Sampo Karpo 24.6.2020

Digimarkkinoinnin asiantuntijan rekrytointi #kohupaku-kampanjalla

Kohupaku kilpailijan parkkiruudussa paljasti, että toimistoskenen sisäisessä kilvoittelussa ei tapahdu mitään – ainakaan tarpeeksi. Kun yrittää muistella, mitä rekrypuolen markkinoinnissa on tapahtunut viimeisen kymmenen vuoden aikana, niin… No, ainakin vuonna 2012 on tehty palkittu ”Googlaa oma nimesi” -kampanja. Kampanjassa tarjolla oli räätälöityjä hakutuloksia kaikille sellaisille nimille, joita haluttiin taloon ja vähän muillekin. Tätä mekaniikkaa on […]

Uusimmat kirjoitukset

Selaa kirjoituksia aiheittain

25.7.2017

Suomalaiset kysyvät Googlelta apua laihdutukseen ja pariutumiseen

Kirjoitetut Google-haut ovat usein lyhyehköjä 1-3 sanan hakuja, mutta äänihakuja tehdessään ihmiset sanelevat helposti kokonaisia lauseita ja erityisen usein kysymyksiä. Yhdysvalloissa ”how to” -muotoiset Google-haut lisääntyivät vuoden 2016 aikana peräti 75 %, ja samanlainen trendi lienee ajankohtainen myös Suomessa. Keräsin pienen tutkimusaineiston Google-hauista, joiden ensimmäinen sana on kysymyssana (mikä, miksi, kuka, jne). Heinäkuun lopun kunniaksi […]

Hakukoneoptimointi

8.6.2017

5 tips for working remotely at Tulos Helsinki

For me an ideal workplace is where the attitude is “everything is possible unless there’s a big reason why not”. But I have to admit that telling about my BIG dream of remote working – albeit us being a digital agency – was something I was a bit hesitant about. I shouldn’t have; all my […]

Tulos työpaikkana

30.5.2017

Yritysjohtaja, tiedätkö mikä on yrityksesi markkinaosuus verkossa?

Kuitenkin tänä päivänä 60 – 90 prosenttia ostopolusta on kuljettu siinä vaiheessa, kun otetaan yhteyttä yritykseen (1). Toisin sanoen, suurin osa tiedon etsimisestä, suositteluiden kysymisestä ja vertailusta tehdään muualla kuin yrityksen omilla verkkosivuilla tai muussa kontaktissa yritykseen. Siksi verkkopresenssi on tärkeää – ja oleminen nimenomaan siellä, missä yritykselle oikeat asiakkaat liikkuvat. Lyhyesti: jos et ole […]

Liiketoiminnan johtaminen

16.5.2017

Lehdistötiedote: Mainonnan ohjelmallinen ostaminen lyönyt läpi Suomessa, vahva kasvu jatkuu – Tulos Helsingille vahvistukset Liettuasta ja Etelä-Afrikasta 

Tulos Helsinki on rekrytoinut kaksi uutta asiantuntijaa vahvistamaan palvelun tarjontaa asiakkaille: Aleksandr Simukovicin Liettuasta ja Simon Duvenagen Etelä-Afrikasta. Molemmilla on pitkä kokemus alalta. Rekrytointien myötä Tuloksen ohjelmallisen ostamisen tiimissä työskentelee seitsemän asiantuntijaa. ”Tulos on sopivan pieni ja ketterä yritys uuden kokeiluun – tavoitteemme onkin olla ensimmäisenä Suomessa kokeilemassa uusia mahdollisuuksia ohjelmallisessa ostamisessa”, kertoo Tuloksen Head of Programmatic Tiina Tikkinen. […]

Uutiset

9.5.2017

5 syytä ja 6 tilannetta ottaa asiakasymmärrys haltuun

Menestynyt yritys käy vuoropuhelua asiakkaansa kanssa ja antaa sen, mitä asiakas tarvitsee. Sitä varten täytyy ymmärtää asiakkaan todelliset tarpeet. Miten niitä sitten saadaan tietoon? Asiakasymmärryksen kautta eli hankkimalla tietoa asiakkaista laaja-alaisesti ja syvällisesti sekä muodostamalla niistä muistettavia tarinoita joka päiväiseksi työkaluksi. Asiakaspersoonat ovat asiakkaiden tarpeiden kartoittamisessa erinomainen työkalu. Asiakaspersoonien tekeminen vie jonkin verran aikaa ja […]

Asiakaskokemus

Maria Lantermino 24.4.2017

Ensimmäinen kuukausi Tuloksella

Jokaisella on oma ”tonttinsa” hoidettavanaan, mutta apua saa tarvittaessa ympäri taloa. Esimerkiksi myynnin puolelta löytyy yllättäen taitava copywriter ja kuvien käsittelyyn saa apua useammastakin tiimistä. Erilaisista liiketoiminta-alueista vastaavat tiimit eivät myöskään istu omissa ryhmissään, vaan eri alueiden asiantuntijat työskentelevät suloisessa sekamelskassa eri puolilla toimistoa, istumapaikkansa saa myös valita vaikka taukotilan sohvalta, jos joskus siltä tuntuu. […]

Tulos työpaikkana

12.4.2017

Älä lankea spammiin

Viesti on kohtuullisen hyvää suomea muutamaa kirjoitusvirhettä lukuun ottamatta, joten siitä huolimatta, että ainakin näemmä Gmailin filtterit tunnistivat sen roskapostiksi, saattaa moni langeta viestin ansaan eli klikkaamaan linkkiä. Lisäksi viesti näyttää tulevan aivan asiallisesti osoitteesta noreply@pankki.fi (vaikka tämä oikeastaan onkin todella huono lähettäjäosoite, mutta siitä toisen kerran) ja allekirjoittajana on kyseisen pankin Asiakaspalvelun Verkko-turvallisuusosasto. Joten […]

Sähköpostimarkkinointi

6.4.2017

Personoitu johtaminen säästää aikaa ja resursseja

Tulos sai viime vuoden lopulla hienon mahdollisuuden lähteä mukaan Euroopan parhaana työpaikkana palkitun ohjelmistoyritys Vincitin Leadership as a Service (LaaS) -palvelun demoon. Tuloksen lisäksi mukana demossa oli myös muita organisaatioita eri toimialoilta. LaaS ehdittiin ottaa kuitenkin Tuloksessa ensimmäisenä Suomessa käyttöön heti Vincitin jälkeen. Mitään takeita LaaSin toimimisesta ei ollut. Otimme siis rohkean askeleen kohti tuntematonta. Mitä […]

Liiketoiminnan johtaminen

4.4.2017

Tarinoita datasta – yhteinen ymmärrys asiakkaista

Persoonat (asiakaspersoonat, ostopersoonat) auttavat rakentamaan yhteisen ymmärryksen yrityksen asiakkaista. Persoonat ovat työkalu, joiden avulla kattavan asiakasdatan pohjalta rakennetaan asiakastarina jokapäiväiseksi työkaluksi. Persoonat ovat kohderyhmätietoa rikastettuna asiakkaan käyttäytymisellä, asenteilla ja odotuksilla. Persoonia luodessa asiakkaista kerätään tarpeellinen määrä tietoa eri keinoin. Datan laatu on tärkeää, siksi keskeinen datan keruun metodi on asiakkaiden haastattelut – minun kokemukseni mukaan […]

Asiakaskokemus

Maria Lantermino 28.3.2017

"Älä palvele niin kuin haluaisit itseäsi palveltavan"

Tänä päivänä globaalilla pelikentällä pärjääminen ja vastaaminen asiakkaiden kasvaviin odotuksiin vaativat asiakaslähtöistä tekemistä. Tulevaisuuden menestyjiä ovat yritykset, jotka laittavat asiakkaan ykköseksi. Parempaan asiakaskokemukseen pääsee oivaltamalla, mitä asiakkaat haluavat saavuttaa ollessaan vuorovaikutuksissa brändisi kanssa. Internet on muuttanut kuluttajien käyttäytymistä radikaalisti. Suomalaisista 35-45 vuotiaista yli 95 % käyttää nettiä kolmanneksi eniten tavaroita ja palveluita koskevaan tiedon etsintään pankkiasioiden […]

Asiakaskokemus