Sampo Karpo 24.6.2020

Digimarkkinoinnin asiantuntijan rekrytointi #kohupaku-kampanjalla

Kohupaku kilpailijan parkkiruudussa paljasti, että toimistoskenen sisäisessä kilvoittelussa ei tapahdu mitään – ainakaan tarpeeksi. Kun yrittää muistella, mitä rekrypuolen markkinoinnissa on tapahtunut viimeisen kymmenen vuoden aikana, niin… No, ainakin vuonna 2012 on tehty palkittu ”Googlaa oma nimesi” -kampanja. Kampanjassa tarjolla oli räätälöityjä hakutuloksia kaikille sellaisille nimille, joita haluttiin taloon ja vähän muillekin. Tätä mekaniikkaa on […]

Uusimmat kirjoitukset

Selaa kirjoituksia aiheittain

Maria Lantermino 2.10.2017

Asiakaskokemusjohtajan työkalupakki

Asiakaskokemusjohtajalla on harvoin omaa tiimiä, joka veisi eteenpäin asiakasarvon tuottamisen ilosanomaa organisaatiossa. Omasta budjetistakin moni jää vain haaveilemaan. Kun nämä ovat lähtökohdat, tarvitaan hyviä työkaluja käteen. Asiakaskokemusjohtajan työkalupakkiin kuuluvat: Asiakaskuuntelu Asiakaspersoonat Asiakaspolut Kehityskartta Asiakaskokemusstrategia CX-toimintamalli Muutosohjelma Työkalupakki antaa valmiudet työskennellä asiakaskokemuksen eteen tuloksellisesti. Asiakaskokemusjohtaminen vaatii pitkäjänteistä ja jatkuvaa työtä, siksi työkalupakki on oivallinen apu. Toteuttamalla […]

Asiakaskokemus

26.9.2017

Mobiilimarkkinoinnin lunttilappu

Eletään aikakautta, jona kuluttaja pääsee kaiken julkaistun tiedon ja kissavideoiden äärelle vain yhdellä näppärällä ranneliikkeellä. Puhelimen käyttö internetin selaukseen ohitti pöytäkoneen globaalilla tasolla jo vuonna 2016 ja sama ilmiö lienee odottettavissa hilppasen päästä myös Suomessa. Googlen kuluttajabarometri-tilastojen mukaan puhelimella käytetään internettiä yhtä paljon tai enemmän kuin tietokoneella, useamman tunnin päivässä ja yhä useampaan eri tarkoitukseen. Mobiilia […]

Digitaalinen markkinointi

Sofie Segercrantz 19.9.2017

Tekoäly tulee hakusanamainontaan – oletko valmis?

Tätä väitettä ainakin Google on rummuttanut viime aikoina. Tekoälyn ympärillä on tällä hetkellä vähän samanlaista hypeä kuin markkinoinnin automaation ympärillä oli pari vuotta sitten. Molemmat ovat hyviä työkaluja ja ne voivat tehostaa yrityksen myyntiä, mutta ne eivät lyhyellä aikavälillä vähennä resurssitarpeita tai markkinointikuluja. Päinvastoin, jotta tekoälystä saa täyden hyödyn irti, voi alkuun joutua maksamaan huomattavasti […]

Hakusanamainonta

15.9.2017

Suomalaiset googlaavat palkkamurhaajaa enemmän kuin trendikkäitä B2B-sanoja

Palkkamurhaajaa googlettaessa korkeimmat hakutulokset ovat lehtiartikkeleita vanhoihin palkkamurhiin liittyen sekä keskustelupalsta murha.info:n aktiivisia keskusteluja aiemmista rikoksista. Murha.info on kenties Suomen suosituin keskustelupalsta. Suosituimmuudesta kertoo esimerkiksi se, että murha.info-keskustelupalstaa haetaan Googlessa kuukausittain yli 90 000 kertaa – lähes kolme kertaa niin paljon kuin suomi24.fi- ja viisi kertaa niin paljon kuin vauva.fi-palstaa. Palkkamurhaaja-haku on yli kolmekymmentä kertaa […]

Hakukoneoptimointi

Lasse Larvanko 12.9.2017

Lehdistötiedote: Tulos ostaa User Intelligence Finlandin

Helsinki, 12.9.2017 – Digitaalisten asiakaskokemusten optimointiin erikoistunut Tulos Helsinki syventää osaamistaan ostamalla asiakaskokemuksen johtamiseen keskittyneen User Intelligence Finlandin. Yhtiöt uskovat, että asiakasdatan ja -ymmärryksen yhdistämisestä syntyvä hybridiymmärrys tuo asiakkaille uusia liiketoimintamahdollisuuksia. Kaikki bisnes on jatkossa asiakaskokemusbisnestä. Huomisen tulos tehdään datalla ja rakkaudella, Tuloksen toimitusjohtaja Lasse Larvanko kuvailee tekoälyn mukanaan tuomaa muutosta. Tuloksesta on kasvanut Suomen […]

Uutiset

11.9.2017

Asiakassilmälasit päähän hyvä johtaja – 3 työkalua asiakaslähtöisyyden edistämiseen

Mandaatti asiakaslähtöisyyteen ja sen läpivientiin on johdon käsissä. Kun asiakaskokemus on kirjattu strategiaan, vaatii se pitkäaikaista – oikeastaan jatkuvaa – tahtotilaa ja muutosjohtamista. Yrityksen johdolla täytyy olla halu asettaa asiakassilmälasit päähän kerta toisensa jälkeen. Juopa strategiaan kirjatun sanan ja päivittäisen tekemisen välillä on tapaamani noin sadan yritysjohtajan tapaamisen perusteella leveä – ja siksi se vaatii […]

Liiketoiminnan johtaminen

30.8.2017

Mitkä ovat stepit kohdennetumpaan markkinointiin?

Kaikkea kaikille. Meidän tuote on tarkoitettu kaikille suomalaisille. Hyvä on. Toivottavasti siirryt pian tuossa alla olevaan kategoriaan, sillä tuotettasi ei kannata tarjota kaikille, paitsi jos sinulla on rajaton markkinointibudjetti. Onhan meillä kohderyhmät! Jaa, pitäisikö asiakkaita miettiä kohderyhmiä syvemmin? Meillähän on hyvä tuote. Jos osuit tähän kategoriaan, älä huoli, et ole yksin. Monella alalla, kuten vaikka […]

Asiakaskokemus

25.8.2017

Digitaalinen PR — Google-näkyvyyden superfood

  Digitaalinen PR: perusteet Digitaalinen PR tarkoittaa esimerkiksi kampanjaa, jossa laadukkaalla digitaalisella sisällöllä tavoitellaan samoja asioita kuin perinteisessä PR:ssä. Tavoitteena on tehdä yrityksestä ja sen tuotteista aiempaa tunnetumpia ja lisätä ihmisten myönteistä suhtautumista niihin. Digitaalisella PR:llä saavutetaan kuitenkin usein paljon, paljon enemmän. Kun tällainen kampanja onnistuu, yhdellä sisältösivulla saadaan mediajulkisuuden ja sosiaalisen median näkyvyyden lisäksi […]

Digitaalinen markkinointi

7.8.2017

Ylivertainen myynti- ja markkinointikanava nopeisiin tuloksiin

Olen tehnyt menestyksellistä suoramarkkinointia yli 25 vuotta ja tehokasta maailmanlaajuista Google AdWords hakusanamainontaa lähes 10 vuotta (LinkedIn-profiilini). Auditoin ja rakennan hakusanatilejä. Koulutan ja autan päättäjiä, digitaalisten palvelujen ostajia ja hakukonemainonnan tekijöitä Tuloksen koulutuksissa. Menestyksellinen hakusanamainonta vaatii paljon osaamista, kokemusta ja jatkuvaa opiskelua. Ala kehittyy erittäin nopeasti.  Siksi en suosittele hakusanamainonnan aloittamista ilman huolellista valmistautumista ja […]

Hakusanamainonta

Maria Lantermino 1.8.2017

Älä keskity vain konversioon, vaan asiakkaan matkaan.

Nämä kohtaamispisteet muodostuvat sekä onlinessa että offlinessa. Kaikkiin kohtaamisiin yritys ei voi itse vaikuttaa. Kivijalkakaupassa asiakas hyväksyy kohtuullisenkin asiakaskokemuksen, koska hän on liikkeellä erilaisilla odotuksilla kuin verkossa. Hän on varannut aikaa tuotteen löytämiseen ja varautunut jonottamaan kassalla. Verkossa asiakkaan kärsivällisyys on toista luokkaa. Hän ei jonota eikä odota. Keskimäärin noin 60 % ostopolusta on kuljettu […]

Asiakaskokemus