Lehdistötiedote: Forman verkkopalvelujen kävijämäärä kasvoi 1 200 prosenttia Tuloksen hakukoneoptimoinnilla

Lehdistötiedote 28.4.2011

Tulos Helsinki ja kustannusyhtiö Forma onnistuivat hakukoneoptimoinnilla lisäämään Forman verkkopalvelujen kävijämääriä 1 200 prosenttia talven aikana. Yhtiöt aloittivat viime syksynä yhteistyön, jonka tavoitteena on kasvattaa Forman verkkopalvelujen kävijämääriä sekä saada verkossa julkaistut artikkelit paremmin esille Googlessa ja muissa hakukoneissa.
”Tuloksella oli kiinnostavin ja paras lähestymistapa hakukoneoptimointiin”, perustelee Forman Jaakko Lempinen yhteistyökumppanin valintaa.
”Hakukoneoptimointi on erinomainen väline, jos yrityksesi haluaa verkkoon tuotetulle sisällölle näkyvyyttä”, jatkaa Lempinen.
Forman verkkopalvelujen löydettävyydessä paljastui puutteita, kun julkaisujärjestelmän vaihdos heikensi tuntuvasti sivustojen näkyvyyttä hakukoneissa. Yhtiö päätti panostaa hakukoneoptimointiin, koska sen palveluissa on suuri määrä helposti löydettäväksi tarkoitettua aineistoa, ja varsinkin nuoret nettikäyttäjät etsivät artikkeleita hakukoneiden avulla kokeilematta verkkojulkaisujen sisäisiä hakuja. Lempinen on tyytyväinen Tuloksen kanssa tehtyyn yhteistyöhön.
”Tulos on rohkea yritys, joka ei jarruttele. He osaavat kertoa asiakkaalle selkokielellä, miten he asiat käytännössä toteuttavat”, sanoo Lempinen.
Tuloksen Suvi Johanssonin mukaan yhteistyö Forman kanssa on sujunut erinomaisesti. Forma on Suvin mukaan ymmärtänyt hakukoneiden olevan keskeinen markkinointikanava.
”Koko Forman tiimi on ollut innokkaasti mukana, ja optimointia on tehty pitkäjänteisesti kuukausittain. Asiakkaan asenne ratkaisee sen, miten hyvin hakukoneoptimointi onnistuu”, kertoo Johansson.
Sekä Tulos että Forma ovat tyytyväisiä hakukoneoptimoinnin tuloksiin. Kotivinkin verkkopalvelun kävijämäärät kasvoivat hakukoneoptimoinnin ansiosta peräti 1500 prosenttia. Hakukoneoptimoinnin avulla myös aiemmin hakukoneilta piilossa pysynyt Kotivinkin sivuston 1000 reseptiä -palvelu tuli näkyviin hakukoneissa.
”Hakukoneoptimointi on vaatinut kurinalaisuutta ja suurta panostusta henkilöstöltä. Projektissa onnistuminen ei tullutkaan niin helposti kuin olimme kuvitelleet, mutta kaikki panostus on ollut sen arvoista”, hymyilee Lempinen.
”Hakukoneiden kautta tuleva maksuton liikenne Forman verkkosivuille, pois lukien yrityksen brändisanat, kasvoi syyskuun ja maaliskuun välillä lähes räjähdysmäisesti. Molemminpuolinen motivaatio tulosten jahtaamiseksi on todistetusti kannattanut”, toteaa Johansson.
Jaakko Lempinen
Forma Publishing Group
jaakko.lempinen@forma.fi
Suvi Johansson