Mitä Tuloksen Digital War Room -istunnoissa tapahtuu?

Ensinnäkin, niissä seistään ;)
Tekemisen tuntu on intensiivinen: Asiakkaan tiimi ja paikalle kutsutut kumppanit ovat seinät peittävien ruutujen ääressä. Samoin ovat Tuloksen analyytikot, konversio-optimoinnin ja hakumarkkinoinnin asiantuntijat ja fasilitaattori. Fläppiseinä täyttyy merkinnöistä, läppäreiden näppäimistöt saavat kyytiä, tekosyyt murenevat faktojen edessä, tehtäviä toimeksiannetaan, toimenpiteistä väitellään, testitulokset ravistelevat ennakkokäsityksiä, oivalluksia syntyy, lempiajatuksia upotetaan, saavutettuja ja menetettyjä euroja taulukoidaan, asiakaspalvelukyselyjen tuloksia tulkitaan, Pekka heittää väliin hauskaa läppää, dataa pyöritellään ja suodatetaan lennossa, ostoputkea ruuvataan, pienryhmät ratkovat ongelmia, skenaarioita rakennetaan, savu nousee korvista ja fasilitaattori palauttaa kaiken, aivan kaiken ydinkysymyksiin: Miten tämä nostaa myyntiä tai parantaa asiakaspalvelua? Minne se nousee prioriteettilistalla? Kuka vastaa toimenpiteistä? Tätä jatkuu yhä uudestaan, kun palvelun pullonkauloja tunnistetaan, uusia havaintoja nostetaan selvitettäväksi, ideoita syntyy ja kuolee, prosesseja sovitetaan yli organisaatiosiilojen, kahvi katoaa nopeina kulauksina, pilottien käynnistämistä debatoidaan, vasteaikoja kursitaan lyhyemmiksi ja konetta viritetään yhä parempaan iskuun.
Sitten, yhtäkkiä, kolmen tunnin sessio on ohi.
On löydetty yhden DWR-session aikana keinot kasvattaa verkkokaupan liikevaihtoa 8 prosenttia.
Normaali maailma palautuu vähitellen tietoisuuden reunamilta takaisin silmien eteen. Jalat tykyttävät puutumustaan. Kuusi viestiä puhelimessa. Ulkona sataa.
 

Jatkuvaa parantamista ja yhteistyötä

Tietenkin tuon viikoittain tai joka toinen viikko toistuvan Digital War Room -työn ja yhdessä tekemisen tunteen voi kuvata myös toisin. Vaikka näin:

  • Analytiikka nostetaan yhdeksälle laajakuvaruudulle ja avataan kokonaisuudessaan näkyviin ja työstettäväksi. Näin analytiikka muuttuu kuivasta raportoinnista vuorovaikutteiseksi yhteiseksi tekemiseksi ja ymmärtämiseksi.
  • Tunnistetaan yhdessä kehityskohteita [esimerkki myynnin osalta: miten myynnin kehitystä voidaan parhaiten vauhdittaa, mitkä ovat ongelmakohdat jotka haittaavat myyntiä, mitkä toimet ovat ollet tuottavimpia, mitä pitää oppia, jne.].
  • Lasketaan kehityskohteiden euromääräinen potentiaali ja päätetään resurssien kohdentamisesta. Koko ajan seurataan parannusten läpimenoaikoja ja KPI-mittareiden todentamia tuloksia.
  • Testataan toimenpiteet etukäteen oikeilla asiakkailla ja käsitellään testien tulokset ryhmässä.
  • Autetaan sisäisiä resursseja ja ulkopuolisia kumppaneita ymmärtämään ja sitoutumaan valittuihin tavoitteisiin.
  • Seurataan tavoitteiden toteutumista ja simuloidaan erilaisia ideoita myynnin kasvattamiseksi ja asiakaspalvelun parantamiseksi. Lisäksi analyytikot ja hakumarkkinoinnin asiantuntijat vastaavat esiin nouseviin kysymyksiin ja jalostavat ja suodattavat tietoa lennossa session aikana. Digital War Roomissa ei odotella, vaan ratkotaan asiat niin vauhdilla kuin mahdollista.

Kuinka asiaa kuvaakaan, menetelmän pointti on tämä: Tuloksen Digital War Roomin todellinen voima on tekemisen systemaattisuudessa ja intensiivisyydessä. Koko ryhmän yhdessä suorittama läpivalaisu on armoton – sekä huikeasti nopeampi ja opettavaisempi tapa tehdä palvelukehitystä kuin perinteinen neukkarissa istuminen tai omille työpisteille siiloutuminen.
Kiinnostuitko Digital War Roomista? Ota yhteyttä ja kysy lisää! Lue lisää Tuloksen Digital War Roomista artikkelisarjan aiemmista osista: 1) Digital War Room parantaa web-analytiikan 3 kuolemansyntiä, 2) Kuinka Tulos Digital War Room toimii?
 

Laita verkkoliiketoimintasi kasvuun

Varaa nyt tehokas lietsontasessio