Sofie Segercrantz 17.6.2019

Google Shopping – Nyt Suomessa!

Google Shopping juontaa juurensa Googlen vuonna 2002 julkaistuun hintavertailupalveluun Froogleen. Nykyisellä nimellä ja toimintalogiikalla toimiva Google Shopping julkaistiin Yhdysvalloissa vuonna 2012. Ruotsiin, Norjaan ja Tanskaan Google Shopping -mainokset rantautuivat vuoden 2013 lopussa, ja siitä asti Suomessa on odotettu milloin mainosmuoto on myös meidän käytettävissämme. Pitkä odotus on vihdoinkin palkittu, sillä mainosmuoto on nyt saatavilla myös Suomessa mainostaville!
Vuonna 2018 Google Shopping -mainonnan osuus verkkokauppojen hakumainonnan budjeteista oli USA:ssa 76 % ja UK:ssa 82 %. Shopping -mainokset tuovat näissä verkkokaupan edelläkävijämaissa n. 85 % verkkokauppojen maksetuista klikeistä. Tähän mainosmuotoon investoidaan, koska se on erittäin tehokas tapa myydä tuotteitaan verkossa.  Erityisesti kilpailluilla aloilla, kuten muoti-, sisustus- ja kuluttajaelektroniikka-aloilla, Shopping-mainonta on suosittua. Mainosmuoto tuo tuotteet suoraan hakutuloskenttään ja kuluttaja pääsee vertailemaan eri kauppojen tarjontaa jo ennen kuin siirtyy sivustolle. Mainokset ovat myös hyvin kohdennettuja, sillä ne tulevat yleensä näkyviin vain, kun hakija tekee relevantin tuotehaun.
Me Tuloksella olemme vuosien varrella päässeet tekemään Google Shopping -mainontaa kansainvälisillä markkinoilla toimiville asiakkaillemme. Monesti Google Shopping -mainonta on kasvu- ja kansainvälistymisstrategian ytimessä, sillä Shopping-mainonta skaalautuu muuta mainontaa helpommin ja kattaa lähtökohtaisesti verkkokaupan koko valikoiman. Olemme päässeet näkemään läheltä millainen Shopping-mainonnan teho voi olla parhaimmillaan ja millaisiin huipputuloksiin sillä on mahdollista päästä. Esmerkiksi kansainvälistä verkkokauppaa tekevä asiakkaamme saa jo  65 % hakukonemainonnan myynnistä Google Shoppingin kautta ja vuosittainen kasvu on tänä vuonna yli  100 %.
Myytkö tuotteita verkossa ja haluat aloittaa Shopping-mainonnan? Ota yhteyttä meihin, niin autamme teitä ottamaan Google Shoppingin haltuun!

Sofie Segercrantz

Team Lead and Senior Paid Search & Social Media Consultant

Sofie tuli Tulokselle trainee-ohjelman kautta vuonna 2013 ja on kehittynyt sittemmin todelliseksi digimarkkinoinnin moniosaajaksi. Nykyään hän keskittyy Tuloksella erityisesti Google-mainontaan, web-analytiikkaan ja esimiestehtäviin.

Sofie kehittää aktiivisesti Tuloksen yhteisiä työskentelytapoja ja pitää projektit järjestyksessä. Hän on aina valmis auttamaan muita ja taitava organisoimaan työskentelyä. Sofie suhtautuu aina positiivisesti uusiin tilaisuuksiin, tehtäviin ja ihmisiin.

Sofie on lauta- ja korttipelien suuri ystävä. Lisäksi hän rentoutuu vapaa-ajallaan crossfitin, kotoilun ja ruuanlaiton merkeissä. Hän myös matkustelee aina mahdollisuuden tullen.

Laita verkkoliiketoimintasi kasvuun

Varaa nyt tehokas strategiasessio