Kenelle high end -hakukoneoptimointia?

Tavoitteletko hakukoneiden kautta kävijöitä vai liiketoimintaa?
High end -hakukoneoptimointi ei tyydy kävijöihin vaan sen tähtäimessä on aina liiketoimintahyöty: kävijät jotka ostavat tai toteuttavat muulla tavoin sivustolle asetettuja tavoitteita.

Paistaako hakukoneoptimointi läpi?

Laadukkaan hakukoneoptimoinnin keskeinen tuntomerkki on se, että asiaan vihkiytymätön ei pane sitä merkille.
Huolimaton hakukoneoptimointi paistaa usein läpi huonona suomena, sanojen luettelemisena, jaarittelevuutena ja yhdyssanavirheinä, joiden avulla yritetään ujuttaa avainsanoja paljon ja tiheästi. Tällaiset tekijät voivat vahingoittaa brändiä ja vähentää luottamusta.
High end -hakukoneoptimointi sitä vastoin käyttää aikaa ja luovuutta, jotta avainsanat ja -lauseet sulautuisivat luontevasti sivuston tekstisisältöön. Periaate on se, että sivusto ei saa ikinä näyttää hölmöltä hakukoneoptimoinnin vuoksi.
Kun optimointia osaa riittävästi, mitään yksittäistä kikkaa ei tarvitse viedä niin pitkälle, että se kävisi silmiinpistäväksi. Hyvät tulokset saavutetaan joka tapauksessa.

Mitä high end vaatii?

Korkealaatuinen hakukoneoptimointi vaatii tekijältään useamman seuraavista ominaisuuksista:

  • teknisen hakukoneoptimoinnin syvällinen hallinta
  • halu ymmärtää markkinoitavaa bisnestä
  • kielellinen luovuus ja kieliopin tunteminen
  • idearikkaus ja hyvän sisällön tärkeyden ymmärtäminen
  • empaattisuus sivuston käyttäjiä kohtaan

Kypsä optimoija ymmärtää, että hakukoneoptimointi on vain yksi osa markkinointia ja sen on toimittava markkinoinnin muiden osien kanssa harmoniassa.

Hyödyt high end -hakukoneoptimoinnista, jos…

Moni yritys ja sivusto ei tarvitse hign end -hakukoneoptimointia. Niille on järkevämpää valita halvempi ja yksinkertaisempi vaihtoehto, joka saattaa lisätä myyntiä vioistaan huolimatta.
Kovemman kaliiberin optimoinnille voi olla tilausta, jos jotkut seuraavista ehdoista täyttyvät:

  • brändillä on merkitystä
  • alalla on kilpailua
  • tuotteen hinta ei ole pieni
  • asiakkaat ovat kriittisiä
  • markkinoinnin pitää kestää päivänvaloa
  • halutaan mahdollisimman iso tuotto markkinointipanostuksille
  • tulokset eivät saa romahtaa, kun kilpailijat panostavat optimointiin

Mitä se maksaa?

High end -hakukoneoptimointi ei ole verrattavissa high end -äänentoistoon:

  1. siinä missä hifissä pulitetaan kymppitonneja hyödyistä, joiden havaitsemiseen vaaditaan erikoiset korvat, optimoinnin vaikutuksen pystyy tylsäaistinenkin tarkistamaan tilastoista ja kirjanpidosta.
  2. paras hakukoneoptimointi ei ole kalleinta optimointia; kallein kuuluu high endin sijasta enemmän hyvin tuotteistettuun puku ja solmio -luokkaan.
  3. hellasärö kukaan ei valita, kun rahaa tulee moninkertaisesti kustannuksiin nähden.

Laatuoptimointi ei ole halpaa eikä edes keskihintaista, mutta ei myöskään kallista. High end -toimijoita johdattaa asiakassuhteissa ”ROI-etiikka”: asiakkaan on voitava saada hakukoneoptimointiin sijoitettu panos mojovasti takaisin.
Jos haluat tietää, mitä se oikeasti maksaa, ota yhteyttä.

Laita verkkoliiketoimintasi kasvuun

Varaa nyt tehokas strategiasessio