Antti Siitonen 12.2.2024

Digital Marketing Act ja Consent Mode V2

Consent Mode on epäilemättä digimarkkinointialan kuumin puheenaihe alkuvuodesta 2024 ja varmasti aivan syystä. Tämä on – toki pienemmässä mittakaavassa – verrattavissa Universal Analyticsin elinkaaren loppumiseen. Silloin, kuten nytkin, moni digimarkkinoija joutuu pohtimaan että mitä tämä oikeastaan tarkoittaa ja miten tähän kuuluisi reagoida. 31.1.2024 järjestetyssä webinaarissa käsittelin jo tätä aihetta ja lupaukseni mukaisesti pöyhin tässä artikkelissa […]

Uusimmat kirjoitukset

Selaa kirjoituksia aiheittain

28.8.2013

Paid & organic data united

Google recently released a new exciting reporting where we can dive into the comparison of paid and organic data on the same page in AdWords. The data we are talking about is pulled into AdWords via Webmaster tools.This will definitely save tons of time, not having to go back and forth between AdWords and Google […]

Hakukonenäkyvyys

21.8.2013

How many advertisers does it take to make money on AdWords?

5. Five advertisers is a bit of a exaggeration, I know. To be honest, you only need one advertiser who has five different traits so he can fully take advantage of all that is available in AdWords. Everybody who works with AdWords knows that it’s not rocket science. You don’t necessarily need to have quadruple […]

Digitaalinen markkinointi

28.5.2013

Koeajossa uusi Avainsanojen suunnittelija

Hyvät ystävät, varatkaa nenäliinoja. On aika jättää hyvästit jokaisen avainsanametsästäjän luotetuimmalle työhevoselle, Google Adwordsin Avainsanatyökalulle (Keyword Tool). Hakusanamainontaa ja hakukoneoptimointia koko elämänsä palvellut työjuhta vetäytyy eläkelaitumelle parin kuukauden kuluttua.Google ilmoitti kuljettavansa yleisön eteen uuden hybridipollen, joka on saanut suomenkielisen nimen Avainsanojen suunnittelija (Keyword Planner). Samalla katoaa myös Kävijämäärien arviointityökalu (Traffic Estimator), joka jäi suositumman isoveljensä […]

Hakukonenäkyvyys

20.3.2013

Suojattu: AdWords Academy 20.3.2013

Otetta ei näytetä, koska artikkeli on suojattu.

Hakukonenäkyvyys

13.2.2013

Kolme pientä porsasta ja sisältöstrategian salaisuus

Verkkosisältöjen markkinointi, content marketing, on kaikesta blogeissa ja seminaareissa tapahtuvasta pöhinästä päätellen hakukoneoptimoinnin suuri juttu juuri nyt. Mikä siinä on niin ihmeellistä, ja miten saat siitä kaiken hyödyn irti? 

Hakukonenäkyvyys

5.2.2013

YouTube-mainonta saapui Suomeen

Maailmalla jo pidempään käytössä olleet YouTube-mainonnan muodot ovat nyt saapuneet myös meille Suomeen. Julkaisutilaisuus järjestetään Googlen toimesta Helsingin Kaapelitehtaalla tänään 5.2. Tässä postissa käydään läpi YouTube-mainonnan tärkeimmät uudistukset ja mainosmuodot sekä pohditaan käyttötarkoitusta eri tavoitteiden kannalta. Miten maamme 4. suosituin sivusto on valjastettavissa markkinoinnin auraksi? Käytännössä alkuun pääsee kun omistaa AdWords-tilin ja on ladannut YouTubeen […]

Digitaalinen markkinointi

31.1.2013

Uudelleenmarkkinointi uudelle tasolle

Uudelleenmarkkinointi on ollut pitkään käytössä hakusanamainonnassa, ja se on erittäin tehokas tapa saada kiinni sivustoltasi pois lähteneet kävijät. Hyvin segmentoidusta uudelleenmarkkinoinnista kannattaa maksaa hieman enemmän, sillä CPA ja ROI ovat usein erittäin hyvällä tasolla.Tätä kohdennustapaa voidaan käyttää myös paljon luovemmin ja laajemmin. Tässä muutamia esimerkkejä uudelleenmarkkinoinnin mahdollisuuksista! Uusi Google Analytics, uudet segmentointimahdollisuudet Analyticsin remarketingin parhaita […]

Hakukonenäkyvyys

25.1.2013

Mainonnan työkalut terävinä vuoteen 2013

Vuosi 2012 toi paljon uusia tuulia hakusanamainontaan ja avitti Tuloksen asiakkaiden myyntiä aivan uusiin lukemiin. Vuoden aikana oppii paljon ja kun tuo kaikki opitut asiat käytäntöön, voi saada aikaan upeita asioita!Vuonna 2012 asiakkaiden AdWords-tileillä esimerkiksi: Tässä pientä yhteenvetoa menneestä vuodesta, ja kuinka yllä olevat luvut toteutuivat. Lue, opi & opeta. Verkko on täynnä alan ammattilaisten […]

Hakukonenäkyvyys

5.1.2013

Alennukset ja kannattavuus

Vähittäiskaupan perinteiset alennusmyynnit ovat tänä vuonna siirtyneet näyttävästi verkkokauppaan. Kuluttajat hurraavat ja verkkokauppiaat itkevät, koska huonolla katteella kauppa tekee tappiota. Alennusmyynnit voi ymmärtää Stockmannin, Iitalan, Anttilan, Seppälän ja muiden kauppojen osalta joilla on vahva kytkös kivijalkaan. Alennusmyynnit ovat ikivanha perinne ja perinteistä ei tietenkään luovuta. Mutta miksi verkkokauppiaat ovat lähteneet mukaan alennusmyynteihin? Tähän minulla ei […]

Verkkokauppa

8.10.2012

Kuinka aivosi saavat sinut ostamaan verkosta – jopa huomaamattasi!

Konversio-optimoinnin ihmeellisessä maailmassa otetaan kantaa inhimilliseen kokemukseen verkkopalveluista hyvin monelta kannalta. Mukana on niin käytettävyystietoutta, markkinointipsykologiaa kuin copywritingin parhaimmistoa… niin, ja ihan ehtaa verkkoliiketoiminnan tuntemusta myös, analytiikkaakaan unohtamatta. Mutta kaikesta tästä verkkopalvelujen monitahoisuudesta sekä ihmisen monimutkaisuudesta huolimatta, konversion parantaminen on loppujen lopuksi melko yksinkertaista. On vain ohitettava älyyn ja järkeen jämähtävä neokorteksi (aivokuoren viimeiseksi kehittynyt […]

Verkkopalvelun kehittäminen