Kasvata liiketoimintaa ja myyntiä online-analytiikan avulla

Dell on jo pitkään ollut yksi johtavista online-analytiikan hyödyntäjistä. Ed Wu, Carol Gohl ja Dave Nelson Delliltä pitivät mielenkiintoisen esityksen viime viikolla eMetrics Marketing Optimization Summit -tapahtumassa Washingtonissa. Esityksen perusteella Dellin online-analytiikan menestys ja keinot, joilla menestys on saavutettu, voidaan kiteyttää seuraavasti:

  1. Varaa riittävästi resursseja online-analytiikan hyödyntämiseen.
  2. Mieti mitä mitataan ja miten mitataan: kartoita tärkeimmät sivut, joille sivustoltasi tullaan hakukoneista ja sosiaalisesta mediasta sekä selvitä miten voit helpottaa asiakkaan päätös- ja ostosprosessia. Pyri tekemään sivustostasi käytettävyydeltään sellainen että asiakkaat viihtyvät ja löytävät sen mitä ovat etsimässä.
  3. Tee suunnitelma testaamisesta, ja mittaa muutoksia jatkuvasti.
  4. Ymmärrä miksi jokin asia toimii ja toinen ei – epäonnistumiset ovat yhtä tärkeitä kuin onnistumiset, jos ne vievät toimintaa eteenpäin.
  5. Aloita nyt äläkä ensi vuonna – menestystä on helpompi saavuttaa kun tuloksia opitaan mittaamaan!

Alla on  Stéphane Hamelin kuvaamat videot Edin ja Carolin puheesta – ikävä kyllä Daven osuus puuttuu, koska Stephanelta loppui akku, mutta onneksi myös esityksen kalvot löytyvät Edin linkistä.

Laita verkkoliiketoimintasi kasvuun

Varaa nyt tehokas lietsontasessio