} }, false); Mainonnan työkalut terävinä vuoteen 2013 - Tulos Helsinki

Mainonnan työkalut terävinä vuoteen 2013

Vuosi 2012 toi paljon uusia tuulia hakusanamainontaan ja avitti Tuloksen asiakkaiden myyntiä aivan uusiin lukemiin. Vuoden aikana oppii paljon ja kun tuo kaikki opitut asiat käytäntöön, voi saada aikaan upeita asioita!
Vuonna 2012 asiakkaiden AdWords-tileillä esimerkiksi:

  • Nostettiin tuloksia 90 % samalla kun budjettia karsittiin 50 %
  • Nostettiin verkkokaupan myynti AdWordsistä yli 5 000 000 €:n edellisen vuoden 2 000 000 €:sta nostamalla budjettia ainoastaan 30 % (budjetti myynnistä oli 3 %)
  • Nostettiin myyntiä yli 70 % nostamalla budjettia vain 10 %

Tässä pientä yhteenvetoa menneestä vuodesta, ja kuinka yllä olevat luvut toteutuivat.

Lue, opi & opeta.

Verkko on täynnä alan ammattilaisten blogeja ja kirjoituksia – kuten tämä ;). Näihin kannattaa käyttää aikaa; lukea, oppia ja opettaa eteenpäin. Lukeminen ei ole keneltäkään pois, mutta saat itse paljon tietoa omaan tietopankkiisi.
Tuloslaiset kahlaavat päivittäin läpi blogeja, jotta oppisimme lisää. Tässä muutamia esimerkkejä meidän suosikeistamme:

Blogien lisäksi kirjoja julkaistaan jatkuvalla syötöllä. Poimi näistä parhaat ja tuo taidot heti käytäntöön. Tuloksen kirjastosta löydät hyvän valikoiman kirjoja luettavaksi. Tule kahville toimistollemme ja lainaa kirja!

Alan seminaareissa käyminenkään ei varmasti ole haitaksi. Ympäri maailmaa järjestetään seminaareja, jotta kaikki voisivat oppia enemmän ja verkostoitua – unohtamatta hauskanpitoa. Tuloslaisia löytää tänä vuonna ainakin Lontoon SES seminaarista, New Yorkin SES:stä ja San Josessa pidettävästä SMX West:stä. Tuskin lista tähän jää, lähde siis mukaan oppimaan kanssamme lisää!
Äläkä unohda Tuloksen omia seminaareja. Pidä silmät auki sivuillamme ja Facebookissa, ilmoitamme varmasti koska on taas seuraavan aika. Seminaareissamme puhuu Tuloslaisia sekä vierailevia tähtiä.
Menneenä vuonna Gianluca Fiorelli kävi puhumassa hakukoneoptimoinnista ja sisällön tärkeydestä (Lue Gianlucan vastaukset hakukoneoptimointitiimin kysymyksiin sisältömarkkinoinnista). Tämän lisäksi Chris Goward kävi luonamme evankelioimassa konversio-optimoinnista.
Chris muuten julkaisi ensimmäisen kirjansa juuri: ”You Should Test That!”.

Uudet AdWords ominaisuudet heti käyttöön

Useat AdWords:n ominaisuudet tulevat kylmään pohjolaan hieman myöhässä. Odottavan aika on pitkä, joten suosittelen hyödyntämään tämän ajan. Kun ominaisuudet on julkaistu muualla ensin, kannattaa lukea blogipostauksista valmiiksi parhaista käytännöistä ja siitä, kuinka ominaisuuksia kannattaa hyödyntää. Tällä varmistat sen, että olet ”on top of the game” heti, kun ominaisuudet tulevat Suomeen.
Vuoden 2012 parhaita työkaluja AdWordsiin oli omasta mielestäni Dynaamiset mainokset.
Dynaamisilla mainoksilla saadaan erittäin tehokkaasti kiinni hieman harvemmin haettuja pitkän hännän hakuja Googlesta. Dynaamiset mainokset vaativat toki hyvän luonnollisen näkyvyyden, jotta tätä ominaisuutta pystytään käyttämään optimaalisesti. Napsautushinnat olivat alussa (ja ovat itse asiassa vieläkin) aivan naurettavan edullisia. Puhutaan noin 0,02–0,09 euron napsautushinnoista – lähes yhtä edullista kuin bränditermeillä mainostaminen.
Muista myös lukea pitkän hännän hauista kertova Suvin blogipostaus töpöhännän sisältöstrategiasta!
Kuten mainitsin, dynaamiset mainokset vaativat alustavasti hyvän luonnollisen näkyvyyden. Onhan teillä tämä asia jo hoidossa? Jos ei, ota meihin yhteyttä sillä uskon, että voimme auttaa. Katso esimerkiksi, mitä olemme saaneet aikaiseksi Laserleikkaus.fi sivuston näkyvyydelle.

Testaa, testaa, epäonnistu ja palaa lähtöruutuun

Mikäli AdWords tilisi ei ole täynnä epäonnistuneita mainostestejä, et todennäköisesti testaa tarpeeksi.
Tuloksella AdWords tilejä kehitetään jatkuvasti. Hyvät tulokset eivät välttämättä vaadi taikuutta, mutta niiden saaminen on aikaa vievää, ja ne syntyvät järjestelmällisen testaamisen ansiosta. Analytiikkaan perustuvalla hakusanamainonnalla saadaan aina parhaat tulokset ja näin tiedetään numeroiden perusteella, mihin suuntaan olemme menossa, ja mitä haluamme tehdä seuraavaksi.
Kannattaa aina pitää mielessä, että hienoja asioita syntyy virheistä, ja se kertoo olemassaolomme: fallor ergo sum. Mitä me muuten nauttisimme perjantaisin, jos Dom Perignon ei olisi vahingossa availlut pulloja 1600-luvulla?

2013

Tässä Top 3 asioista, joita odotan tältä vuodelta:

  • Merchant Centerin saapuminen Suomeen
  • Universal Analytics
  • Mobiili (Niin… no mobiili on ollut jo pitkään ”hot stuff”, mutta odotellaan rauhassa, että muutkin kuin sanomalehdet ymmärtävät tehdä sivuja mobiilikäyttäjille.)

Minkälaiset toiveet ja tavoitteet teillä on tälle vuodelle? Mikäli haluatte ylittää tavoitteenne ja tehdä huipputuloksen, ottakaa yhteyttä Tulokseen!

Laita verkkoliiketoimintasi kasvuun

Varaa nyt tehokas strategiasessio