Janni Backman 24.1.2023

Somemarkkinointi alkuvuonna – nappaa vinkit uusasiakashankintaan 

Loppuvuosi on yleensä yhtä mainonnan ilotulitusta: on Singles Day, Black Friday ja Cyber Monday, unohtamatta tietenkään perinteisiä joulu-, välipäivä- ja sesonkialennuksia tai joululahjamainontaa. Näihin yleensä satsataan sekä suunnittelun, toteutuksen että budjetin puolesta ja markkinointiin käytetään suhteessa muuhun vuoteen huomattavasti enemmän rahaa vuoden kovimpien myyntien toivossa. Kun vuosi vaihtuu ja loppuvuoden hässäkkä hiljenee, kilpailu mainospaikoista vähenee […]

Uusimmat kirjoitukset

Selaa kirjoituksia aiheittain

Sanna Pänkäläinen 27.4.2022

Mitä on tuloksellinen vaikuttajamarkkinointi?

Vaikuttajamarkkinointi on tämän päivän markkinointikentän yksi ajankohtaisimmista teemoista ja yritykset valjastavat vaikuttajia enenevissä määrin osaksi yrityksen markkinointitoimia – olihan vaikuttajamarkkinointiin globaalisti käytetyt mediainvestoinnit vuonna 2021 jo 14 miljardin luokkaa. Tuloksellinen vaikuttajamarkkinointi vaatii näkemystä markkinoinnin kokonaisuudesta Tuloksellinen vaikuttajamarkkinointi ei kuitenkaan synny sattumalta, ja yhtenä ensimmäisen asiana on tärkeää ymmärtää digitaalisen markkinoinnin funneliajattelu ja miten vaikuttajamarkkinointi kytkeytyy […]

Digitaalinen markkinointi

Nora Peltonen 21.3.2022

Tulos Helsinki on loistava työpaikka eli Great Place to Work 2021

Tulos Helsinki on saanut Great Place to Work -tunnustuksen useina vuosina. Tänäkin vuonna olemme iloisia, että työntekijämme arvostavat työyhteisöämme näin paljon monien muutoksien keskellä. Great Place to Work® -sertifikaatin myöntää kansainvälinen tutkimusorganisaatio yrityksessä tehdyn henkilöstökyselyn pohjalta. Kyselyssä olevat kysymykset tulevat organisaatiolta, joten tulokset ovat vertailukelpoisia muiden yritysten tekemien vastaavien henkilöstökyselyjen kanssa. Matalahierarkkinen, asiantunteva ja välittävä […]

Tulos työpaikkana

28.2.2022

Heikentyivätkö Facebook-mainonnan tulokset 2021? Ota ainakin nämä 3 asiaa huomioon vuonna 2022.

Vuonna 2021 tapahtui muutamia muutoksia, jotka ovat vaikuttaneet Facebook- ja Instagram-mainontaan, ja etenkin kun alustan sisäisiä tuloksia verrataan aiempiin vuosiin, voivat tulokset näyttää heikommilta.  Merkittävin muutos oli Applen keväällä 2021 voimaan astunut iOS 14 -järjestelmäpäivitys, joka toi mukanaan tiukkoja tietosuojavaatimuksia sovelluksille ja antoi Applen käyttäjille mahdollisuuden kieltää sovellusten seuranta. Jotta Meta täyttäisi nämä vaatimukset, tuli […]

Sosiaalinen media

Sami Hiirsalmi 27.1.2022

Hartwallin Lahden Erikois ainoana suomalaisena brändinä Metan Showreelillä!

Tulos on ollut kehittämässä Hartwallin markkinointia vuodesta 2018 asti. Yhteistyön keskiössä on datajohdettu markkinointi, jossa testaaminen ja mittaaminen ovat avainasemassa. Jouluna 2020 asiakkaallemme Lahden Erikoiselle toteutettu Multi-Cell Brand Lift Study (ks. aiempi blogikirjoitus casesta) ylsi ainoana suomalaisena brändinä Metan viime vuoden Showreelille, johon on koottu Metan mainosalustalla tehdyt onnistuneimmat mittaamisen caset. Multi-Cell-tutkimus loi monien varianttien […]

Sosiaalinen media

Toni Voutilainen 22.9.2021

Kasvua palveluna strategiselta kumppanilta – Tulos vastaa kysyntään

Bisneksessä ei voi odottaa samoja tuloksia tekemällä vuodesta toiseen samoja asioita samalla kun maailma ympärillä muuttuu. Tuloksella on hyvä maine ja paljon vahvoja näyttöjä jo vuosien ajalta. Meillä kuitenkin tehdään niska hiessä hommia, ei vain siksi, että oltaisiin yhtä hyviä kuin ennenkin, vaan että voidaan jatkossakin olla suunnannäyttäjänä alalla ja nostamassa sen profiilia. Tätä varten […]

Yleinen

Sami Hiirsalmi 22.9.2021

Heineken Twitter Case Study

Mitä tehdä, kun brändin tavoitteena on kansainvälisen sponsoroinnin hyödyntäminen Suomen markkinalla? Toteutimme Heinekenille laajan monikanavaisen markkinointikampanjan viime kesän jalkapallon EM-kisoissa. Yhtenä kanavana toimi Twitter, josta tehtiin onnistuneen kampanjan jälkeen case study. Lataa Case Study alta: Onnistuneen Twitter-kampanjan salaisuus Twitter mahdollisti sen kohdentamisen sekä mainosformaattien avulla innostavan kampanjakokonaisuuden, jonka tavoitteena oli yhdistää jalkapallofanit odotetun tapahtuman ympärille. […]

Sosiaalinen media

Maria Lantermino 29.6.2021

Digitaalinen asiakaspolku markkinoinnin kehittämisen työkaluna

Asiakkaan odotukset verkossa ovat korkeat. Kivijalkakaupassa asiakas hyväksyy kohtuullisenkin asiakaskokemuksen, koska hän on usein liikkeellä erilaisilla odotuksilla kuin verkossa. Asiakas hyväksyy tuotteiden etsimiseen käytetyn ajan ja mahdollisen jonotuksen kassalla. Verkossa asiakaspolku ja asiakkaan odotukset ovat toisenlaiset ja kärsivällisyys eri tasolla: hän ei halua käyttää liikaa aikaa etsimiseen, jonottamiseen tai odottamiseen.  Kilpailu asiakkaista on verkossa kiivasta, […]

Asiakaskokemus

Sami Hiirsalmi 17.6.2021

Yksi menestyneimmistä Twitter Takeovereista Suomessa!

Mikä on Twitter Takeover? Twitter Takeover antaa mainostajalle eksklusiivisen oikeuden Twitterin syötteeseen sekä Trendiin eli osioon, jossa näkee Twitterin suosituimmat aiheet. Valitut mainokset näkyvät Takeover-päivän aikana ensimmäisillä mainospaikoilla syötteessä. Trend-osiossa saa omistajuuden haluamastaan hashtagista. Heinekenin häikäisevä Twitter Takeover Asiakkaamme Heineken on yksi jalkapallon EURO 2020 -kisojen pääyhteistyökumppaneista. Tulos tällä hetkellä toteuttaa Suomen markkinalle suunniteltua monikanavaista […]

Sosiaalinen media

Janne Tuominen 14.6.2021

Mitä on ohjelmallinen ostaminen ja miten se toimii?

Ohjelmallinen ostaminen (englanniksi Programmatic Buying tai Programmatic Advertising) on digitaalisen mainostilan ostamista ja myymistä automatisoidusti. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että bannereita, natiivimainoksia ja videonäyttöjä ei enää osteta mediamyyjien välityksellä, vaan kaikki mainostilan osto käydään erilaisten markkinapaikkojen (esimerkiksi Adform) kautta. Ohjelmallinen ostaminen on tuonut monenlaisia hyötyjä mainostajille, ja tehnyt display-mainonnasta tehokasta ja toimivaa. Ohjelmallisen ostamisen avulla […]

Maksettu media

Juuso Kataja 18.5.2021

Avainsanojen kannibalisaatio ja tuplasisältö

Sisällöntuotannossa on muutamia sudenkuoppia, joihin kokeneetkin kirjoittajat helposti sortuvat. Yleinen virhe on esimerkiksi keskenään samoista hakukonesijoituksista kilpailevien sisältöjen luominen, kuten täsmälleen samojen avainsanojen korostaminen useissa eri teksteissä. Tässä kirjoituksessa käyn läpi, mitä avainsanojen kannibalisaatio sekä tuplasisältö tarkoittavat, sekä miten niitä kannattaa lähestyä optimaalisten hakukonesijoitusten kannalta. Kirjoituksessa kuvatut ongelmat ovat hyvin tyypillisiä lähes kaikille sivustoille, ja […]

Hakukonenäkyvyys