Lehdistötiedote: Mascus.fi on noussut hakukoneoptimoinnin edelläkävijäksi Suomessa
Lehdistötiedote 15.9.2011
Mascus.fi on noussut hakukoneoptimoinnin edelläkävijäksi Suomessa
Tulos Helsinki on nostanut Mascuksen sivuston kävijämääriä hakukoneoptimoinnin avulla yli 300 prosenttia.
Raskaiden laitteiden markkinapaikka Mascus.fi on kasvattanut kävijämääräänsä Suomessa yli 300 prosenttia hakukoneoptimoinnin avulla. Hyvä hakukonenäkyvyys on nostanut Mascuksen Suomen suurimpien verkkosivustojen joukkoon. Kaiken kaikkiaan noin 61 prosenttia Mascus.fi:n käyttäjistä saapuu sivustolle hakukoneiden kautta.
– Hakukoneoptimoinnilla saatu kävijämäärän kasvu on ollut todella merkittävä. Maailmanlaajuiset kävijämäärämme ovat tuplaantuneet vuosittain. Lisäksi optimointi on lisännyt asiakastyytyväisyyttä ja auttanut meitä palvelemaan asiakkaitamme entistä paremmin, sanoo Mascuksen kansainvälistymisjohtaja Tomasz Odrobinski.
Hakukoneoptimointi on Mascuksen markkinointistrategian kulmakivi. Kansainvälisesti hakukoneet tuovat Mascuksen sivuille noin 70 prosenttia palvelun käyttäjistä. Erinomaisen hakukonenäkyvyyden ansiosta 37 maassa toimiva Mascus on yksi Suomen menestyksekkäimmistä verkkobrändeistä.
– Mascus on erinomainen esimerkki yrityksestä, joka on määrätietoisesti panostanut hakukoneoptimointiin, ja jonka johto on myös sitoutunut asiaan. Yhtiö on hakukoneoptimoinnissa edelläkävijä jopa kansainvälisesti tarkasteltuna, sanoo Tuloksen Nicolas Fogelholm.
Mascuksen verkkopalveluja optimoidaan paikallisesti 22 maassa. Suomessa Mascus aloitti yhteistyön Tuloksen kanssa vuonna 2008, jonka jälkeen Mascus.fi on noussut yhdeksi Suomen käytetyimmistä verkon markkinapaikoista. TNS Metrixin puolueettoman kävijämittauksen mukaan Mascus.fi:ssä vierailee viikoittain noin 230 000 eri kävijää, joka on raskaiden laitteiden osto- ja myyntisivustolle todella korkea luku.
– Olemme olleet todella tyytyväisiä sekä hakukoneoptimoinnilla saavutettuihin tuloksiin että yhteistyöhön Tuloksen kanssa. He ovat olleet meitä kohtaan todella joustavia ja tehneet laadukasta työtä, Odrobinski sanoo.
– Jos yritys panostaa tosissaan hakukoneoptimointiin, ei 200–400 prosentin kasvu parin vuoden aikana ole edes harvinaista, vaikka se kuulostaakin huimalta, Fogelholm kertoo.
Tuloksen toteuttamassa hakukoneoptimoinnissa on pyritty parantamaan Mascus.fi:n näkyvyyttä hakukoneiden antamilla hakutuloslistoilla. Hyvä hakukonenäkyvyys tuo verkkopalveluun lisää palvelusta aidosti kiinnostuneita kävijöitä, jotka puolestaan tuovat hyötyä verkkopalvelun omistajalle.
Lisätietoja:
Lasse Larvanko
Toimitusjohtaja
Tulos Helsinki
050 369 8023
lasse.larvanko@tulos.fi
Tomi Keskinen
Maajohtaja
Mascus
0400 879 190
tomi.keskinen@mascus.com
Tulos
Tulos Helsinki Oy on Suomen johtava hakukoneoptimointiyritys, joka tekee tuloksellista ja mitattavaa markkinointia netissä. Tuloksen asiakkaita ovat muun muassa Alma Media, If Vahinkovakuutusyhtiö, Kotisivukone, Markantalo, Nettiauto ja Posti. www.tulos.fi
Mascus
Mascus on sähköinen markkinapaikka käytetyille maatalouskoneille, metsä- ja maarakennuslaitteille sekä kuljetuskalustolle. Tuotevalikoima sisältää mm myytävät traktorit, perävaunut, käytetyt kuorma-autot, mönkijät, minikaivinkoneet, kontit, lumilingot, Bobcatit ja kaivinkoneet. Mascus tekee käytettyjen koneiden ja laitteiden kaupankäynnistä nopeampaa ja paljon tehokkaampaa keräämällä yhteen paikkaan tiedot tarjonnasta ja kysynnästä. Kaikki jälleenmyyjät, valmistajat ja loppukäyttäjät ovat tervetulleita tarjoamaan käytettyjä koneitaan ja laitteitaan myyntiin markkinapaikan kautta. Mascus on Alma Media konserniin kuuluva kaupan alan yritys. www.mascus.fi