Tulos Helsinki Oy 3.6.2018

Markkinointisuunnitelma

Markkinointisuunnitelma on osa yrityksen suunnittelua, jossa yrityksen markkinointitoiminnot suunnitellaan. Markkinointisuunnitelma kirjoitetaan toimenpideohjelmaksi ja se on yrityksen työkalu, jolla se huolehtii, että tehtävät markkinointitoimenpiteet ovat tehokkaita ja oikein kohdistettuja.

Markkinointisuunnitelman ei tarvitse olla monimutkainen tai pitkä, mutta siinä tulisi olla tietoja markkinoinnin aikatauluista, vastuualueista, markkinoista ja kilpailijoista, toimepiteistä ja niiden tavoitteista, kehittämisestä ja koordinoimisesta.

Digitaalinen markkinointisuunnitelma

Markkinointisuunnitelman laatimiseen kuuluu monia toimenpiteitä ja vaiheita. Kerromme tässä lyhyesti mitä markkinointimuotoja tulisi pohtia, kun tehdään yrityksen markkinointisuunnitelmaa digitaalista markkinointia varten.

  • Hakukoneoptimointi. Suurin osa ihmisistä hakee tietoa Internetistä ennen ostopäätöksen tekoa. Hakukoneoptimoinnilla varmistat, että yrityksesi sivut löytyvät hakutuloksista toimintaanne kuvaavilla sanoilla.
  • Hakusanamainonta. Kuten hakukoneoptimoinnissa, myös hakusanamainonnassa pyritään tavoittamaan hakukoneista tietoa hakevat potentiaaliset asiakkaat. Hakusanamainonnassa määritellään sanat joilla halutaan näkyä hakutulosten yhteydessä. Näkyvyydestä ei tarvitse maksaa, mutta jokaisesta mainoksen kautta sivuillesi tulleesta kävijästä maksetaan hakukoneelle.
  • Sosiaalinen media. Tänä päivänä sosiaalinen media on kaikkialla, joten myös mainostajan tulee ymmärtää oma roolinsa siellä.
  • Ohjelmallinen ostaminenOhjelmallinen ostaminen tarkoittaa digitaalisen mediaostamisen ja kampanjoiden toteuttamisen automatisointia, joka tekee display-mainonnasta oikeasti tehokasta.
  • Markkinoinnin automaation avulla markkinoit prospekteillesi millin tarkkuudella juuri oikealla hetkellä ja konvertoit heidät asiakkaiksi tehokkuudella, joka on mahdollista ainoastaan automaation avulla.

Ota yhteyttä Tulokseen niin tehdään teille yhdessä markkinointisuunnitelma, jossa otetaan huomioon juuri sinun yrityksesi tarpeet ja tavoitteet!

Voit myös ladata tästä pohjan markkinointisuunnitelmallesi!

Tulos Helsinki Oy

Suomen tuloksekkainta digitaalisen markkinoinnin konsultointia jo vuodesta 2008.

Meidän arvomme ovat tärkeä osa työkulttuuriamme. Rohkeus, rehellisyys, oppiminen, opettaminen ja lupa mokata ovat arvoja, joihin jokainen työntekijämme on sitoutunut.

Tulos on yrityksen avainhenkilöiden omistama, voitollinen ja velaton yritys. Meille on myönnetty useina vuosina Great Place to Work-, Kauppalehden Menestyjäyritys- ja Asiakastiedon Suomen Vahvimmat -sertifikaatit.

Lue lisää

Laita verkkoliiketoimintasi kasvuun

Varaa nyt tehokas lietsontasessio