Timo Ronkainen 14.9.2020

Yritysmaratonviesti paikkaa lasten heikentyneitä liikuntamahdollisuuksia

Suomen Olympiakomitea järjestää vuosittain Yritysmaratonviesti-juoksutapahtuman, jolla kerätään varoja Lasten Liike -iltapäiväkerhoille. Tänä vuonna Yritysmaratonviesti oli tarkoitus juosta Töölönlahdella perjantaina 18.9.2020. Koronatilanteen takia Yritysmaratonviestiä vietetään tänä vuonna etätapahtumana, joten myös me Tuloksella osallistumme Yritysmaratonviestiin yrityskumppanina etänä. Koronakriisi on heikentänyt lasten liikuntamahdollisuuksia entisestään. Siksi tukea tarvitaan enemmän kuin koskaan ennen. Etä-Yritysmaratonviestissä tärkeintä on aate, jossa liikutaan hyvän […]

Uusimmat kirjoitukset

Selaa kirjoituksia aiheittain

Niko Karppinen 14.5.2020

Kohdentaminen kolmannen osapuolen evästeiden jälkeen

Googlen päätös estää kolmannen osapuolen evästeet Chrome-selaimessa on aiheuttanut huolta ja murhetta mainostajien keskuudessa.

Digitaalinen markkinointi

Lasse Larvanko 8.5.2020

Yksi suurimmista on poissa: Rolf Henriksson 1954–2020

Rolfin kiinnostus mainontaan oli niin kova, että hän tunnusti usein heräävänsä aamuyöllä ja aloittavansa optimoinnin odotellen muun perheen heräämistä. Seuraavana vuorossa oli perheelle kokkaus ja toimistolle lähtö. Pikkujoulujen paluumatkalla Rolf tunnusti, että tekisi tätä työtä vaikka ilmaiseksi. Rolfin sydän oli täyttä kultaa. Hän oli aina valmis tukemaan kollegojaan. Hän auttoi muita oppimaan uutta ja piti […]

Yleinen

Sampo Karpo 4.5.2020

”Vastuullisuus on tosi paska case, koska siinä kukaan ei voi olla täydellinen”

Me Tuloksella emme ihan vielä ole kaikkien alojen erikoisasiantuntijoita – siksi haemme verkon datan tueksi asiantuntijanäkemystä: ymmärtääksemme syy-seurausketjuja paremmin markkinoijan kannalta. Kysyimme vastuullisuuvaikuttaja Outi Pyyltä, miksi markkinoijat eivät hanakammin vastaa kysyntään, kun kuluttajat etsivät vastuullisia toimijoita, jolle rahansa kantaa. Vastuullisuus on sekä ekologinen että eettinen asia ”Kuluttajatasolla eettiset ja ekologiset aktivistit kinastelevat näkemyksineen keskenään ja […]

Digitaalinen markkinointi

Nicolas Fogelholm 8.4.2020

Mitä pitää ottaa huomioon, kun verkkosivustojen sisältöä käännetään?

Verkkosivun tai verkkokaupan sisällön kääntämisessä on useita vaiheita, joita ei ehkä tule ajatelleeksi ennen projektin aloittamista. Tässä blogissa on muutamia vinkkejä siitä, miten pääset alkuun ja mitä kannattaa ottaa huomioon. Aluksi hieman tilastotietoa. Tiesitkö, että yhdeksän kymmenestä ihmisestä käyttää verkkosivustoja omalla kielellään, jos se on mahdollista? Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että jos verkkosivustosi käännetään kohderyhmän kielelle, […]

Asiakaskokemus

Sofie Segercrantz 27.3.2020

Ruuan verkkokauppa Suomessa

On ollut mielenkiintoista päästä seuraamaan, miten ruuan verkkokauppa on viime päivinä muuttunut niche-jutusta koko kansan (tai ainakin Uudenmaan) palveluksi: ajat kotiinkuljetuksille Helsingin alueella ovat pahimmillaan parin viikon päähän ja SOK siirtää ravintolahenkilökuntaa kauppoihin tukemaan kysynnän kasvua sekä avaa Herkku Food Marketin verkkokaupan ajateltua aiemmin. Ruuan verkkokauppa on kehittynyt hitaasti Vielä vuonna 2018 ruuan verkkokauppa oli sen verran pienen piirin suosiossa, […]

Verkkokauppa

Lasse Larvanko 23.3.2020

Koronakriisin seurauksena syntyy uusi ruokakuljetuspalvelu

Helsinki, 23.3.2020 – Pandemian leviämistä ehkäisevien toimenpiteiden seurauksena monen toimialan ja tuhansien yrittäjien kassavirta on ehtynyt hetkessä lähes olemattomiin. Taloudellisten vahinkojen minimointi vaatii yhteistyötä, joka ylittää perinteiset reviirit. Neljän eri toimialan yhteistyönä on syntynyt lyhyessä ajassa uusi ruokakuljetuspalvelu, jolla helpotetaan monen eristyksiin joutuneen kansalaisen selviytymistä. Taksipalvelu Menevä, kevytyrittäjäpalvelu Ukko.fi ja digitoimisto Tulos Helsinki sekä K-Citymarket […]

Lehdistötiedote

Heini Lindfors 18.3.2020

Koronavirus ja hakukoneet – Mitä suomalaiset googlettavat koronasta?

Koronavirusten hakutrendi Koronaviruksen hakutrendi on saavuttanut korkeimman huppunsa illalla torstaina 12.3. Tämä lienee seurausta aiemmin samana päivänä ilmoitetuista hallituksen linjauksista, joilla koronaa pyritään hillitsemään. Myös taantumaan liittyvissä hauissa nähtiin saman päivän iltana selvä piikki – tai itse asiassa kaksikin: klo 20 ja jälleen klo 22, siis iltaysin uutisten molemmin puolin. Matkailua koskeva hakutrendi on noussut huippupisteeseensä nopeammin, […]

Hakukoneoptimointi

Joonas Imeläinen 17.3.2020

Ohjeet #lietsontaan koronaviruksen aikaisessa maailmassa

1. Älä panikoi, älä passivoidu Tämä lienee kaikista tärkein ohje, jonka tässä vaiheessa voi antaa. Älä missään nimessä jää tuleen makaamaan ja passivoidu. Ihmiset viettävät juuri nyt medioiden parissa enemmän aikaa kuin koskaan. Käytä se hyväksi. Jos sinulla on valmiit markkinointisuunnitelmat, älä hylkää niitä, vaan päivitä ne uuteen maailmaan sopivaksi. Jos sinulla ei ole suunnitelmia […]

Digitaalinen markkinointi

Heini Lindfors 22.10.2019

Näin käytät ROASia väärin

Mikä on ROAS? ROAS (Return On Ad Spend eli suomalaisittain mainontakulujen tuotto) viittaa tietyllä mainosbudjetilla saavutettuihin myyntituloksiin. Se kertoo, kuinka monen euron edestä saat myyntiä euron mainosbudjetilla. ROAS voidaan ilmaista joko kokonaislukuna tai prosenttilukuna (4,5 vs. 450 %). ROASin laskukaava on seuraava: ROAS = mainonnan aikaansaama liikevaihto / mainoskulut. Jos 10 euron mainosbudjetilla saadaan aikaan […]

Digitaalinen markkinointi

Kati Kiiskinen 7.10.2019

LinkedIn työnhaussa: Näin headhuntteri löytää sinut

Mitä headhunting sitten on ja millainen kuva työntekijän tulisi antaa itsestään LinkedInissä? Rekrytoinnin ammattilainen Oona Silén (Tuloksen Chief Happiness Officer) kertoo, mitä headhunting tarkoittaa, missä pitää näkyä ja millainen LinkedIn-profiili kiinnittää oikealla tavalla huomion. Mitä on headhunting? Oona kuvaa headhuntingin lyhyesti olevan suorahakua, jossa tehtävään haetaan tietyllä profiililla ja tietyllä osaamisella varustettua henkilöä:”Headhuntingin käynnistää tarve […]

Sosiaalinen media