Miten tehdään tulosta?

Miten me Tuloksessa teemme asioita ja miksi asiakkaat ovat meille mittaamattoman arvokkaita?

Tuloksellisuus tai Tuloslaisuus voidaan kiteyttää kolmeen asiaan:

  1. Intohimo
  2. Kuri
  3. Kasvu

Mitä nämä asiat tarkoittavat?

Intohimo ja kurinalaisuus

Meillä on suuri intohimo ja halu tehdä sitä mitä teemme. Mutta meillä on myös kuria tehdä asioita omalla tavallamme, jos tiedämme että pitkällä aikavälillä työmme arvo on näin asiakkaillemme suurempi. Seuraavista asioista muodostuu intohimoinen, mutta kurinalainen tekemisemme suomalaisen digimarkkinoinnin parantamiseksi:
1.  Luovuus ja ongelmanratkaisu: meillä ei olla ”vaan töissä täällä”, vaan meitä kaikkia yhdistää lapsenmielinen innokkuus selvittää asiakkaidemme ongelmia ja miettiä luovia keinoja niiden ratkaisemiseksi. Vaikka sopimuksessamme useimmiten mainitaan hakukoneoptimointi, hakusanamainonta, kumppanuusmarkkinoinnin konsultointi tai konversio-optimointi, kysymys on ennen kaikkea siitä, että yritämme ratkaista jonkun asiakkaan liiketoiminnan kannalta ratkaisevan tärkeän ongelman (liian vähän myyntiä, tehotonta mainontaa, kehno hakukonenäkyvyys jne).  Tulos tekee siis ongelmanratkaisua ja liiketoiminnan tehostamista digitaalisen markkinoinnin keinoin.
2. Maltti ja sitkeys: jokainen meistä oikeasi nauttii kun saamme aikaan tuloksia, mutta tiedämme että isoissa organisaatioissa ja vaativissa projekteissa näihin kuluu oma aikansa. Maltamme tehdä työmme kunnolla, vaikka siihen menee aina enemmän aikaa kuin ”pikafiksausten” ja ”purkkaviritysten” säätämiseen. Paraskin domino kaatuu lopulta, mutta me pyrimme aina silti rakentamaan mahdollisimman hyvän dominon!
3. Vastuu ja avoimuus: meillä työt tehdään asiakkaan suuntaan avoimesti, emmekä pyri turhaan tekemään yksinkertaisista asioista monimutkaisia. Joskus joudumme sanomaan hyvin suoraan, että asiakkaan tekemä ratkaisu on huono. Joskus taas teemme itse huonoja ratkaisuja, mutta kerromme siitä asiakkaalle ja kannamme vastuun tapahtuneesta ja etsimme paremman ratkaisun.
4. Omistautuneisuus ja rehellisyys: jokainen meistä haluaa olla ehdotonta kärkikastia omalla asiantuntija-alueellaan. Usein tämä tarkoittaa sitä, että työpäivän aluksi tai päätyttyä kaivamme kirjahyllystä tai internetistä alan huipputekijöiden kirjoituksia, ja mietimme malleja miten asiat voisi tehdä vielä paremmin. Joskus menee myös metsään, mutta meille jokainen moka on mahdollisuus: kertyneet kokemukset auttavat meitä myöhemmin muiden asiakkaiden neuvomisessa. Tämä ei olisi mahdollista, mikäli emme saisi tehdä virheitä. Toisinaan niitä virheitä korjataan sitten toimistotalkoilla talvisodan henkeen.
5. Nöyryys ja uusituminen: heitä haaste, ja otamme sen vastaan. Haastamme jatkuvasti työssämme sekä toisiamme että asiakkaitamme. Parasta on, jos asiakas on aktiivinen ja haastaa meitä! Joskus haasteista kuitenkin selviää vain uusiutumalla – tulee tilanteita, joissa vanhat kaavat eivät välttämättä toimi. Tämä vaatii nöyryyttä tutkia itseään ja tarvittaessa rohkeutta myöntää että asian olisi voinut tehdä paremmin.
6. Tekemisen meininki: meillä asioita tehdään, eikä jossitella että niitä pitäisi tehdä. Tämä tarkoittaa myös sitä että vaikeuksista huolimatta pyrimme viemään asiat loppuun tyylikkäästi maaliin asti. Joskus avioliitto ei kuitenkaan toimi, ja silloin erokin on hyvä ratkaisu. Vaikka tulokset ovat kuinka hyviä, esimerkiksi hakukoneoptimointi ei ole mitenkään hohdokasta tai mystistä, saati että se jotenkin maagisesti muuttaa asiakkaamme liiketoimintaa totaalisesti. Tämä tapahtuu vain jos onnistumme tuottamaan todellisia VAU-elämyksiä ja saamme asiakkaan itse ymmärtämään liiketoiminnassaan tapahtuvaa muutosta. Ja siihen me tekemisellämme pyrimme.
7. Riippuvuus: vaikka rakastamme intohimoisesti digimarkkinointia, luulemme ymmärtäneemme ettei sitä voi tehdä ilman asiakkaita. Tästä syystä asiakkaat ovat meille erittäin tärkeitä, ja pyrimme tarjoamaan parasta mitä rahalla saa. Jos siltä tuntuu niin meitä saa myös kiristää ja uhkailla, koska asiakas on Kuningas.
8. Uhrautuvuus: avioliittoon Tuloksen kanssa kuuluu myös uhrautuvuus. Meillä se tarkoittaa sitä, että kauniina aurinkoisena kesäpäivänä istutaan tarvittaessa tekemässä uudelleenohjauksia tai miettimässä informaatioarkkitehtuurin korjaamista silloin kun asiakkaan järjestelmäntoimittaja lähti kesälomalle ja ”unohti” hoitaa asian kuntoon. Onneksi useat asiakkaammekin uhraavat aikaansa meille ja tulevat puhumaan vaikkapa seminaariin omista kokemuksistaan ja siitä mitä on tässä liitossa tullut opittua.
9. Yksilöllisyys: jokaisella asiakkaallamme on omat ongelmansa, haasteensa ja tavoitteensa. Emme yritä istuttaa kaikkia samaan ruukkuun, vaan hoidamme jokaista asiakassuhdetta uniikkina yksittäistapauksena, jotta löytäisimme parhaiten toimivat mallit ja ratkaisut kukoistavaan suhteeseen.
10. Mystiikan ja yltiöromantiikan karsiminen: kun asiakas ihastuu Tulokseen ja Tulos asiakkaaseen, suhteen alussa kaikki on uutta ja upeaa kuten kaikki ensi-ihastumistaan muistellessa huomaavat. Meillä on ymmärrys ja tietoisuus siitä että tämä ihastuminen ei kestä pitkään ellei suhteen eteen tehdä töitä. Pyrimme myös poistamaan turhan työhömme liittyvän mystiikan: kaikki palvelumme ovat sellaisia että niitä voi tuottaa myös joku muu, ja suurin osa työstämme on helppoa. Kysymys on siitä, mitä oikeasti tehdään ja miten se tehdään. Ja jos ei tapahdu niin pannaan tapahtumaan.

Kasvu

Edellä mainittu toimintatapa johtaa väistämättä kasvuun. Tämä kasvu näkyy sekä asiakkaissamme että meissä. Opimme asiakkailtamme markkinoinnin tehostamisen lisäksi mitä erilaisimpia asioita traktoreiden moottoreista asiakasvirtoja seuraaviin langattomiin teknologioihin, ja kuorsaamisen vähentämisestä märkätilojen vesieristyssertifikaatteihin. Tämä kasvu ei olisi mahdollista ilman asiakkaitamme, ja meidän kasvumme johtaa aina myös asiakkaidemme kasvuun. Tämä kasvattaa paitsi meitä henkilöinä ja asiakasyritystemme työntekijöitä, myös molempien yritysten liikevoittoa ja arvoa. Tätä on tulos.

Laita verkkoliiketoimintasi kasvuun

Varaa nyt tehokas lietsontasessio