydellä mitään?

Nike ei ole julkaissut ainuttakaan julkaisua Facebookissa sitten vuoden 2018. Pitäisikö kaikkien muidenkin olla kuin Nike, ja tekeekö orgaanisella näkyvyydellä oikeasti enää mitään?

Sosiaalinen media

Marika Muchanga 16.7.2020

Millaista on aloittaa uudessa työssä etänä?

Kaipuu takaisin Tulokselle oli kytenyt jo jonkin aikaa, ja nähtyäni #kohupakun, ajattelin että tämä on selkeä merkki, että nyt on aika palata takaisin

Tulos työpaikkana

Sampo Karpo 24.6.2020

Digimarkkinoinnin asiantuntijan rekrytointi #kohupaku-kampanjalla

Kohupaku kilpailijan parkkiruudussa paljasti, että toimistoskenen sisäisessä kilvoittelussa ei tapahdu mitään – ainakaan tarpeeksi. Kun yrittää muistella, mitä rekrypuolen markkinoinnissa on tapahtunut viimeisen kymmenen vuoden aikana, niin… No, ainakin vuonna 2012 on tehty palkittu ”Googlaa oma nimesi” -kampanja. Kampanjassa tarjolla oli räätälöityjä hakutuloksia kaikille sellaisille nimille, joita haluttiin taloon ja vähän muillekin. Tätä mekaniikkaa on […]

Yleinen