Lasse Larvanko 10.6.2010

Myyttekö rakkautta tuntihinnalla vai onko pakko mennä naimisiin?

Sain tänään sähköpostia, jossa kyseltiin joskos Tulos tekee hakukoneoptimointia tuntihintaan vai onko pakko ostaa paketti.
Kyselijän yritys oli jo tehnyt tavalliset kikat, joilla sivusto nousi 200. sijalta hakutuloksissa 17.  sijalle . Harmi vaan että 17. sija hakutuloksissa ei kerää edes sadasosaa niistä kävijöistä kuin ensimmäinen sija.
Yritys oli suorittanut hakukoneoptimoinnin perusteet varsin mallikkaasti. Nyt se mietti voisiko Tulos tehdä jotain muuta, ja mielellään niin ettei samoja asioita tehtäisi uudestaan. Kyllä voisi.

Miksi Tulos ei myy kertaprojekteja

Kertaprojekteilla ei saada tuloksia aikaiseksi. Hakukoneoptimoinnissa kärkisijat (1-3) keräävät niin suuren osan kävijöistä, ettei muita sijoja kannata tavoitella. Kärkisijoja ei saavuteta teknisillä ratkaisuilla tai kikoilla. Hyvät hakukonenäkyvyys vaatii jatkuvaa panostusta. Arttu Raittila kirjoitti tästä jo loistavasti:

” Tuloksen hakukoneoptimoinnissa taustalla on aina strateginen ajattelu ja asiakkaan liiketoimintaan tutustuminen. Usein optimaalisten taktiikoiden ja strategioiden miettimiseen menee enemmän aikaa kuin alla kuvattuihin konkreettisiin toimiin.”

Lue koko artikkeli Mitä hakukoneoptimointi on.

Onko pakko mennä naimisiin?

Ainoa tapa saada tuloksia on muodostaa pysyvä ja hyvä yhteistyö hakukonenäkyvyyden parantamiseksi. Hakukoneoptimoinnissa tulosten saamiseksi on myös vakuutettava yrityksessä melkoinen joukko eri tehtäviä tekeviä ihmisiä: viestinnästä, tekniikasta, markkinoinnista, myynnistä ja rahoista vastaavat ihmiset.
Loistavien tulosten saaminen edellyttää muutosta organisaatiossa ja se ei onnistu yhdellä raportilla tai koulutuksella.

Tahdon

Tuloksia tulee päättämällä. Hakukoneoptimointi on erittäin yksinkertaista. Suurin este hyvään hakukonenäkyvyyteen on tahdon puuttuminen. Kaikki ongelmat ratkeavat, jos motivaatiota on riittävästi. Hakukoneoptimointi ei vaadi paljoakaan resursseja, mutta se vaatii halun tehdä hyvin ne asiat, jotka ovat välttämättömiä.

Ollaanko nyt oikeasti naimisissa?

Olemme yrittäneet tehdä yhteistyön kanssamme mahdollisimman läpinäkyväksi ja reiluksi. Hakukoneoptimointipalveluissamme ei ole irtisanomisaikaa, emmekä vuokraa linkkejä tai käytä mitään muutakaan taktiikkaa, joka pakottaisi asiakkaan jatkamaan yhteistyötä kanssamme. Ainoa pakottava syy jatkaa asiakkaanamme on saavutetut tulokset ja halu niiden parantamiseksi.

Lasse Larvanko

Founder

Lasse on yksi Tulos Helsingin perustajista ja todellinen hakukoneoptimoinnin pioneeri Suomessa. Yrittäjähenki on Lassella veressä: kun edellinen firma kävi liian pieneksi kaikkien asiakkaiden palvelemiseen, alkoi Lasse jäljittää Suomen kovimpia hakukoneoptimoijia. Loppu on historiaa: tästä syntyi Tulos Helsinki.

Laita verkkoliiketoimintasi kasvuun

Varaa nyt tehokas lietsontasessio