Sami Hiirsalmi 22.9.2021

Heineken Twitter Case Study

Mitä tehdä, kun brändin tavoitteena on kansainvälisen sponsoroinnin hyödyntäminen Suomen markkinalla? Toteutimme Heinekenille laajan monikanavaisen markkinointikampanjan viime kesän jalkapallon EM-kisoissa. Yhtenä kanavana toimi Twitter, josta tehtiin onnistuneen kampanjan jälkeen case study.

Lataa Case Study alta:

Onnistuneen Twitter-kampanjan salaisuus

Twitter mahdollisti sen kohdentamisen sekä mainosformaattien avulla innostavan kampanjakokonaisuuden, jonka tavoitteena oli yhdistää jalkapallofanit odotetun tapahtuman ympärille. Kampanjaan valikoitiin viisi Takeover-päivää (kts. Twitter Takeover edellisestä blogikirjoituksesta), jonka rinnalla toteutettiin koko kisojen ajan ylläpitävää mainontaa.

Kampanjalla saavutettiin 5,7 miljoonaa maksettua näyttökertaa, yli kolme kertaa enemmän sitoutumisia kuin yleensä Twitterissä sekä 17 000 ääntä Poll Card -mainosten avulla. Keihäänkärkenä toimi Suomen ensimmäisenä pelipäivänä toteutettu Takeover, joka keräsi 30 % enemmän näyttöjä sekä 900 % enemmän sitoutumisia kuin keskimäärin Takeoverit keräävät. Mainoksissa hyödynnettiin myös räätälöityjä Heineken-emojeja, jotka voivat nostaa yksittäisen Tweetin huomioarvoa jopa 10 %.

“EURO2020-kampanja oli liiketoiminnallisesti huikea menestys Heinekenille Suomessa. Tämä saavutettiin kokonaisvaltaisella markkinointikampanjalla, jossa Twitterin rooli oli merkittävä yhdistäessämme kohderyhmän Heinekenin brändin kanssa sekä kommunikoidessamme heille EURO2020-viestiä.”

Pekko Koski, Heineken Brand Manager

”Olimme enemmän kuin tyytyväisiä Heinekenin Twitter-kampanjan tuloksiin. Kampanja tavoitti sekä sitoutti kohderyhmän tehokkaasti, jonka ansiosta tulokset olivat erinomaisia. Twitter toimii erinomaisena kanavana suurten urheilutapahtumien yhteydessä kuten jalkapallon EM-kisojen.”

Httpool, Twitter Client Partner

Sami Hiirsalmi

Strategist

Samilla on osaamista laajasti eri markkinoinnin kanavista ja ymmärtää miten yritysten liiketoiminnalliset tavoitteet tulisi niihin jalkauttaa. Hän on huumorintajuinen ja valmis heittäytymään projektiin kuin projektiin, ilman arastelua tai jahkailua. Toimistolla hänestä paistavat ahkeruus, avuliaisuus ja ikuinen tiedonnälkä.

Laita verkkoliiketoimintasi kasvuun

Varaa nyt tehokas lietsontasessio