Niko Karppinen 1.12.2022

Viisas digimarkkinoija hyödyntää dataa kokonaisuutena – nämä asiat kannattaa muistaa

Yksityisyyden suojaan liittyvät määräykset uudistavat digimarkkinoinnin toimintatapoja. Miltä lähitulevaisuus näyttää, ja kuinka siihen voi valmistautua? Nyt on aika toimia läpinäkyvästi, sitouttaa asiakkaat, tarkastella dataa monikanavaisesti sekä varmistaa, että analytiikan perusta on kunnossa. Evästeisiin liittyvät määräykset saattavat tuntua sekavilta, eikä ihme, sillä muutos on ollut nopeaa ja tulkinnat moninaisia. Vaikka pääosa selaajista sallii yhä evästeiden käytön, […]

Uusimmat kirjoitukset

Selaa kirjoituksia aiheittain

Toni Voutilainen 22.9.2021

Kasvua palveluna strategiselta kumppanilta – Tulos vastaa kysyntään

Bisneksessä ei voi odottaa samoja tuloksia tekemällä vuodesta toiseen samoja asioita samalla kun maailma ympärillä muuttuu. Tuloksella on hyvä maine ja paljon vahvoja näyttöjä jo vuosien ajalta. Meillä kuitenkin tehdään niska hiessä hommia, ei vain siksi, että oltaisiin yhtä hyviä kuin ennenkin, vaan että voidaan jatkossakin olla suunnannäyttäjänä alalla ja nostamassa sen profiilia. Tätä varten […]

Yleinen

Sami Hiirsalmi 22.9.2021

Heineken Twitter Case Study

Mitä tehdä, kun brändin tavoitteena on kansainvälisen sponsoroinnin hyödyntäminen Suomen markkinalla? Toteutimme Heinekenille laajan monikanavaisen markkinointikampanjan viime kesän jalkapallon EM-kisoissa. Yhtenä kanavana toimi Twitter, josta tehtiin onnistuneen kampanjan jälkeen case study. Lataa Case Study alta: Onnistuneen Twitter-kampanjan salaisuus Twitter mahdollisti sen kohdentamisen sekä mainosformaattien avulla innostavan kampanjakokonaisuuden, jonka tavoitteena oli yhdistää jalkapallofanit odotetun tapahtuman ympärille. […]

Sosiaalinen media

Maria Lantermino 29.6.2021

Digitaalinen asiakaspolku markkinoinnin kehittämisen työkaluna

Asiakkaan odotukset verkossa ovat korkeat. Kivijalkakaupassa asiakas hyväksyy kohtuullisenkin asiakaskokemuksen, koska hän on usein liikkeellä erilaisilla odotuksilla kuin verkossa. Asiakas hyväksyy tuotteiden etsimiseen käytetyn ajan ja mahdollisen jonotuksen kassalla. Verkossa asiakaspolku ja asiakkaan odotukset ovat toisenlaiset ja kärsivällisyys eri tasolla: hän ei halua käyttää liikaa aikaa etsimiseen, jonottamiseen tai odottamiseen.  Kilpailu asiakkaista on verkossa kiivasta, […]

Asiakaskokemus

Sami Hiirsalmi 17.6.2021

Yksi menestyneimmistä Twitter Takeovereista Suomessa!

Mikä on Twitter Takeover? Twitter Takeover antaa mainostajalle eksklusiivisen oikeuden Twitterin syötteeseen sekä Trendiin eli osioon, jossa näkee Twitterin suosituimmat aiheet. Valitut mainokset näkyvät Takeover-päivän aikana ensimmäisillä mainospaikoilla syötteessä. Trend-osiossa saa omistajuuden haluamastaan hashtagista. Heinekenin häikäisevä Twitter Takeover Asiakkaamme Heineken on yksi jalkapallon EURO 2020 -kisojen pääyhteistyökumppaneista. Tulos tällä hetkellä toteuttaa Suomen markkinalle suunniteltua monikanavaista […]

Sosiaalinen media

Janne Tuominen 14.6.2021

Mitä on ohjelmallinen ostaminen ja miten se toimii?

Ohjelmallinen ostaminen (englanniksi Programmatic Buying tai Programmatic Advertising) on digitaalisen mainostilan ostamista ja myymistä automatisoidusti. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että bannereita, natiivimainoksia ja videonäyttöjä ei enää osteta mediamyyjien välityksellä, vaan kaikki mainostilan osto käydään erilaisten markkinapaikkojen (esimerkiksi Adform) kautta. Ohjelmallinen ostaminen on tuonut monenlaisia hyötyjä mainostajille, ja tehnyt display-mainonnasta tehokasta ja toimivaa. Ohjelmallisen ostamisen avulla […]

Maksettu media

Juuso Kataja 18.5.2021

Avainsanojen kannibalisaatio ja tuplasisältö

Sisällöntuotannossa on muutamia sudenkuoppia, joihin kokeneetkin kirjoittajat helposti sortuvat. Yleinen virhe on esimerkiksi keskenään samoista hakukonesijoituksista kilpailevien sisältöjen luominen, kuten täsmälleen samojen avainsanojen korostaminen useissa eri teksteissä. Tässä kirjoituksessa käyn läpi, mitä avainsanojen kannibalisaatio sekä tuplasisältö tarkoittavat, sekä miten niitä kannattaa lähestyä optimaalisten hakukonesijoitusten kannalta. Kirjoituksessa kuvatut ongelmat ovat hyvin tyypillisiä lähes kaikille sivustoille, ja […]

Hakukonenäkyvyys

Sami Hiirsalmi 11.5.2021

Miten mitata brändimarkkinointia Facebookissa?

Hartwallin olutbrändille, Lahden Erikoiselle, toteutettiin strateginen tutkimus Facebook- ja Instagram-mainonnassa. Hypoteesi oli, että oluen nesteen näyttäminen mainosmateriaalissa tuo lisäarvoa verrattuna perinteisen tölkin näyttämiseen.  Brändimarkkinoinnin mittauksen keinot Kaikki lähti selkeästä hypoteesistä, joka pyrittiin jalkauttamaan digitaalisen markkinoinnin kontekstiin. Parhaaksi tavaksi muodostui Facebookin tarjoama Brand Lift Study, josta hyödynnettiin Multi-Cell-versiota. Multi-Cell-versio loi monien varianttien samanaikaisen testausmahdollisuutensa ansiosta selkeän […]

Sosiaalinen media

Janne Tuominen 3.5.2021

Ohjelmallisen ostamisen kohdentaminen kun keksit on syöty

Kuluneen vuosikymmenen aikana merkittäväksi osaksi ohjelmallisen ostamisen kohdennusta on muodostunut kolmannen osapuolen datan ostaminen ja hyödyntäminen kohdentamisessa. Käytännössä tämä tarkoittaa, että mainostaja ostaa kohderyhmiä, jotka perustuvat esimerkiksi mediasivuston keräämiin tietoihin kävijöidensä käyttäytymisestä. Kolmannen osapuolen datakohdennuksen poistuessa keinovalikosta, on korvaaviksi keinoiksi povattu sekä täysin uusia että useampia jo olemassa olevia tapoja. Tässä blogissa esittelemme muutamia esimerkkejä, […]

Maksettu media

25.2.2021

Uusi vuosi toi Tulokselle uusia osaajia

Hyvää alkanutta vuotta kaikille! Vuosi 2020 oli kaikesta ulkopuolisesta myllerryksestä huolimatta taloudellisesti Tuloksen historian paras. Varsinkin syksy oli todella työntäyteinen koko tiimillä. Pääsimme tekemään hienoja tuloksia nykyisille ja monille uusille asiakkaillemme. Kiitos kuluneesta vuodesta koko mahtavalle Tuloksen tiimille ja asiakkaillemme! Kasvuun tarvitaan lisää osaavia tuloslaisia, ja vuoden alussa meillä aloittikin monta uutta osaajaa. Samu Seppänen […]

Tulos työpaikkana

Tommi Karvinen 22.2.2021

Sisältömarkkinointi – kuin laittaisi rahaa pankkiin!

Mitä on sisältömarkkinointi? Kohderyhmiä palvelevan ja kiinnostavan sisällön luonti pitäisi olla osa jokaisen organisaation markkinointia. Sisältömarkkinoinnilla tarkoitetaan yrityksen tuottamaa sisältöä, joka on sen asiakkaiden kannalta kiinnostavaa ja hyödyllistä. Sisältömarkkinoinnin tärkeimpiä tehtäviä on myös tavoittaa asiakkaat oikeaan aikaan oikeassa paikassa. Tuotettu sisältö voi olla viihdyttävää, informatiivista, myyvää tai mitä vain näiden väliltä, kunhan lähtökohtana on asiakas […]

Inbound