Niko Sulkakoski 3.6.2018

Avainsanatutkimus

Avainsanatutkimuksen tarkoituksena on kartoittaa verkkosivuston markkinoinnissa käytettävät keskeiset avainsanat. Kartoituksen avulla selvitetään ne hakutermit, joilla kävijä hakee yrityksen tai yhteisön tuotetta tai palvelua.

Avainsanatutkimuksessa voidaan käyttää eri lähteitä ja välineitä. Nämä ovat tyypillisimpiä avainsanojen ja niiden hakuvolyymien kartoitukseen käytettäviä työvälineitä:

Ylläolevien lisäksi monelle yritykselle on hyötyä siitä, että avainsanoja ja niiden suosiota kartoitetaan hakusanamainonnalla, esim. Google Ads -kampanjan avulla.

Avainsanakartoituksessa listataan yksittäisten avainsanojen lisäksi avainsanayhdistelmät ja -lausekkeet. Hakukoneiden kautta haetaan yhä yksityiskohtaisemmin tietoa, jolloin niin kutsutut pitkän hännän haut korostuvat.

Ota yhteyttä ja kysy lisää: yhteys@tulos.fi

Niko Sulkakoski

Programmatic Trainee

Niko työskenteli Tuloksella ohjelmallisen ostamisen traineena vuosina 2019–2020.

Laita verkkoliiketoimintasi kasvuun

Varaa nyt tehokas strategiasessio