Lasse Larvanko 20.11.2009

Google julistaa informaatioarkkitehtuurin merkitystä hakutuloksissa – murupolkunavigaatio todistaa väitteet

Haluatko lisänäkyvyyttä hakutuloksiisi pienellä vaivalla? Lisäämällä sivustoillesi murupolkunavigaation parannat näkyvyyttä hakutulossivulla Nettiauton tavoin.
bmw-hakutulossivu

Google näyttää murupolun hakutulossivun osoitekentässä jos se on mahdollista.

Nettiauton tuloksissa ei näy normaali kokonainen url kuten alla olevassa Wikipedia tuloksessa, vaan hakutulossivulla näkyy murupolkunavigaatio. Murupolku on klikattava linkki, jolla pääsee BMW etusivulle, kun varsinainen hakutulos vie bmw 850 sivulle.
Sama toistuu alla olevassa artikkelilistauksessa: varsinainen linkki vie BMW 850 koeajo -sivulle, kun murupolun navigaatiolinkki vie kaikki artikkelit sivulle.

Mitä merkitystä tällä on?

Todennäköisesti Nettiauton klikkimäärät paranevat hakutuloksissa vaikka sijainnit pysyvätkin samoina. Nettiauton kaltaisessa valtavassa sivustossa muutamankin prosentin muutos on merkittävää.
Nettiauto on Tuloksen asiakas.
Lue Googlen ilmoitus murupolun merkityksestä.

Lasse Larvanko

Founder

Lasse on yksi Tulos Helsingin perustajista ja todellinen hakukoneoptimoinnin pioneeri Suomessa. Yrittäjähenki on Lassella veressä: kun edellinen firma kävi liian pieneksi kaikkien asiakkaiden palvelemiseen, alkoi Lasse jäljittää Suomen kovimpia hakukoneoptimoijia. Loppu on historiaa: tästä syntyi Tulos Helsinki.

Laita verkkoliiketoimintasi kasvuun

Varaa nyt tehokas lietsontasessio